Ahogyan az előző szezonban már megszokhattuk, az F1-es csapatok kötelesek a nagydíjak első szabadedzése előtt megmutatni fejlesztéseiket a bokszutcában, valamint az FIA egy részletes listát is közzétesz a fejlesztésekről.
A hivatalos dokumentum szerint a Szaúd-arábiai Nagydíj előtt az összes csapat változtatott – azonban ezeknek csak egy kisebb része tényleges fejlesztés, a többség pályaspecifikus módosítás, általában a hátsó szárnyra és az övszárnyra vonatkozik: laposabb szárnyakkal csökkenthető a leszorítóerő és légellenállás, ami optimális ezen a pályán a nagyobb végsebesség érdekében.
Tényleges, teljesítményalapú fejlesztéseket hozott azonban a versenyre a Ferrari – amit már előzetesen belengetett az olasz csapat. A maranellói aerodinamikai mérnökök elöl és oldalt dolgoztak az autón: változik az első szárny véglapjainak profilja, valamint a kapcsolódás a szárnyelemekhez, továbbá a padlólemez szegélye módosul, az elülső bevágás formája változik és a belépőél emelkedik meg: ezek az SF-23 fejlesztési ciklusának első szezonközi lépései. Az övszárnyon ugyancsak változtattak pályaspecifikus céllal.
A Mercedes ellenben hátul és lent változtatott. Mind a hátsó szárny, mind a padló elöl található belépőélei kisebb dőlésszöget kaptak. A szárny esetében ez kisebb légellenállást eredményez, de teljesítményjellegű változtatásként van feltüntetve.
Még egy csapatnál találunk teljesítményt fokozó fejlesztést, a McLarennél, amely Bakura ígér átfogó megújulást, a diffúzoron azonban már most finomított az aerodinamikai teljesítmény érdekében. Wokingból emellett új hátsó szárnyat is küldtek.
Szárnyak elöl és hátul
Az említett három csapattal ellentétben a Red Bull csak pályaspecifikus módosításokat végzett, azonban három területen, a hátsó szárnyon, ennek véglapjain, valamint az övszárnyon is alakítottak a kedvezőbb légellenállás érdekében. Az Aston Martin az első, hátsó és övszárnyhoz, az Alfa Romeo és a Haas az első és hátsó szárnyhoz, az AlphaTauri csak a hátsó, az Alpine csak az övszárnyhoz nyúlt hozzá.
A legtöbb listázott módosítás a Williamshez fűződik, szám szerint öt. Ők az első és övszárny mellett az autó hátsó futóművén is variáltak, apró szárnyak kerültek fel a fékcsatornákhoz. Egyedüli csapatként az első fékcsatornához és a motorborításhoz is hozzányúltak – ezek a módosítások hűtési célokat szolgálnak és alternatívaként állnak majd készenlétben. Ez azt jelzi, hogy a Williams a hűtés hatékonysága miatt aggódhat.