DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 18. kedd
F1

„Már nem bízom a mérnökeimben” – Tost

Előrelépést ígértek tavalyhoz képest, Bahreinben mégsem voltak „sehol”: szokatlanul élesen kritizálta saját embereit az AlphaTauri F1-es csapatfőnöke.

A 2022-es csalódást jelentő konstruktőri kilencedik helyezés után nagy előrelépésben bíztak az AlphaTaurinál, ám amit a Bahreini Nagydíjon láthattunk, az alapján továbbra is a mezőny leglassabb autói között szerepel az AT04-es. A gyenge kezdés pedig szokatlanul éles kritikát váltott ki Franz Tost csapatfőnökből, aki így reagált a pénteki sajtótájékoztatón Dzsiddában, amikor a bahreini produkciójukról kérdezték:

„Sajnos úgy gondolom, jelenleg ez az autó teljesítménye, mivel sokkal jobb autóra számítottunk. Küszködtünk Bahreinben. Úgy fest, itt kicsit más a helyzet. Remélem, hogy legalább egy autóval bejuthatunk a Q3-ba az időmérőn, de sok dolgot kell csinálnunk azért, hogy gyorsabbá tegyük az autót. Különösen az aerodinamikai oldalról van folyamatban számos program. A mérnökök azt mondják, hogy szép fejlődést fogunk elérni, de már nem bízom bennük többé. Csak látni akarom a köridőt, mert ez az egyetlen, ami számít.”

f1-tost-alphatauri-2023



Amikor később visszakérdeztek, hogy Tost komolyan gondolta-e, hogy nem bízik a saját mérnökeiben, így felelt: „A téli hónapok során azt mondták, hogy az autó fantasztikus, nagy fejlődést értünk el. Aztán megérkeztünk Bahreinbe és sehol sem voltunk. Mit kellene mondanom?”

 

A fejlesztések eldöntik, jó irányba haladnak-e

Tost annak kapcsán is igencsak lehangoló választ adott, hogy szerinte hol hiányzik a teljesítmény az autójukból: „Nincs elég leszorítóerőnk, emiatt az autó instabil a féktávokon, túlmelegítjük a hátsó abroncsokat, elvétjük a kanyarcsúcspontot, rossz a kigyorsítás – minden, ami a jó köridőhöz kell.”

A csapatfőnök megjegyezte, hogy a költségplafon nem jelent akadályt a fejlesztésekben – viszont rövidesen látniuk kell, hogy legalább helyes ösvényre léptek-e velük: „A kérdés az, hogy jó irányba haladunk-e. Mint említettem, télen azt láttuk, hogy papíron, a számítógép adatai szerint sokat léptünk előre a tavalyi autóhoz képest, de ezekben a számokban manapság már nem bízom.”

„A következő lépéseknél látni akarom, hogy jó irányba haladunk és képesek vagyunk javítani az autó teljesítményét. Ez pedig egy specialista munkája a padlólemezen, a fékcsatornákon és az összes többi aerodinamikai részen. Úgy vélem, a bahreini teszt és verseny során gyűjtött tudással a mérnököknek olyan helyzetben kell lenniük, hogy ezt megoldják és új alkatrészekkel álljanak elő, amelyeknek javítaniuk kell az autó teljesítményén” – fogalmazott Tost, hozzátéve, hogy szinte minden futamra visznek majd kisebb újításokat, így a soron következő melbourne-i és bakuira is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: