A Ferrari nem kezdte jól az évet, a szezonnyitón Charles Leclerc autója meghibásodott, Carlos Sainzot pedig nemcsak a Red Bull két versenyzője, hanem Fernando Alonso is maga mögé utasította. A szaúdi hétvége előtt – a Formula.hu jelenlétében megtartott sajtótájékoztatón – arról faggatták Frederic Vasseur csapatfőnököt, hogy visszatérhet-e a győzelemért folytatott harcba a Ferrari.
„Remélem” – kezdte gondolatait Vasseur. „Nem lehetünk elégedettek a helyzettel és szeretnénk eggyel előrébb lépni. A dzsidda-i pálya karakterisztikája teljesen különbözik az előző bahreinitől” – mondta a francia, aki szerint minden aspektusban különbözik a két aszfaltcsík, a soron következő pedig jobban passzolhat a maranellóiaknak.
„Jobban illik ahhoz, ahol most állunk. Emellett viszünk fejlesztéseket is Dzsiddába, úgyhogy remélhetőleg tudunk egyet előrelépni” – jelentette ki a csapatfőnök, majd kifejtette, hogy összességében is a fejlesztésekre kell koncentrálniuk a siker elérése érdekében.
„Ha nem fejlesztünk, akkor a helyzet rosszabb lesz jövő héten. A versenyt a teljesítmény fejlesztése dönti el, viszünk fejlesztéseket Dzsiddába, igyekszünk vinni Ausztráliába. Ez a verseny DNS-e. Amikor meglátod az első képet Bahreinben, az nem mindig valós, mert Bahrein egy agresszív aszfaltcsík” – összegezte a Ferrari-főnök, aki úgy látja, hogy csak gyors, jól működő fejlesztések segítségével van esélyük megközelíteni a Red Bullt.
Hogyan jutott el a csapat Leclerc büntetéséig?
A Ferrari helyzetét tovább nehezíti a monacói pilóta büntetése, aki így mindenképpen tíz hellyel hátrébbról várhatja a lámpák kialvását Szaúd-Arábiában. Vasseur elmagyarázta, hogy mi történt a szóban forgó vezérlő elektronikával a szezonnyitó hétvégén.
„Vasárnap két problémánk is volt. Az első vasárnap reggel, a második a versenyen. Sajnos mindkétszer a CU volt. Ilyesmit még nem tapasztaltunk korábban, és remélem, hogy most már kézben tartjuk a dolgot. Egy alapos elemzést végzünk, de sajnos fel kell vállalnunk a büntetést Dzsiddában, mert csak két CU-t használhatunk egy évben.