Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 23. szombat

Fanatizmus: Zenei karrierjét kockáztatta a versenyzésért Brian Johnson

Az AC/DC legendája, Brian Johnson volt a Formula Podcast legutóbbi adásának vendége – vele és róla is bőven volt miről beszélni, többek között arról is megemlékeztünk, mekkora áldozatot hozott a zene melletti másik nagy szenvedélyéért, a versenyzésért. Az adás ezen részét 11:30-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp

deezer

addict

Videón a Monte-Carlo Rali legemlékezetesebb pénteki pillanatai

Pierre-Louis Loubet balesete és Ott Tanak műszaki problémája is bekerült a WRC tegnapi összefoglaló videójába. A szakaszról készült beszámolónk itt olvasható.

Az IndyCar szezonnyitóját is elhalasztották, de nem a járvány miatt

Az utóbbi 24 órában az IndyCar a harmadik nagy versenyszéria, ami módosítást jelentett be a versenynaptárát illetően. Az amerikai sorozat egy héttel későbbre, április 11-éről 18-ára halasztotta a Barber Motorsport Parkban megrendezésre kerülő szezonnyitóját. Ennek oka a WEC és a WTCR változtatásaival ellentétben nem a világjárvány, hanem az, hogy a dátum a televíziós közvetítés szempontjából kedvezőbb.

01-22-Schedule-Update-V4

Russell azt hitte, Button a helyére érkezik a Williamshez

"Izgalmas hírem van. Visszatérek a Williams F1-es csapatához" - kezdte mondandóját Jenson Button, akivel kapcsolatban pénteken hozták nyilvánosságra, hogy tanácsadóként újra ahhoz az F1-es csapathoz szegődik, ahol a királykategóriás pályafutását megkezdte. A gárda aktuális pilótája, George Russell viccelődve közölte Twitteren, hogy a fenti szavakat hallva egy pillanatra meghűlt benne a vér, mert azt hitte, Button pilótaként tér vissza a Williamshez. Russellben valószínűleg még a tavalyi ősz eseményei is felvillantak, amikor arról beszéltek, hogy Sergio Perez az ő helyére érkezhet.

Így zajlik az átalakítás a barcelonai versenypályán

A héten elkezdődött a Circuit de Barcelona-Catalunya átalakított 10-es kanyarjának leaszfaltozása - számoltak be fejleményekről a pálya Twitter-oldalán. Ahogy azt korábban mi is lehoztuk, a Spanyol Nagydíj helyszínén módosítanak a hátsó egyes végén található balos kanyaron, ami így az eddigieknél tempósabb lesz, és jobban tükrözit majd a pálya régi szellemiségét.

Mint írták, a héten két réteget felvittek, a harmadikra jövő héten kerül sor.

Marquez elkezdte a súlyzós gyakorlatokat – igaz, egyelőre csak bal kézzel

Néhány nappal azt követően, hogy felült egy szobakerékpárra, újabb jelentős lépcsőhöz ért a fél évvel ezelőtti felkarcsonttöréséből gyógyulgató Marc Marquez rehabilitációja: a nyolcszoros világbajnok az Instagramra posztolt legfrissebb fotója alapján elkezdte a súlyzós edzést is – igaz, egyelőre csak az egészséges bal karjával. A jobb karján továbbra is ott a rögzítő, s ahogy a Repsol Honda egy héttel ezelőtti közleménye tudatta: a spanyol még mindig folytatja az antibiotikumos kezelést a korábbi fertőződés miatt. Azt továbbra sem tudni, Marquez mikor térhet vissza a versenypályákra: a pénteken ismertetett módosított versenynaptár szerint két hónapja van arra, hogy felépüljön az évadnyitó Katari Nagydíjra (a szezon előtti teszt két héttel előzi meg azt).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés

 

Csapatot vált és az F2-es bajnoki címet veszi célba a Ferrari akadémistája

Az ART Grand Prix-től távozva a DAMS csapatánál folytatja Formula-2-es pályafutását Marcus Armstrong. A Ferrari által felkarolt 20 éves pilóta második szezonjára készül az F1 előszobájaként számon tartott szériában, ahol idén a bajnoki címet vette célba. A fiatal pilóta számára Romain Grosjean és Jolyon Palmer is követendő példa lehet, hiszen a sorozatban mindketten a DAMS istállójával nyertek bajnokságot, később pedig az F1 mezőnyéhez csatlakozhattak.

Az istálló két tulajdonosa, Gregory és Olivier Driot az igazolás kapcsán elárulták: nagy örömmel üdvözlik a pilótát a csapatnál, akivel nagy célokat tűztek ki a 2021-es szezonra.

armstrong-20201

Fotó: DPPI

Pierre Gasly sivatagi szörfözéssel melegít

Szokatlan tevékenységről töltött fel videót az Alpha Tauri F1-es pilótája:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Lefújta sebringi szezonnyitóját a WEC – naná, hogy Portimao a beugró

Az eredeti tervek szerint márciusban a sebringi 1000 mérföldes versennyel rajtolt volna el az Endurance-világbajnokság 2021-es idénye (amelynek állandó nevezőit a minap hozták nyilvánosságra), de nem okoztak meglepetést a szervezők a péntek délelőtti bejelentéssel, miszerint a koronavírus-járvány terjedése miatt nem akarnak kockázatot vállalni egy amerikai utazással – márpedig a felszereléseket hamarosan útjukra kellett volna indítani –, ezért kénytelenek voltak törölni a viadalt.

Viszont így sem csökken a tervezett futamok száma, ugyanis április első hétvégéjén, azaz húsvétkor Portimaóban rendeznek a sebringi forduló helyett egy 8 órás futamot, így Portugáliában indul a WEC szezonja. Érdekesség, hogy az Algarve International Circuit a pandémia egyik legnagyobb nyertese, hiszen tavaly a Formula-1-et és a MotoGP-t is első alkalommal látta vendégül a helyszín, amely jó eséllyel mindkét említett széria idei menetrendjébe is be fog kerülni a kényszerű átalakítások miatt (a MotoGP esetén ezt ma be is jelentették). A WEC a portimaói nyitány után a korábban bejelentett versenyekkel folytatná a szezont, azaz májusban jönne Spa, majd június közepén a Le Mans-i 24 órás.

sebring-wec-dppi

Négy éve tartó pereskedést nyert meg Magnussen

Korábbi menedzsere, Dorte Riis Madsen perelte be Kevin Magnussent, a Formula-1-ből idén távozó pilótát, de már négy évvel ezelőtt, azóta ment köztük a jogi vita. A koppenhágai bíróság elsőre Madsen javára döntött abban a kérdésben, hogy Magnussen azóta megkeresett pénzének 20%-ára igényt tarthat-e a menedzser, a dániai magasabb fokú bíróság viszont Magnussennek adta a dolgot - fellebbezni nem lehet, a pilóta "megúszta" és megtarthatja az így már több millió fontra rúgó összeget.

keymag

fotó: dppi

Jenson Button visszatér a Williamshez - több évre írt alá

A Williams hivatalosan is bejelentette, hogy visszaigazolja korábbi F1-es pilótáját, Jenson Buttont. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy 2009 világbajnoka visszatér a pilótaülésbe: felsőbb tanácsadói pozícióban fog dolgozni a csapatnál. Mint írták, a tapasztalatával kell segítenie az istálló működését és fellendülését, egyúttal a csapat versenyzőinek is tanácsokat kell adnia - 2021-ben sok versenyhétvégén jelen lesz majd, igaz, hozzátették, hogy a Sky Sportsnál is megtartja a szakértői állását.

butt

fotó: dppi

Megtették az első 2021-es köröket egy MotoGP-gép nyergében

Bár a meghosszabbított katari tesztig még másfél hónap hátra van, az előző napokban mégis láthattunk már egy MotoGP-motort mozgásban. A Honda ugyanis csatlakozott a Superbike-világbajnoki mezőny jerezi tesztjéhez, ahol Stefan Bradl próbálgatta a 2021-es versenygépet. Az időjárás nem volt túl kegyes a résztvevőkhöz, a WSBK-sok tulajdonképpen el is halasztották a tesztet a jövő hétre az eső és a vizes pálya miatt, Bradl viszont így is megtett néhány kört az RC213V-vel, amelyen a motorblokkfejlesztések befagyasztása okán elsősorban egy új váz, egy új lengővilla és egy új kipufogó tűnt fel.

Nem a tavaly – és elképzelhető, hogy idén is – Marc Marquezt helyettesítő német volt egyébként az egyetlen MotoGP-s Jerezben: Johann Zarco egy utcai Ducatival körözött (Michele Pirro, a bolognaiak tesztelője társaságában), de az időjárás miatt csak pár kört tett meg, míg a yamahás Maverick Vinales az eredeti tervein módosítva emiatt le is fújta az edzést. A MotoGP Instagram-oldalán Bradlről és Zarcóról is láthatunk néhány fotót:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP (@motogp) által megosztott bejegyzés

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Vettel is megejtette első látogatását az Aston Martinnál

Bár az alakulat nem verte nagy dobra, az F1-Insider információi alapján nemcsak Carlos Sainz és Sergio Perez járt már új csapata főhadiszállásán, hanem Sebastian Vettel is. A Ferraritól a Racing Pointból átalakuló Aston Martinhoz igazoló német állítólag kedden tett látogatást a silverstone-i gyárban, ahol előbb Otmar Szafnauer csapatfőnökkel és Andy Green technikai igazgatóval találkozott, majd egy üléspróbán is részt vett, valamint a szimulátort is kipróbálta. Fotókat és videókat egyelőre nem tettek közzé a látogatásról (persze lehet, hogy ami késik, az nem múlik), de úgy hírlik, a szimulátorban máris ráérzett Vettel az autóra, amely a szakértők szerint eleve jobban passzolhat a stílusához, mint az előző évi Ferrari.

vettel-aston-1

Két legenda, egy találkozás: a legnagyobb sztori

Különösen őszinte hangvételű interjúban beszélt a Formula Podcastnek az autóőrült rocksztár, Brian Johnson – az élő legenda többek között azt is felidézte nekünk, milyen körülmények között találkozott gyerekkori hősével, a nemrégiben elhunyt Sir Stirling Moss-szal. Az adás ezen részét 55:38-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ennyit változott az F1-es McLaren pilótafülkéje 32 év alatt

Az 1988-as MP4/4 és a 2020-as MCL35 pilótafülkéit hasonlíthatjuk össze az alábbi posztnak köszönhetően.

Leclerc zongoratudománya fejlesztésére fordítja a koronavírus-karanténját

Charles Leclerc-ről eddig is tudtuk, hogy egész jól zongorázik, most pedig egy hosszabb videót is feltöltött az Instagram-sztorijába (több részletben, egy Twitter-felhasználó rakta őket egybe) arról, hogyan is játszik a pillanatnyilag koronavírus-fertőzése miatt karanténban lévő monacói ferraris, aki a jelek szerint jól érzi magát a betegség ellenére is:

Videó: Rögtön egy méretes bukással indult a WRC-szezon

Teemu Suninen jó úton járt a Monte-Carlo Rali első szakaszán ahhoz, hogy a legjobb időt fussa, de nem ért végig, eléggé összetörte a Ford Fiesta WRC-t:

Amikor taxisofőrré váltak az F1-es pilóták

Az utóbbi években már ritkán láthatunk hasonlót, de a korábbi évtizedekben gyakrabban előfordult, hogy egy verseny végén valamilyen okból az egyik Formula-1-es pilótának „fuvarra” volt szüksége, hogy visszatérhessen a bokszutcába. Járt így többek között Fernando Alonso, Mark Webber, Giancarlo Fisichella és Jean Alesi is, de a műfaj királya kétségkívül Nelson Piquet volt, akinek autójára egy ízben hárman is felültek egyszerre – ezekből készített összeállítást az F1 YouTube-csatornája (amely átkattintás után tekinthető meg!):

Plusz tesztekkel készítheti fel japán újoncát az F1-re az Alpha Tauri

Mivel a Formula-1-es mezőnynek csupán egy háromnapos tesztje lesz a szezon előtt – március 12-től 14-ig Bahreinben –, az újoncoknak és a csapatot váltóknak nagyon kevés idő áll a rendelkezésükre, hogy megszokják az új közeget. Nem véletlen, hogy a Ferrari például plusz alkalmat szervez Carlos Sainznak, de nem a maranellóiak lesznek az egyetlenek, akik így tesznek.

A Motorsport.com úgy tudja, az Alpha Tauri kétszer is lehetőséget fog biztosítani az F1 első 2000-es években született pilótájának, Yuki Tsunodának a vezetésre a versenynaptárban idén is helyet kapó Imolában: egyszer a jövő héten egy régebbi autóval, majd pedig február 23-25. között is, ekkor azonban már elképzelhető, hogy egy filmforgatási nap keretein belül (ebből kettő van minden csapatnak, s egyszer-egyszer maximum 100 km-t tehetnek meg) az idei versenygépet is kipróbálhatja a japán – ahogy várhatóan néhány kört majd Pierre Gasly is megtehet.

tsunoda-alphatauri-imola-teszt

Havas-jeges sarkvidéki eseménnyel tér vissza jövőre a Bajnokok Tornája

A Race of Champions szervezői bejelentették, hogy két év kihagyás után 2022 januárjában újra megrendezik a népszerű gálaversenyt, a rendre sztárok egész sorát elcsábító Bajnokok Tornáját. Lesz viszont egy komoly újítás, ugyanis az előző alkalmak során megszokhattuk, hogy stadionokban kialakított szűk pályán csapnak össze a versenyzők – járt az esemény többek között az Egyesült Királyságban, Kínában, a legutóbbi 2019-es kiírás alkalmával pedig Mexikóban –, most azonban egy hosszabb és szélesebb pályát fognak építeni. Méghozzá egy teljesen havas-jeges pályát, az északi sarkkörtől kevesebb mint száz kilométerre, Svédországban.

Johan Kristoffersson, a regnáló ralikrossz-világbajnok, aki 2019-ben megnyerte a Nemzetek Kupáját a RoC-on, úgy véli, minden versenyző imádni fogja az új kihívást és az autók folyamatos csúszását. A szervezők egyébként azt is bejelentették, hogy a pályát az esemény után is megtartják majd, a versenyen pedig többféle elektromos jármű is szerepet fog kapni – igaz, a pontos listát és egyébként a pontos dátumot is csak később hozzák nyilvánosságra.

 

Videó: A 2020-as MotoGP-szezon legjobb csatái

Vinales Marquez és Rossi ellen két különböző jerezi futamon, Ducati-armada versus Rins az esős Le Mans-ban, a parádés spielbergi és valenciai befutók – ezek szerepelnek az alábbi válogatásban (amely a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Olvastad már?