Több, jelenleg televíziós szakértőként dolgozó világbajnok is gyorsan reagált Fernando Alonso büntetésére, melynek következtében a leintés után veszítette el a dobogós helyét George Russell-lel szemben. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a spanyol versenyző a startot megelőzően hibásan állt be a rajtkockájába, amiért öt másodperces büntetést kapott. Ezt végül a safety car-fázis alatt töltötte le, bár jegyezzük meg, hogy kiautózott annyi előnyt, hogy enélkül is megtartotta volna a pozícióját Russell-lel szemben.
Azonban az Aston Martinnál ugyanazt a hibát követték el, amit az Alpine-nál két héttel ezelőtt: az öt másodperc letelte előtt a hátsó emelő hozzáért az autóhoz, s ezért a leintést követően 10 másodpercet hozzáadtak a spanyol versenyidejéhez, aminek következtében visszaesett a negyedik helyre. A Sky Sportson Damon Hill, az 1996-os szezon világbajnoka a következőket mondta az esetről:
„Nagyon kár érte. De következetesnek kell lennünk, nem lehet a szabályokat változtatgatni. Ha az emelőt betették a helyére, és hozzáért az autóhoz, az a szabályokba ütközik, ahogy az két hete Bahreinben is kiderült” – mondta Hill, míg a 20 évvel utáni a csúcsra érő Nico Rosberget arról kérdezték, hogy egyértelműen az emelőt tartó szerelő felelőssége-e, ami történt:
„Nem vagyok benne biztos, hogy az ő hibája, ez talán inkább szervezési kérdés” – mondta a német. „Ami történt, elfogadhatatlan, hiszen nemrég fordult elő ilyesmi utoljára. Egy versenyhétvége után ki kellene elemezni más csapatok hibáit, és gondolkodni arról, hogy ti ne kövessétek el azt. Sajnos megtörtént a hiba, pedig Fernando szenzációsan vezetett.”
Nem mellesleg a dobogót megöröklő George Russell is úgy nyilatkozott, hogy szigorú a büntetés, és Alonso jobban megérdemelte a dobogót, mint ő.
Alonso kiakadt az FIA-ra a büntetés után
A kétszeres világbajnokot ismerve nem meglepő, hogy kendőzetlenül közölte véleményét – a spanyol dobogósnak tartja magát, és úgy gondolja, ha időben szóltak volna a tíz másodperces büntetésről, akkor elegendő különbséget épített volna ki.
„Annyira nem fáj. Én álltam a dobogón, rólam készültek a képek, én vettem át a trófeát, én ünnepeltem a pezsgővel. Most hárommal kevesebb pontom van, 15 helyett 12. Ez inkább az FIA-ról szegénységi bizonyítvány, nem a mi nagy csalódásunk. Nem lehet egy büntetést 35 körrel a kiállás után érvényesíteni. Elég idejük lett volna tájékoztatni minket. Ha tudom, hogy büntetést kapok, akkor 11 másodperc előnyt autóztam volna ki.”
„Ez nem korrekt George-dzsal szemben sem, ha tényleg ő lett a harmadik, akkor neki kellett volna a dobogón állnia, nem nekem. Sajnálom George-t, a Mercedes szponzorait és a rajongóikat is” – tette hozzá a pozícióját megöröklő Russell kapcsán.