DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 17. szerda
F1

„Nem akarok ezzel több időt veszíteni” – Wolff a Mercedes döntéseiről

Alapos átrajzolás következhet a W14-nél: Toto Wolff szerint a Red Bull, az Aston Martin és a Ferrari hasonló koncepciót képvisel, míg ők teljesen eltérőt.

A legtöbb kérdést Toto Wolff kapta a Formula.hu részvételével zajló pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón: főleg a Mercedes döntéseiről, változtatásairól faggatták az istálló vezérét, aki elsőként arra felelt, hogy vajon közelebb várja-e versenyzőit ezen a hétvégén a Red Bullokhoz.

„A motorsportban sok minden megtörténhet, és ez egy teljesen más pálya Bahreinhez képest, de csodák nincsenek. Igyekszünk jobban teljesíteni, de a szezon ezen pontján magunkhoz képest szeretnénk teljesítményt találni, és nem hiszem, hogy le tudjuk győzni az élcsapatokat” – mondta Wolff.

f1-wolff-mercedes_3



„Teljesen világos a csapaton belül az, hogy hol és mennyi hiányzik. Nekünk most az a dolgunk, hogy könyörtelenül próbáljunk teljesítményt találni. Nyilván nem fogjuk feladni, a motiváció és a hajtóerő megvan” – tette hozzá a csapatvezető. Wolff azt is elmondta, hogy házon belül kimondták, hogy mik a célok és azokat meddig kell elérni, de erről nyilvánosan nem fog beszélni, mert így is éppen elég nyomás helyezedik rájuk, illetve éppen eleget helyezetnek saját magukra.

A csapatfőnök szerint egyébként nagyon sok jó és hasznos megbeszélés zajlik mostanában az istállón belül, és ő is arra utalt, amire tegnap George Russell: hogy tavaly folyamatosan fejlődtek, és emiatt hitték azt, hogy működhet a jelenlegi autókoncepció, kevésbé kérdőjelezték meg azt. Aztán az év elején szembesültek azzal, hogy nincs elég leszorítóerő, és hogy nem jó az autó alapvető mechanikai egyensúlya. „Ezek mind együtt járnak, és az említett megbeszélések mind közelebb visznek minket ahhoz, hogy kitaláljuk, hogyan tudunk a lehető leggyorsabban fordítani a dolgok menetén” – mondta Wolff.

 

Átszabják az autót?

Dieter Rencken, a RacingNews365.com újságírója megkérdezte azt is, hogy a lebegtetett koncepcióváltás vajon a teljes karosszéria lecserélését jelenti-e, de Wolff erre nemmel felelt: szerinte erre a költségvetési sapka miatt nincs lehetőség. „Viszont megváltoztathatjuk, ahogy az aerodinamika működik és azt is, ahogy a padlólemez dolgozik” – utalt arra, hogy ettől függetlenül jelentős változtatásokra van esély.

f1-hamilton-wolff-mercedes

A Mercedesnél úgy döntöttek, hogy letérnek az eddigi útról

„Hogy mitől gondoljuk, hogy működni fog egy másik koncepció? Mi nagyon hittük, hogy ez működik, mert az adatok továbbra is azt mutatják, hogy jó. De nincs igazunk. Látható, hogy a három leggyorsabb autó koncepciója hasonló abban, hogy hogyan generálnak teljesítményt, és nagyon más, mint a miénk. Egy ponton eljutottunk odáig, hogy beismerjük: mi elrontottuk. Adatok és szimulációk alapján döntöttünk, és ezek az adatok félrevezettek minket. Arra jutottunk, hogy ez így nem mehet tovább, nem próbálkozhatunk a végtelenségig, mert nem működik. Nagyon próbálkoztunk, de nem akarokk több időt veszíteni ezzel, ahogy a kollégáim sem” – magyarázta Wolff.

Azt is elmondta, hogy a teszthez képest sokkal jobban értik már, hogy mi a probléma, és hogy mit kell megoldani, most nagy lépésekben elkezdenek fejleszteni, és meglátják, hogy ez az irány helyes-e, illetve hogy ez elegendő lehet-e ahhoz, hogy ismét bajnokesélyessé váljanak – ha nem, akkor 2024-re még radikálisabb változtatásokat fognak eszközölni. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: