Dr. Helmut Marko szerint csapatuk egyértelmű első erő, övék az első két hely, mögöttük viszont meglepetéscsatát vár az Aston Martin és az Alpine között, esetleg némi Ferrarival vegyítve, mert szerinte a maranellóiak a megbízhatósági gondok miatt nagyon letekerték a motorjaikat. A Mercedest nem említi.
Feszültség a Red Bullnál a leggyorsabb kör miatt? Perez a csapaton belüli kommunikáció felülvizsgálatát kéri, míg Max Verstappen a megbízhatóságra helyezne komolyabb hangsúlyt.
A nap végére mai hírösszefoglalónkat ajánljuk: itt megtaláljátok, mi minden történt a Szaúd-arábiai Nagydíj vasárnapján!
„Nem jó eredmény” – összegezte tökéletesen a Ferrari szaúdi versenyét Vasseur. Leclerc és Sainz is kiemelte, nem volt meg a versenytempó, pedig azt hitték, az Aston Martin és Mercedes szintjén lesznek.
„Sosem láttam ilyen gyors autót” – Hamilton a Red Bullról. A hétszeres világbajnok próbált a jó dolgokra koncentrálni a szaúdi futamot követően, de azt is elárulta, hogy hol kellene a legtöbbet dolgozni az autón.
Alonso is kiakadt, a következőket nyilatkozta:
„Annyira nem fáj. Én álltam a dobogón, rólam készültek a képek, én vettem át a trófeát, én ünnepeltem a pezsgővel. Most hárommal kevesebb pontom van, 15 helyett 12. Ez inkább az FIA-ról szegénységi bizonyítvány, nem a mi nagy csalódásunk. Nem lehet egy büntetést 35 körrel a kiállás után érvényesíteni. Elég idejük lett volna tájékoztatni minket. Ha tudom, hogy büntetést kapok, akkor 11 másodperc előnyt autóztam volna ki.”
„Ez nem korrekt George-dzsal szemben sem, ha tényleg ő lett a harmadik, akkor neki kellett volna a dobogón állnia, nem nekem. Sajnálom George-t, a Mercedes szponzorait és a rajongóikat is.”
Két világbajnok is megszólalt Alonso büntetésével kapcsolatban: mindketten jogosnak találják az ítéletet, de kiemelték, hogy sajnálják a spanyolt – ezt mondta Hill és Rosberg.
Ma minden összejött Russellnek: rábeszélte a csapatot, hogy Hamilton ne támadja, majd megörökölte a csapat idei első dobogós helyét, amit szerényen és sportszerűen vett tudomásul.
A leggyorsabb kör alapján Verstappen vezeti a tabellát, egyetlen ponttal Perez előtt, a Mercedes holtversenyben második a konstruktőrök között: a pontállás itt található meg.
Perez egy évet várt erre a győzelemre, Verstappen arról beszélt, hogyan fogadta el, ma beéri a második hellyel. Ezt nyilatkozták a Red Bull pilótái.
Rendkívül szimpatikusan nyilatkozott a dobogót megöröklő George Russell, aki elismerte, hogy a spanyol jobban megérdemelte a 3. helyet.
Fernando Alonsót megbüntették, és elveszítette a dobogót – itt még a rossz hír érkezése előtti nyilatkozata olvasható.
A rajtot leszámítva Perez kézben tartotta a dzsiddai futamot és behúzta a győzelmet, Verstappen a 15. pozícióból zárkózott fel a másodikig. Ismét az Aston Martin és Alonso a harmadik, a Mercedesek a Ferrarik előtt. A teljes beszámoló a futamról itt olvasható!
Alig negyedóra maradt a kezdésig, a pályán zajló eseményeket innentől élő közvetítésünkben követhetitek, itt.
Max Verstappen időmérős műszaki hibájával és Charles Leclerc motorbüntetésével szokatlan képet mutat a 18 órakor startoló futam rajtrácsa:
Max Verstappen RB19-esében vasárnap, a nagydíjat megelőzően újra sebességváltót cserélt a Red Bull csapata – ezzel reagálva az időmérő Q2-es szakaszában történt féltengelytörésre. Második alkalommal szereltek váltót az 1-es autóba a versenyhétvége során: szombat reggel került sor az első váltócserére, miután a pénteki szabadedzéseken váltóhibára panaszkodott mindkét pilóta. (Sergio Perez autójában szintén cserélték az alkatrészt.) Verstappen Red Bulljába a Bahreini Nagydíjon és pénteken használt sebességváltó került vissza, büntetés így nem jár a cseréért – viszont érdemes emlékezni rá, ez a komponens volt bent az első két edzésen, akkor, mikor a holland a visszaváltásokra panaszkodott.
A Red Bull egyúttal a jobb és bal hátsó felfüggesztést is kicserélte Verstappen autóján, beleértve a féltengelyeket. A parc fermére vonatkozó szabályok ezt lehetővé teszik, így változatlanul a 15. rajthelyről kezdhet.
További fotók a dúsgazdagok vendéglátóegységéről:
Mészáros Sándor kollégánk bejutott oda, ahova a kiváltságosak belépője szól a Szaúd-arábiai Nagydíjon. A többszintes létesítmény klimatizált vendéglátóteret, exkluzív teraszokat és tetőteraszt foglal magában, ahonnan páratlan kilátás nyílik a Vörös-tengerre és a versenypályára egyaránt.
Egy helyszínen levő újságíró arról számolt be a Twitteren, nagy munka zajlik a pole-pozíciós Sergio Perez autójának hátsó részén: a szerelők sietősen dolgoznak, a motort is beindították. A futam 18 órakor startol, idő tehát még van hátra.
Mecánicos trabajando en el parte posterior del coche de Checo Pérez. Hay prisa. Acaban de arrancar motor. Faltan 2h20 para salida.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 19, 2023
Mechanics working on Checo Perez rear of the the car. They are in a rush. Engine started. 2h20 to the start. #f1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/VPIHD6at5O
A Pirelli kiadta előrejelzését a futam bokszkiállásaira: a gumigyártó jóslata alapján a leggyorsabb stratégia közepesen kezdeni, majd a 18. és 25. kör közt váltani keményre. Aki lágyon kezd, az várhatóan a 13-20. körben vált keményre, a közepes-lágy stratégia pedig a 28-36. körre ütemezett kiállással éri meg – ez a harmadik leggyorsabb az egykiállásos opciók közül.
Két kiállással csak egy módon érdemes tervezni: ez a lágy-közepes-lágy kombináció, cserével a 10-15. és 32-38. körben, de ez a taktika is lassabb az említett háromnál.
Hozzá kell tenni azonban, hogy ezek a jóslatok csak biztonsági autó vagy piros zászló nélkül érvényesek – amint bejön a safety car, a csapatok reagálnak és borul a Pirelli minden jóslata. Eddig mindkét Szaúd-arábiai Nagydíjon volt biztonsági autó, 2021-ben pedig két piros zászlóra is szükség volt.
Eseménydús F2-es főfutammal hangolhattunk a Formula-1-es nagydíjra. Victor Martins elméleti vezető pozícióból forgott ki, így a Mercedes védence, Frederik Vesti szerezte meg az elsőséget. Beszámoló a futamról itt.
Hiába csak a 15. helyről fog rajtolni Max Verstappen, a fogadóirodáknál továbbra is ő az egyik legesélyesebb a futamgyőzelemre.
Lewis Hamilton nagyon szenved az idei szezonban. Elmondása szerint egyszerűen nem tud eggyé válni az autóval.
Friss hír az F2 világából, hogy The Pourchaire büntetést kapott a szombati ütközéséért Bearmannel. A francia versenyzőt öt hellyel sorolják hátrébb a főfutam rajtrácsán.
POURCHAIRE BEARMAN
— Formula 2 (@Formula2) March 18, 2023
Theo Pourchaire was quick to apologise after this big crash at Turn 1#SaudiArabianGP #F2 pic.twitter.com/GJ6NJWqcxX
Oscar Piastri a szezonnyitón látott küszködés után a Q3-ba vitte a McLarent Szaúd-Arábiában. Ide kattintva elolvashatjátok, miként értékelt az ausztrál.
Szép jó reggelt kívánunk mindenkinek! A mai napon rendezik a Szaúd-arábiai Nagydíj versenyét, ahol komoly izgalmakra van kilátás, hiszen Max Verstappen egy műszaki probléma miatt már a Q2-ben kiesett, és csak a 15. helyre kvalifikálta magát, míg a második helyet megszerző Leclerc rajtbüntetése miatt szintén a top 10-en kívülről fog rajtolni, az első sorból pedig Sergio Perez és Fernando Alonso idulhatnak.
Mára megköszönjük a figyelmet, reggel folytatjuk eseménykövetésünket a friss hírekkel, információkkal a dzsiddai paddockból, tartsatok velünk!
„Ostoba hiba, cserbenhagytam a csapatot” – Norris nagyon csalódott az elrontott időmérő után. https://formula.hu/f1/2023/03/18/ostoba-hiba-cserbenhagytam-a-csapatot-norris
„Nem akarok túl pesszimistának tűnni, de ha megnézzük a tempót a szabadedzéseken és Bahreinben, akkor őszintéknek kell lennünk magukkal: tudjuk, hogy a Red Bull kissé mindenki előtt jár. Nem az a cél holnapra, hogy a győzelemért harcoljunk Checóval” – mondta Alonso. https://formula.hu/f1/2023/03/18/red-bull-veres-alonso-inkabb-hatrafele-figyel
Azért erre mérget ne vegyünk...
„Az autó ott van, ahol. George kiváló munkát végzett és ott van az elején a második sorban. Az autó nyilvánvalóan képes a jó teljesítményre, de én egyszerűen nem találom a közös nevezőt vele. Bármit teszek, bármin is változtatunk, nincs meg az önbizalmam az autóban. Egy kicsit el vagyok veszve benne…” – Hamilton mégis mondott egy-két dolgot még...
https://formula.hu/f1/2023/03/18/nincs-onbizalmam-ebben-az-autoban-hamilton
Örül Perez pole-jának és jó esélyeket lát a mexikói számára Christian Horner, aki azonban Max Verstappen felzárkózására is bőven lát sanszot. https://formula.hu/f1/2023/03/18/red-bull-ket-eltero-versenyunk-lesz
„Láthattuk, mit művelt Spában…” – Russell nem írja le Verstappent. Pedig ő maga a harmadik helyről rajtolhat...
https://formula.hu/f1/2023/03/18/lathattuk-mit-muvelt-spaban-russell-nem-irja-le-verstappent
Charles Leclerc a jó körének ugyan örül, de hozzátette, hogy a Red Bull külön ligában játszik, és a büntetés is negatívum, így túlzottan azért nem lehet boldog.
https://formula.hu/f1/2023/03/18/leclerc-boldog-is-vagyok-meg-nem-is
„A tőlem telhető legjobbaat nyújtottam” – ezt az egyetlen mondatot préselte ki magából az időmérő értékeléseként Lewis Hamilton.
Fernando Alonso viszont rendkívül bizakodó: szerinte az Aston erőssége a versenytempó, a második rajtkockából akármi elképzelhető számára ezen a futamon.
Alonso szavai: https://formula.hu/f1/2023/03/18/a-versenytempo-az-igazi-erossegunk-alonso
Sergio Pereznek is volt némi problémája a kvalifikáció végén, de neki ez nem került pozícióba. Így értékelt a pole-pozíciós: https://formula.hu/f1/2023/03/18/perezt-kisebb-problema-hatraltatta-a-q3-ban
„Nem igazán értem, hogyan történt” – Verstappen káoszrajtra számít holnap. A holland értékelése itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/03/18/nem-igazan-ertem-hogyan-tortent
Sergio Perezé a pole, Max Verstappen bajba került: fordulat a kvalifikáción! Íme a beszámoló: https://formula.hu/f1/2023/03/18/verstappen-motorhiba-es-perez-pole-dzsiddaban
Hamarosan kezdődik az F1-es időmérő, ebben a cikkben követhetitek az eseményeket!
https://formula.hu/live-cikk/2023/03/18/elo-kie-lesz-a-szaudi-pole
Biztonsági autót, balesetet és izgalmas csatákat hozott az F2 szaúdi sprintversenye, amely végén Iwasa állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
A beszámoló itt olvasható: https://formula.hu/f2-3/2023/03/18/f2-oriasi-izgalmak-a-dzsiddai-sprinten
Zajlik közben a Formula-2-esek sprintversenye, ahol a bajnokságot vezető és sokak által favoritnak tartott Sauber-akadémista, Theo Pourchaire szállt be egy félresikerült előzési kísérlet végén Oliver Bearmanbe:
SAFETY CAR (LAP 7/20)
— Formula 2 (@Formula2) March 18, 2023
Theo Pourchaire gets it all wrong! He goes to overtake Martins, misjudges the braking, and slams into Bearman
Both drivers are out and okay#SaudiArabianGP #F2 pic.twitter.com/DedzhQx8XS
A Red Bull közben Verstappen autójában is váltót cserélt: https://formula.hu/parc-ferme/35049
A harmadik F1-es szabadedzés beszámolója itt olvasható - nem úgy tűnik, hogy az első sor kérdéses lenne...
Közben egy kitekintés Mexikóba: a WRC-futamot vezető Esapekka Lappi így szállt ki a játékból a mai első szakaszon.
Nyck de Vries nem ül autóba ebben az órában: hibát észlelt az AlphaTauri, és motort cserélnek a holland autójában. Kihagyja a szabadedzést, de az időmérőn ott lehet.
Perceken belül kezdődik a harmadik szabadedzés, ennek eseményeit ebben a cikkben követhetitek: https://formula.hu/live-cikk/2023/03/18/elo-az-utolso-szabadedzes-esemenyei-dzsiddaban
A hangzavarból ítélve a Red Bull kettősét imádják a szurkolók Szaúd-Arábiában.
Getting Saturday started in the Fan Zone pic.twitter.com/VZKffOLfoV
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 18, 2023
És ha már Wolff, akkor essen szó arról is, amit nemrégiben mondott a Sky munkatársainak. A nyilatkozata során ugyanis arról beszélt, hogy a mostanihoz képest néhány futam múlva akár egészen eltérően nézhet majd ki a Mercedes versenyautója.
Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/35047
Meglepetésként jött a hír pénteken, hogy Angela Cullen már nem dolgozik együtt Lewis Hamiltonnal. A szakítás tényét később mindketten megerősítették, most pedig Toto Wolff is elmondta, mit gondol, illetőleg tud a dologról.
Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/18/ezert-tavozhatott-a-mercedestol-angela-cullen
Ezzel a látványos képpel hangolódnak az Alpine csapatánál.
It’s qualifying day Let’s go team #SaudiArabianGP #Alpine pic.twitter.com/LYZvZl4zt4
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 18, 2023
Nem akármilyen fellépőkkel készültek a szervezők azoknak, akik a helyszínre látogatnak a kvalifikáció napján. A szombati nap programjában kapott helyet a világhírű holland DJ és zenei producer Afrojack, valamint az amerikai énekes Charlie Puth, de szintén ma lép színpadra a Swedish House Mafia együttese is. Alighanem mindegyik fellépés nagyot fog szólni.
A Ferrari csapatánál tényleg komolyan veszik a megbízhatósági problémákat. Erről az olasz istálló versenyigazgatója, Laurent Mekies beszélt nemrégiben, aki elárulta, hogy a pilótáknak azonnal jelenteniük kell, bármilyen rendellenességet tapasztalnak az autó működésével kapcsolatban.
Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/35046
Itt egy friss kép a helyszínről a nagydíj hivatalos Twitter-oldala által. A szervezők egy újabb hihetetlen napot várnak.
The start of another incredible day of racing action at the #JeddahCornicheCircuit! #SaudiArabianGP #فورمولا1_في_السعودية pic.twitter.com/lxxNyKm4vD
— Saudi Arabian GP (@SaudiArabianGP) March 18, 2023
Többen is kaptak új erőforrás-alkatrészeket a hétvégére, köztük Lando Norris, aki egy mondatban összegezte, miért volt szükség a cserére. A McLarenre jelenleg eléggé rá jár a rúd, ám a fiatal brit pilóta igyekszik pozitív lenni, mivel véleménye szerint a középmezőny kifejezetten szorosnak mondható, ebből pedig profitálhatnak is.
Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/18/az-elozo-motornak-annyi-norris
Az Aston Martin csapatánál mostanában minden ok megvan az ünneplésre, akárcsak a mai nap. A csapatfőnök, Mike Krack ugyanis ma ünnepeli 51. születésnapját.
Wishing @AstonMartinF1 Team Principal Mike Krack the happiest of birthdays! #F1 pic.twitter.com/NGOVxlibmo
— Formula 1 (@F1) March 18, 2023
Bár Logan Sargeant karrierjét a Formula-2 alatt már a Williams patronálta, a fiatal amerikai újonc akár a Mercedes utánpótlásába is tartozhatott volna. Erről a grove-i alakulat csapatfőnöke beszélt nemrégiben, akit a Mercedestől szerződtettek.
Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/35045
A Red Bull még mindig előnyben van, ugyanakkor a versenyszimulációs adatok azt mutatják, hogy jóval közelebb vannak egymáshoz a csapatok, mint Bahreinben. Érdekes hétvégére van kilátás, mi pedig hoztunk egy mélyebb elemzést a hosszabb etapokról a kedves olvasóknak, hogy mindenki képben legyen a kvalifikáció előtt.
Részletek: https://formula.hu/formulaplusz/2023/03/18/elemzes-utolertek-a-red-bullt-a-tobbiek
Kollégánk, Mészáros Sándor ezúttal is jelen van a helyszínen, tegnap este pedig összefoglalta nekünk, mit hallott, mit látott a paddockban pénteken. Nézzétek meg videóját ezen a linken, vagy pedig a képre kattintva.
Noha ennek a pályának a karakterisztikája elvileg nem fekszik annyira az Aston Martin autóinak, Lance Stroll és Fernando Alonso ismételten bizakodhat a pénteki nap után. Hasonlóan látja ezt a Red Bull Racing tanácsadója, Helmut Marko is, aki komoly dicséretet fogalmazott meg a spanyolok kétszeres világbajnokával kapcsolatban.
Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/18/alonso-a-harmadik-tavaszat-eli-marko
Gyorsan megy az idő. Már négy esztendeje annak, hogy George Russell, Alexander Albon, valamint Lando Norris debütáltak az F1-ben. A rend kedvéért szögezzük le, hogy még mindig nagyon fiatalok. A Mercedes pilótája 25 éves, Albon 26, Norris pedig náluk is fiatalabb, mindössze 23 esztendős.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha pedig szombat van, akkor az azt is jelent, hogy az F2 sprintfutamát is ma rendezik meg. A széria mai versenye 16:10-kor kezdődik, ebben a Tweetben pedig összeszedték a lényeget a rajtrácsokkal kapcsolatban.
QUALI SPRINT RACE@jakcrawfordrac1 will lead from reverse-grid pole on Saturday, 18:10 local time (+3 GMT) #SaudiArabianGP #F2 pic.twitter.com/9ke1ZKeox3
— Formula 2 (@Formula2) March 17, 2023
Kezdjük is a napot egy érdekes összehasonlítással. Tegnap a második szabadedzést Max Verstappen nyerte és 1.29.603 volt a legjobbja, míg ettől az Aston Martin színeiben továbbra is szárnyaló Fernando Alonso egy bő két tizeddel maradt el. Az F1 hivatalos Twitter-oldalán ezzel kapcsolatban egy videót tettek közzé, amin egyszerre láthatjuk a két pilóta körét.
The driving behind the data
— Formula 1 (@F1) March 17, 2023
Take a look at the fastest laps from FP2, and how the strengths of the Red Bull and Aston Martin come into play#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/zAnanTvtcH
Szép jó reggelt mindenkinek, eljött az időmérő edzés napja! Ahogyan eddig a hétvége folyamán, úgy ma is igyekszünk beszámolni minden fontos és lényeges eseményről olvasóinknak ebben a hírfolyamban arról, ami a Szaúd-Arábiai Nagydíj helyszínén történik.
A nap meglepetése pedig feltétlenül az Alpine, Esteban Ocon szerint akár a dobogó sem elképzelhetetlen most a rózsaszínek számára. https://formula.hu/f1/2023/03/17/eros-az-auto-de-ez-meg-nem-minden-a-dobogot-celozza-meg-az-alpine
A Ferrari ugyan nem volt gyors a két szabadedzésen, de a pilóták elégedettebbek: jobb vezetni az autót, mint Bahreinben, jobb a versenytempó, ma pedig spóroltak a motorral.
Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/17/most-kozelebb-leszunk-elegedettebbek-a-ferrari-pilotak
Fernando Alonso hűti a kedélyeket: hiába tűnik második erőnek az Aston, a spanyol még nagyon óvatosan fogalmaz a szabadedzések után.
https://formula.hu/f1/2023/03/17/alonso-megint-huti-a-kedelyeket-pentek-este
A Red Bullnál egyébként Max Verstappen és Sergio Perez is kisebb gondokkal küzdött, a holland szerint pedig itt most jóval szorosabb lehet a mezőny vasárnap, mint Bahreinben volt. Az ok a jóval kisebb gumikopás, nem kell rájuk annyira vigyázni, ezért csökkennek a különbséget.
https://formula.hu/f1/2023/03/17/kisebb-gondokkal-kuzdott-a-red-bull-penteken
Jönnek a nyilatkozatok: Lewis Hamilton szerint az egész nap egy nagy szenvedés volt, míg George Russell pedig nem akarja túlgondolni a második edzésen futott viszonylag jó körét.
Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/17/hamilton-egesz-nap-szenvedtem-az-autoval
Véget ért a második edzés Dzsiddában, újabb Verstappen-vezetéssel és Red Bullok közé ékelődő Alonsóval: részletek és eredmények ITT.
Miközben zajlik a szabadedzés, hozunk egy igencsak éles nyilatkozatot az AlphaTauri csapatfőnökétől, Franz Tosttól, aki elmondása szerint már nem bízik a saját mérnökeiben, miután Bahreinben "sehol sem voltak" a várt fejlődéshez képest - itt olvasható a szokatlanul kemény kritika.
Itt követhetitek élőben a második szabadedzés eseményeit: https://formula.hu/live-cikk/2023/03/17/elo-a-szaud-arabiai-nagydij-masodik-edzese-1
Wolff egyúttal beszélt arról is, hogy szerinte a szenvedés ellenére is maradni fog velük Hamilton - de akkor sem lenne harag, ha idővel mégis elkezdene máshol nézelődni a hétszeres világbajnok: részletek ide kattintva!
Alapos átrajzolás következhet a Mercedesnéll: Toto Wolff szerint a Red Bull, az Aston Martin és a Ferrari hasonló koncepciót képvisel, míg ők teljesen eltérőt.
És bár nem a dzsiddai F1-es hétvégéhez kapcsolódik, de nem tudjuk megállni, hogy ne jelezzük: perceken belül kezdődik az Endurance-világbajnokság sebringi 1000 mérföldes versenye, amely nemcsak a szezont, hanem a sportautózás új aranykorát is megnyitja. A Ferrari-pole-t hozó időmérőről itt írtunk.
Közben lezajlott a Formula-2-es időmérője, amely az újonc és tavalyi F3-as bajnok Victor Martins sikerét hozta: bővebb összefoglaló itt olvasható.
Frissítés a WRC-hírhez: mindhárom Ford Puma kiesett az első éles gyorsasági szakaszon. Az M-Sport vezetői mérsékelten boldogok. A szuperrali miatt Tanaknak még lehet esélye pontot szerezni vasárnap a power stage-en, de egyébként már most indulhatnának is haza...
Egy kitekintés Mexikóba: elkezdődött a WRC-futam első érdemi napja, és a legutóbbi futamot (illetve a tegnap esti két bemelegítő szakaszt) megnyerő Ott Tanak alatt az első gyorsaságin megállt a Ford Puma Rally1. Jelenleg Esapekka Lappi vezet a Hyundaijal.
A McLaren a dzsiddai hétvégét is gyengén kezdte a bahreini vesszőfutás után, Oscar Piastri azonban állítja, hogy nem bánta meg, hogy az Alpine-tól átment a wokingiakhoz - már csak azért sem, mert eleinte úgy tűnt, a franciáknál nem lenne helye, csak a Williamsnek tudnák kölcsönadni. Részletek itt.
Véget ért az FP1, ami kettős Red Bull-vezetést és ismét erős Aston Martint hozott - itt találjátok az összefoglalót és a végeredményt.
Közben kiderült, hogy több csapat is erőforrás-alkatrészeket cserélt az autóiban: a Ferrari például további elővigyázatossági okokból új belső égésű motort rakott be Charles Leclerc és Carlos Sainz versenygépébe is. Leclerc-nél új az MGU-H és a vezérlő-elektronika is, utóbbi miatt kapja a már szerdán bejelentett tízhelyes rajtbüntetést. Ezen kívül Sergio Perez új akkumulátort és vezérlő-elektronikát, Lando Norris pedig új belső égésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t és MGU-K-t, valamint kipufogórendszert kap a hétvégére, büntetés azonban nekik még nem jár, hiszen a megengedett darabszámon belül maradtak.
Az első szabadedzést élő szöveges közvetítés formájában IDE KATTINTVA tudjátok követni!
Húsz percen belül kezdetét veszi a pályán is az F1-es program - emlékeztetőül: itthoni idő szerint 14:30-tól 15:30-ig tart majd az első, 18:00-tól 19:00-ig pedig a második szabadedzés.
Mind a tíz csapat autóin lesz új alkatrész, de ebből csak három istálló hozott tényleges, teljesítménnyel kapcsolatos fejlesztést, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren. A többiek a szárnyakon alakítottak, a Williams pedig a jelek szerint a hűtés miatt aggódik. A fejlesztett alkatrészek teljes listája.
A Red Bullnál éppen nagy értekezés zajlik a paddockban:
Közben Hamilton is megerősítette azt, amit nemrég a Formula.hu hozott:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Exkluzív sztorink a dzsiddai paddockból: Lewis Hamilton már nem dolgozik együtt fiziójával, edzőjével, barátjával, néha lakótársával, közeli bizalmasával, Angela Cullennel.
Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/17/exkluziv-hamilton-kirugta-a-legkozelebbi-bizalmasat
Bár a Red Bull nem is annyira burkoltan azzal vádolta meg a csapatot, hogy lemásolták a tavaly koncepciójukat, Fernando Alonso kitart amellett, hogy az Aston Martin sok dologban eltér az osztrák istálló autóitól: ezt nyilatkozta másolástémában a spanyol.
A demencia ellen veszi fel a versenyt a Formula-1: a sportág hivatalos támogatója lett a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart Race Against Dementia (Verseny a demencia ellen) nevű alapítványának, amely a betegség kutatására és lehetséges gyógyszer fejlesztésére gyűjt. Stewart felesége, Helen évek óta küzd demenciával, ezért hozta létre az alapítványt a skót exversenyző, aki éppen 50 éve nyert utoljára vb-címet.
„A Formula-1 büszkén támogatja az alapítványt fáradhatatlan munkájában, hogy gyógyírt találjon egy szörnyű betegségre, amely életeket tesz tönkre és családokat szakít szét” – mondta Stefano Domenicali. A vezérigazgató hozzátette, az F1 globális sportként elsősorban figyelmet irányít a betegségre és az alapítvány munkájára.
Mint egy tucat tojás: sisaktartó a Williamsnél – a bokszcsapat a sokat emlegetett szponzor ikonikus színeit viseli.
These helmets
@GulfOilIntl #WeAreWilliams #SaudiArabianGP
Piastri és Sargeant már versenyzett Szaúd-Arábiában, de F1-es autóval más dimenzió körözni a falak között. Az idei átalakítások kicsivel barátságosabbá teszik a pályát. A szimulátor sem tudja felkészíteni az újoncokat Dzsiddára – ezt mondta a két elsőéves.
Hamilton már tárgyalásokat folytat a szerződéséről – ezt mondta a hétszeres világbajnok.
A Red Bull dzsiddai hétvégére gyártott posztere – látványos darab lett:
This week’s artwork comes to you from Jeddah pic.twitter.com/w7UbiEIuej
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 17, 2023
Aki esetleg lemaradt volna róla: Mészáros Sándor kollégánk tegnap este a dzsiddai paddockban összegezte a helyszínen tapasztaltakat. Nézzétek meg a videóját ezen a linken vagy a képre kattintva!
Egy apróbb új szabályt hozott az FIA: a pályabejáráson ezentúl tilos lesz biciklivel vagy rollerrel részt venni, kizárólag sétálni lehet – azaz olyan képet, mint az alábbi, nem látunk többet a versenyhétvégék tradicionális csütörtöki programja során. Lesz, aki emiatt inkább nem is hajlandó részt venni a pályabejáráson – Charles Leclerc duzzogva vette tudomásul a szabályt.
Pont az ellenkezőjét szúrta el a Mercedes, mint tavaly: George Russell is beszélt a W14 problémáiról, kiemelve, miért vannak sokkal jobb helyzetben, mint 2022-ben, mikor sokáig tanácstalanság jellemezte a csapatot. Részletek itt.
Ennyire büszkék a helyiek az F1-re: a telefonszolgáltató ma reggelre a KSA F1 SAGP23 névre keresztelte át a hálózatkijelzést Szaúd-Arábiában.
A WEC-ben eddig több sikerélmény jut a Ferrarinak, mint az F1-ben: bár a sebringi szabadedzéseket a Toyota uralta a Hypercar kategóriában, az időmérőn a debütáló Ferrari 499P szerzett pole-pozíciót Antonio Fuoco körével. Részletek itt.
Két eltérő első szárny az Aston Martinnál:
Dos configuraciones de ala delantera de más y menos carga para Aston Martin
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 16, 2023
Two different downforce configuration on Aston Martin front wing. #f1 pic.twitter.com/nyBwO1gn5p
Jó reggelt kívánunk mindenkinek, ahogy ígértük, ma is folyamatosan beszámolunk minden fontosról, ami a Szaúd-arábiai Nagydíjon történik. Kezdjük egy Bottas-poénnal még tegnapról: a finn pilóta volt az egyetlen, aki a megszokott módon hordta a sapkáját a sajtótájékoztatón, mindenki már megfordította, az ezt firtató kérdésre pedig annyit mondott Bottas, hogy "azt hittem, így kell."
We doff our cap to @ValtteriBottas #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/WVao9GzHKu
— Formula 1 (@F1) March 16, 2023
Megérkezett esti hírösszefoglalónk, mely ide kattintva olvasható el, ezzel búcsúzunk mára, de holnap ugyanitt folytatjuk a hétvége élő közvetítését. Nyugodalmas jó éjszakát mindenkinek!
A paddockból távozva kollégánk különös látványosságra lett figyelmes!
Mészáros Sándor kollégánk rendületlenül dolgozik Dzsiddában – ezúttal a Mercedes új vezető beosztású szakemberéről hozott információkat.
A nap végéhez közeledve beszéljünk kicsit a versenynek otthont adó város nevéről – miért Dzsidda és nem Dzsedda (vagy esetleg Jeddah)? Erről írott rövid cikkünk itt található.
Rekordot állított be három bahreini büntetésével – erről, de nem csak erről beszélt Esteban Ocon a dzsiddai sajtónapon.
Számos alkalommal éri az F1-et a "sportswashing" vádja bizonyos helyszínekkel kapcsolatban – erre reagált most a sportág egyik szóvivője.
Charles Leclerc úgy nyilatkozott Dzsiddában, hogy a Ferrarival kapcsolatos pletykák 90%-a teljesen alaptalan – a nyilatkozat részletesen itt olvasható el.
A második sajtótájékoztató résztvevőit is megkérdezték, mit gondolnak a dzsiddai visszatérésről a tavalyi rakétatámadás fényében – bár nem mondta ki, de határozottan úgy tűnik, hogy Hamilton nem szívesen jött vissza.
Nyck de Vries elmondta, hogy beszélt ma Verstappennel, akivel a 2021-es időmérős balesetén is tréfálkoztak. Részletek itt!
Közben hadd hívjuk fel a figyelmet a Ferrari twitteresének "ámokfutására". Megtaláljátok a rejtett üzenetet?
Tavaly pole-t szerzett Dzsiddában, s az idei szezonnyitón se volt messze a rajtelsőség – így látja esélyei a szaúd-arábiai pole-ra Sergio Perez.
„A legrosszabbon már túl vagyok” – mondta Lance Stroll a csuklója állapotáról. Részletek itt.
Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor közeli fotója a Ferrari SF-23-as első szárnyáról és az azt őrző-védő csapattagról:
Lando Norris határozottan állítja, hogy nincs krízisben a McLaren – meg mondott egy csomó más érdekes dolgot is, melyeket megtalálsz a sajtótájékoztatóról készült cikkben.
A versenyen másfél másodpercre vannak a Red Bulltól, és talán nem a legszerencsésebben választotta meg a szavait, amikor arról beszélt, hogy csapata nem hallgatott rá: többek között erről beszélt Lewis Hamilton a sajtótájékoztatón. De azt is kijelentette: neki a Mercedes a családja, eszében sincs máshova menni, és hiszi, hogy újra győzni fog az F1-ben, csak idő kérdése, hogy ezt elérje. A hétszeres világbajnok szavairól itt írtunk bővebben.
„Úgy érzem, elég erősek leszünk ahhoz, hogy legyőzzük a Red Bullokat, annak ellenére is, hogy Bahreinben elképesztően erősen szerepeltek” – többek között ezt mondta Carlis Sainz a Formula.hu utazó riporterének jelenlétében zajló dzsiddai sajtótájékoztatón. Hogy mit mondott még, elolvasható ide kattintva.
Fernando Alonso a képen épp arra a kérdésre felel, hogy dolgozott-e már Lawrence Strollhoz fogható vezetővel. A választ ide kattintva olvashatjátok el.
Nem nagyon akartak felelni a versenyzők a tavalyi rakétatámadással kapcsolatos érzéseiket firtató kérdésre az első sajtótájékoztatón – egyedül Carlos Sainz adott érdemi választ. Részletek itt.
"Úgy érzem, hogy most versenyképesek leszünk" - hangzott el Carlos Sainz szájából.
Ez pedig a paddock:
Ferrarinál is készülnek:
Alonso autója is készül:
Fred Vasseur pingpongozással hangol:
Közben egy kis exkluzív információ a dzsiddai paddockból: Jerome D'Ambrosio Mercedes-szerelésbe öltözve jár-kel, és azt halljuk, hogy fontos pozíciót kaphat az istálló vezetésében.
Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/16/exkluziv-uj-szakember-erkezik-vezeto-pozicioba-a-mercedeshez
Verstappen még nincs, az autója már megvan:
„Kicsit jobban fog illeni a jelenleg rendelkezésre álló csomaghoz ez a pálya, és érkezik néhány fejlesztés is, ami remélhetőleg előrelépést jelent. Elemzést végeztünk arról, mi történt Bahreinben és hosszú listánk van arról, min kell javítanunk. Remélem, hogy már Dzsiddában megadjuk az első választ” – beszélt optimistán a nagydíjhétvége előtt Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke.
A helyi sportminisztériumnak egyébként külön hospitalityje van:
A csapatok a már felépített hospitalitykben ebédelnek:
Sanyi pedig most is ott van a paddockban, ezt az imént fotózta: a helyszínen az esti barbecue-fogadáshoz készülnek.
Amíg elkezdenek beérkezni a mai friss információk, addig ajánljuk figyelmetekbe Mészáros Sándor kollégánk szerdai bejelentkezését. Sanyi már Dzsiddában van, így tegnap egy videót készített számotokra felvezetésként - ez ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
A médianap eddigi legfontosabb híre az, hogy Max Verstappen nem vesz rajta részt. A Bahreini Nagydíj nyertese gyomorbántalmakkal betegeskedett az elmúlt napokban – derült ki a versenyző és Red Bull közösségi médiás posztjából. A holland azóta meggyógyult, de késve indult el Szaúd-Arábiába, azért pénteken, a szabadedzések napján érkezik csak meg a pályára. A mai médianapon az FIA engedélyével nem vesz részt.
Rögzítsük is mindjárt az elején a hétvége F1-es menetrendet: az időeltolódás miatt a szezonnyitóhoz hasonlít a program.
Sziasztok, köszöntünk mindenkit a Szaúd-arábiai Nagydíj élő eseménykövetésében: az egész versenyhétvége során minden fontos információt megtaláltok ebben a hírfolyamban, könnyen áttekinthető, összegezhető módon.