DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
19:34

Rekordot állított be három bahreini büntetésével – erről, de nem csak erről beszélt Esteban Ocon a dzsiddai sajtónapon.

Utánajártunk, mi okozhatta a kavarodást Alonso büntetése, majd annak visszavonása körül. Kattintsatok a képre a részletekért!

A nap végére mai hírösszefoglalónkat ajánljuk: itt megtaláljátok, mi minden történt a Szaúd-arábiai Nagydíj vasárnapján!

„Nem jó eredmény” – összegezte tökéletesen a Ferrari szaúdi versenyét Vasseur. Leclerc és Sainz is kiemelte, nem volt meg a versenytempó, pedig azt hitték, az Aston Martin és Mercedes szintjén lesznek.

Már a dzsiddai futam előtt tisztázták a Red Bullnál, hogy szabad a verseny a győzelemért – Sergio Perez élete legjobbját futotta csapatfőnöke szerint.

„Sosem láttam ilyen gyors autót” – Hamilton a Red Bullról. A hétszeres világbajnok próbált a jó dolgokra koncentrálni a szaúdi futamot követően, de azt is elárulta, hogy hol kellene a legtöbbet dolgozni az autón.

 
 

 

Alonso is kiakadt, a következőket nyilatkozta:

„Annyira nem fáj. Én álltam a dobogón, rólam készültek a képek, én vettem át a trófeát, én ünnepeltem a pezsgővel. Most hárommal kevesebb pontom van, 15 helyett 12. Ez inkább az FIA-ról szegénységi bizonyítvány, nem a mi nagy csalódásunk. Nem lehet egy büntetést 35 körrel a kiállás után érvényesíteni. Elég idejük lett volna tájékoztatni minket. Ha tudom, hogy büntetést kapok, akkor 11 másodperc előnyt autóztam volna ki.”

„Ez nem korrekt George-dzsal szemben sem, ha tényleg ő lett a harmadik, akkor neki kellett volna a dobogón állnia, nem nekem. Sajnálom George-t, a Mercedes szponzorait és a rajongóikat is.”

Két világbajnok is megszólalt Alonso büntetésével kapcsolatban: mindketten jogosnak találják az ítéletet, de kiemelték, hogy sajnálják a spanyolt – ezt mondta Hill és Rosberg.

 

Ma minden összejött Russellnek: rábeszélte a csapatot, hogy Hamilton ne támadja, majd megörökölte a csapat idei első dobogós helyét, amit szerényen és sportszerűen vett tudomásul.

A leggyorsabb kör alapján Verstappen vezeti a tabellát, egyetlen ponttal Perez előtt, a Mercedes holtversenyben második a konstruktőrök között: a pontállás itt található meg.

Perez egy évet várt erre a győzelemre, Verstappen arról beszélt, hogyan fogadta el, ma beéri a második hellyel. Ezt nyilatkozták a Red Bull pilótái.

Rendkívül szimpatikusan nyilatkozott a dobogót megöröklő George Russell, aki elismerte, hogy a spanyol jobban megérdemelte a 3. helyet.

Fernando Alonsót megbüntették, és elveszítette a dobogót – itt még a rossz hír érkezése előtti nyilatkozata olvasható.

A rajtot leszámítva Perez kézben tartotta a dzsiddai futamot és behúzta a győzelmet, Verstappen a 15. pozícióból zárkózott fel a másodikig. Ismét az Aston Martin és Alonso a harmadik, a Mercedesek a Ferrarik előtt. A teljes beszámoló a futamról itt olvasható!

Alig negyedóra maradt a kezdésig, a pályán zajló eseményeket innentől élő közvetítésünkben követhetitek, itt.

Max Verstappen időmérős műszaki hibájával és Charles Leclerc motorbüntetésével szokatlan képet mutat a 18 órakor startoló futam rajtrácsa:

Max Verstappen RB19-esében vasárnap, a nagydíjat megelőzően újra sebességváltót cserélt a Red Bull csapata – ezzel reagálva az időmérő Q2-es szakaszában történt féltengelytörésre. Második alkalommal szereltek váltót az 1-es autóba a versenyhétvége során: szombat reggel került sor az első váltócserére, miután a pénteki szabadedzéseken váltóhibára panaszkodott mindkét pilóta. (Sergio Perez autójában szintén cserélték az alkatrészt.) Verstappen Red Bulljába a Bahreini Nagydíjon és pénteken használt sebességváltó került vissza, büntetés így nem jár a cseréért – viszont érdemes emlékezni rá, ez a komponens volt bent az első két edzésen, akkor, mikor a holland a visszaváltásokra panaszkodott.

A Red Bull egyúttal a jobb és bal hátsó felfüggesztést is kicserélte Verstappen autóján, beleértve a féltengelyeket. A parc fermére vonatkozó szabályok ezt lehetővé teszik, így változatlanul a 15. rajthelyről kezdhet.

További fotók a dúsgazdagok vendéglátóegységéről:

Mészáros Sándor kollégánk bejutott oda, ahova a kiváltságosak belépője szól a Szaúd-arábiai Nagydíjon. A többszintes létesítmény klimatizált vendéglátóteret, exkluzív teraszokat és tetőteraszt foglal magában, ahonnan páratlan kilátás nyílik a Vörös-tengerre és a versenypályára egyaránt.

Egy helyszínen levő újságíró arról számolt be a Twitteren, nagy munka zajlik a pole-pozíciós Sergio Perez autójának hátsó részén: a szerelők sietősen dolgoznak, a motort is beindították. A futam 18 órakor startol, idő tehát még van hátra.

A Pirelli kiadta előrejelzését a futam bokszkiállásaira: a gumigyártó jóslata alapján a leggyorsabb stratégia közepesen kezdeni, majd a 18. és 25. kör közt váltani keményre. Aki lágyon kezd, az várhatóan a 13-20. körben vált keményre, a közepes-lágy stratégia pedig a 28-36. körre ütemezett kiállással éri meg – ez a harmadik leggyorsabb az egykiállásos opciók közül.

Két kiállással csak egy módon érdemes tervezni: ez a lágy-közepes-lágy kombináció, cserével a 10-15. és 32-38. körben, de ez a taktika is lassabb az említett háromnál.

Hozzá kell tenni azonban, hogy ezek a jóslatok csak biztonsági autó vagy piros zászló nélkül érvényesek – amint bejön a safety car, a csapatok reagálnak és borul a Pirelli minden jóslata. Eddig mindkét Szaúd-arábiai Nagydíjon volt biztonsági autó, 2021-ben pedig két piros zászlóra is szükség volt.

Eseménydús F2-es főfutammal hangolhattunk a Formula-1-es nagydíjra. Victor Martins elméleti vezető pozícióból forgott ki, így a Mercedes védence, Frederik Vesti szerezte meg az elsőséget. Beszámoló a futamról itt.

Hiába csak a 15. helyről fog rajtolni Max Verstappen, a fogadóirodáknál továbbra is ő az egyik legesélyesebb a futamgyőzelemre. 

Elevenítsük fel, mi történt a szombati időmérő edzésen! Kattintsatok a képre a videóért!

 

Lewis Hamilton nagyon szenved az idei szezonban. Elmondása szerint egyszerűen nem tud eggyé válni az autóval.

Friss hír az F2 világából, hogy The Pourchaire büntetést kapott a szombati ütközéséért Bearmannel. A francia versenyzőt öt hellyel sorolják hátrébb a főfutam rajtrácsán.

 

Oscar Piastri a szezonnyitón látott küszködés után a Q3-ba vitte a McLarent Szaúd-Arábiában. Ide kattintva elolvashatjátok, miként értékelt az ausztrál.

A képre kattintva megtekinthetitek Sergio Perez pole-pozíciót érő körét.

Szép jó reggelt kívánunk mindenkinek! A mai napon rendezik a Szaúd-arábiai Nagydíj versenyét, ahol komoly izgalmakra van kilátás, hiszen Max Verstappen egy műszaki probléma miatt már a Q2-ben kiesett, és csak a 15. helyre kvalifikálta magát, míg a második helyet megszerző Leclerc rajtbüntetése miatt szintén a top 10-en kívülről fog rajtolni, az első sorból pedig Sergio Perez és Fernando Alonso idulhatnak.

Mára megköszönjük a figyelmet, reggel folytatjuk eseménykövetésünket a friss hírekkel, információkkal a dzsiddai paddockból, tartsatok velünk!

„Ostoba hiba, cserbenhagytam a csapatot” – Norris nagyon csalódott az elrontott időmérő után. https://formula.hu/f1/2023/03/18/ostoba-hiba-cserbenhagytam-a-csapatot-norris 

„Nem akarok túl pesszimistának tűnni, de ha megnézzük a tempót a szabadedzéseken és Bahreinben, akkor őszintéknek kell lennünk magukkal: tudjuk, hogy a Red Bull kissé mindenki előtt jár. Nem az a cél holnapra, hogy a győzelemért harcoljunk Checóval” – mondta Alonso. https://formula.hu/f1/2023/03/18/red-bull-veres-alonso-inkabb-hatrafele-figyel 

Azért erre mérget ne vegyünk...

 

„Az autó ott van, ahol. George kiváló munkát végzett és ott van az elején a második sorban. Az autó nyilvánvalóan képes a jó teljesítményre, de én egyszerűen nem találom a közös nevezőt vele. Bármit teszek, bármin is változtatunk, nincs meg az önbizalmam az autóban. Egy kicsit el vagyok veszve benne…” – Hamilton mégis mondott egy-két dolgot még...

https://formula.hu/f1/2023/03/18/nincs-onbizalmam-ebben-az-autoban-hamilton

Örül Perez pole-jának és jó esélyeket lát a mexikói számára Christian Horner, aki azonban Max Verstappen felzárkózására is bőven lát sanszot. https://formula.hu/f1/2023/03/18/red-bull-ket-eltero-versenyunk-lesz

 

„Láthattuk, mit művelt Spában…” – Russell nem írja le Verstappent. Pedig ő maga a harmadik helyről rajtolhat...

https://formula.hu/f1/2023/03/18/lathattuk-mit-muvelt-spaban-russell-nem-irja-le-verstappent

 

Charles Leclerc a jó körének ugyan örül, de hozzátette, hogy a Red Bull külön ligában játszik, és a büntetés is negatívum, így túlzottan azért nem lehet boldog. 

https://formula.hu/f1/2023/03/18/leclerc-boldog-is-vagyok-meg-nem-is

 

„A tőlem telhető legjobbaat nyújtottam” – ezt az egyetlen mondatot préselte ki magából az időmérő értékeléseként Lewis Hamilton. 

Fernando Alonso viszont rendkívül bizakodó: szerinte az Aston erőssége a versenytempó, a második rajtkockából akármi elképzelhető számára ezen a futamon.

Alonso szavai: https://formula.hu/f1/2023/03/18/a-versenytempo-az-igazi-erossegunk-alonso

 

 

Sergio Pereznek is volt némi problémája a kvalifikáció végén, de neki ez nem került pozícióba. Így értékelt a pole-pozíciós: https://formula.hu/f1/2023/03/18/perezt-kisebb-problema-hatraltatta-a-q3-ban

 

„Nem igazán értem, hogyan történt” – Verstappen káoszrajtra számít holnap. A holland értékelése itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/03/18/nem-igazan-ertem-hogyan-tortent

 

Sergio Perezé a pole, Max Verstappen bajba került: fordulat a kvalifikáción! Íme a beszámoló: https://formula.hu/f1/2023/03/18/verstappen-motorhiba-es-perez-pole-dzsiddaban

 

Hamarosan kezdődik az F1-es időmérő, ebben a cikkben követhetitek az eseményeket!

https://formula.hu/live-cikk/2023/03/18/elo-kie-lesz-a-szaudi-pole

 

Biztonsági autót, balesetet és izgalmas csatákat hozott az F2 szaúdi sprintversenye, amely végén Iwasa állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

A beszámoló itt olvasható: https://formula.hu/f2-3/2023/03/18/f2-oriasi-izgalmak-a-dzsiddai-sprinten

 

Zajlik közben a Formula-2-esek sprintversenye, ahol a bajnokságot vezető és sokak által favoritnak tartott Sauber-akadémista, Theo Pourchaire szállt be egy félresikerült előzési kísérlet végén Oliver Bearmanbe:

A Red Bull közben Verstappen autójában is váltót cserélt: https://formula.hu/parc-ferme/35049

 

A harmadik F1-es szabadedzés beszámolója itt olvasható - nem úgy tűnik, hogy az első sor kérdéses lenne...

Közben egy kitekintés Mexikóba: a WRC-futamot vezető Esapekka Lappi így szállt ki a játékból a mai első szakaszon.

Nyck de Vries nem ül autóba ebben az órában: hibát észlelt az AlphaTauri, és motort cserélnek a holland autójában. Kihagyja a szabadedzést, de az időmérőn ott lehet. 

Perceken belül kezdődik a harmadik szabadedzés, ennek eseményeit ebben a cikkben követhetitek: https://formula.hu/live-cikk/2023/03/18/elo-az-utolso-szabadedzes-esemenyei-dzsiddaban

 

A hangzavarból ítélve a Red Bull kettősét imádják a szurkolók Szaúd-Arábiában. 

 

És ha már Wolff, akkor essen szó arról is, amit nemrégiben mondott a Sky munkatársainak. A nyilatkozata során ugyanis arról beszélt, hogy a  mostanihoz képest néhány futam múlva akár egészen eltérően nézhet majd ki a Mercedes versenyautója. 

Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/35047

Meglepetésként jött a hír pénteken, hogy Angela Cullen már nem dolgozik együtt Lewis Hamiltonnal. A szakítás tényét később mindketten megerősítették, most pedig Toto Wolff is elmondta, mit gondol, illetőleg tud a dologról. 

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/18/ezert-tavozhatott-a-mercedestol-angela-cullen

Ezzel a látványos képpel hangolódnak az Alpine csapatánál. 

Nem akármilyen fellépőkkel készültek a szervezők azoknak, akik a helyszínre látogatnak a kvalifikáció napján. A szombati nap programjában kapott helyet a világhírű holland DJ és zenei producer Afrojack, valamint az amerikai énekes Charlie Puth, de szintén ma lép színpadra a Swedish House Mafia együttese is. Alighanem mindegyik fellépés nagyot fog szólni. 

A Ferrari csapatánál tényleg komolyan veszik a megbízhatósági problémákat. Erről az olasz istálló versenyigazgatója, Laurent Mekies beszélt nemrégiben, aki elárulta, hogy a pilótáknak azonnal jelenteniük kell, bármilyen rendellenességet tapasztalnak az autó működésével kapcsolatban. 

Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/35046

Itt egy friss kép a helyszínről a nagydíj hivatalos Twitter-oldala által. A szervezők egy újabb hihetetlen napot várnak. 

 

Többen is kaptak új erőforrás-alkatrészeket a hétvégére, köztük Lando Norris, aki egy mondatban összegezte, miért volt szükség a cserére. A McLarenre jelenleg eléggé rá jár a rúd, ám a fiatal brit pilóta igyekszik pozitív lenni, mivel véleménye szerint a középmezőny kifejezetten szorosnak mondható, ebből pedig profitálhatnak is. 

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/18/az-elozo-motornak-annyi-norris

Az Aston Martin csapatánál mostanában minden ok megvan az ünneplésre, akárcsak a mai nap. A csapatfőnök, Mike Krack ugyanis ma ünnepeli 51. születésnapját. 

Bár Logan Sargeant karrierjét a Formula-2 alatt már a Williams patronálta, a fiatal amerikai újonc akár a Mercedes utánpótlásába is tartozhatott volna. Erről a grove-i alakulat csapatfőnöke beszélt nemrégiben, akit a Mercedestől szerződtettek. 

Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/35045

A Red Bull még mindig előnyben van, ugyanakkor a versenyszimulációs adatok azt mutatják, hogy jóval közelebb vannak egymáshoz a csapatok, mint Bahreinben. Érdekes hétvégére van kilátás, mi pedig hoztunk egy mélyebb elemzést a hosszabb etapokról a kedves olvasóknak, hogy mindenki képben legyen a kvalifikáció előtt. 

Részletek: https://formula.hu/formulaplusz/2023/03/18/elemzes-utolertek-a-red-bullt-a-tobbiek

Kollégánk, Mészáros Sándor ezúttal is jelen van a helyszínen, tegnap este pedig összefoglalta nekünk, mit hallott, mit látott a paddockban pénteken. Nézzétek meg videóját ezen a linken, vagy pedig a képre kattintva. 

Noha ennek a pályának a karakterisztikája elvileg nem fekszik annyira az Aston Martin autóinak, Lance Stroll és Fernando Alonso ismételten bizakodhat a pénteki nap után. Hasonlóan látja ezt a Red Bull Racing tanácsadója, Helmut Marko is, aki komoly dicséretet fogalmazott meg a spanyolok kétszeres világbajnokával kapcsolatban. 

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/18/alonso-a-harmadik-tavaszat-eli-marko

Gyorsan megy az idő. Már négy esztendeje annak, hogy George Russell, Alexander Albon, valamint Lando Norris debütáltak az F1-ben. A rend kedvéért szögezzük le, hogy még mindig nagyon fiatalok. A Mercedes pilótája 25 éves, Albon 26, Norris pedig náluk is fiatalabb, mindössze 23 esztendős. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Ha pedig szombat van, akkor az azt is jelent, hogy az F2 sprintfutamát is ma rendezik meg. A széria mai versenye 16:10-kor kezdődik, ebben a Tweetben pedig összeszedték a lényeget a rajtrácsokkal kapcsolatban. 

Kezdjük is a napot egy érdekes összehasonlítással. Tegnap a második szabadedzést Max Verstappen nyerte és 1.29.603 volt a legjobbja, míg ettől az Aston Martin színeiben továbbra is szárnyaló Fernando Alonso egy bő két tizeddel maradt el. Az F1 hivatalos Twitter-oldalán ezzel kapcsolatban egy videót tettek közzé, amin egyszerre láthatjuk a két pilóta körét. 

Szép jó reggelt mindenkinek, eljött az időmérő edzés napja! Ahogyan eddig a hétvége folyamán, úgy ma is igyekszünk beszámolni minden fontos és lényeges eseményről olvasóinknak ebben a hírfolyamban arról, ami a Szaúd-Arábiai Nagydíj helyszínén történik. 

A nap meglepetése pedig feltétlenül az Alpine, Esteban Ocon szerint akár a dobogó sem elképzelhetetlen most a rózsaszínek számára. https://formula.hu/f1/2023/03/17/eros-az-auto-de-ez-meg-nem-minden-a-dobogot-celozza-meg-az-alpine

 

A Ferrari ugyan nem volt gyors a két szabadedzésen, de a pilóták elégedettebbek: jobb vezetni az autót, mint Bahreinben, jobb a versenytempó, ma pedig spóroltak a motorral.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/17/most-kozelebb-leszunk-elegedettebbek-a-ferrari-pilotak

 

Fernando Alonso hűti a kedélyeket: hiába tűnik második erőnek az Aston, a spanyol még nagyon óvatosan fogalmaz a szabadedzések után.

https://formula.hu/f1/2023/03/17/alonso-megint-huti-a-kedelyeket-pentek-este

 

A Red Bullnál egyébként Max Verstappen és Sergio Perez is kisebb gondokkal küzdött, a holland szerint pedig itt most jóval szorosabb lehet a mezőny vasárnap, mint Bahreinben volt. Az ok a jóval kisebb gumikopás, nem kell rájuk annyira vigyázni, ezért csökkennek a különbséget. 

https://formula.hu/f1/2023/03/17/kisebb-gondokkal-kuzdott-a-red-bull-penteken

 

Dr. Helmut Marko szerint csapatuk egyértelmű első erő, övék az első két hely, mögöttük viszont meglepetéscsatát vár az Aston Martin és az Alpine között, esetleg némi Ferrarival vegyítve, mert szerinte a maranellóiak a megbízhatósági gondok miatt nagyon letekerték a motorjaikat. A Mercedest nem említi.

Jönnek a nyilatkozatok: Lewis Hamilton szerint az egész nap egy nagy szenvedés volt, míg George Russell pedig nem akarja túlgondolni a második edzésen futott viszonylag jó körét.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/17/hamilton-egesz-nap-szenvedtem-az-autoval

 

Véget ért a második edzés Dzsiddában, újabb Verstappen-vezetéssel és Red Bullok közé ékelődő Alonsóval: részletek és eredmények ITT.

Miközben zajlik a szabadedzés, hozunk egy igencsak éles nyilatkozatot az AlphaTauri csapatfőnökétől, Franz Tosttól, aki elmondása szerint már nem bízik a saját mérnökeiben, miután Bahreinben "sehol sem voltak" a várt fejlődéshez képest - itt olvasható a szokatlanul kemény kritika.

Itt követhetitek élőben a második szabadedzés eseményeit: https://formula.hu/live-cikk/2023/03/17/elo-a-szaud-arabiai-nagydij-masodik-edzese-1

 

Wolff egyúttal beszélt arról is, hogy szerinte a szenvedés ellenére is maradni fog velük Hamilton - de akkor sem lenne harag, ha idővel mégis elkezdene máshol nézelődni a hétszeres világbajnok: részletek ide kattintva!

Alapos átrajzolás következhet a Mercedesnéll: Toto Wolff szerint a Red Bull, az Aston Martin és a Ferrari hasonló koncepciót képvisel, míg ők teljesen eltérőt.

Nyilatkozata itt olvasható! 

És bár nem a dzsiddai F1-es hétvégéhez kapcsolódik, de nem tudjuk megállni, hogy ne jelezzük: perceken belül kezdődik az Endurance-világbajnokság sebringi 1000 mérföldes versenye, amely nemcsak a szezont, hanem a sportautózás új aranykorát is megnyitja. A Ferrari-pole-t hozó időmérőről itt írtunk.

Közben lezajlott a Formula-2-es időmérője, amely az újonc és tavalyi F3-as bajnok Victor Martins sikerét hozta: bővebb összefoglaló itt olvasható.

Frissítés a WRC-hírhez: mindhárom Ford Puma kiesett az első éles gyorsasági szakaszon. Az M-Sport vezetői mérsékelten boldogok. A szuperrali miatt Tanaknak még lehet esélye pontot szerezni vasárnap a power stage-en, de egyébként már most indulhatnának is haza...

Egy kitekintés Mexikóba: elkezdődött a WRC-futam első érdemi napja, és a legutóbbi futamot (illetve a tegnap esti két bemelegítő szakaszt) megnyerő Ott Tanak alatt az első gyorsaságin megállt a Ford Puma Rally1. Jelenleg Esapekka Lappi vezet a Hyundaijal.

A McLaren a dzsiddai hétvégét is gyengén kezdte a bahreini vesszőfutás után, Oscar Piastri azonban állítja, hogy nem bánta meg, hogy az Alpine-tól átment a wokingiakhoz - már csak azért sem, mert eleinte úgy tűnt, a franciáknál nem lenne helye, csak a Williamsnek tudnák kölcsönadni. Részletek itt.

Véget ért az FP1, ami kettős Red Bull-vezetést és ismét erős Aston Martint hozott - itt találjátok az összefoglalót és a végeredményt.

Közben kiderült, hogy több csapat is erőforrás-alkatrészeket cserélt az autóiban: a Ferrari például további elővigyázatossági okokból új belső égésű motort rakott be Charles Leclerc és Carlos Sainz versenygépébe is. Leclerc-nél új az MGU-H és a vezérlő-elektronika is, utóbbi miatt kapja a már szerdán bejelentett tízhelyes rajtbüntetést. Ezen kívül Sergio Perez új akkumulátort és vezérlő-elektronikát, Lando Norris pedig új belső égésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t és MGU-K-t, valamint kipufogórendszert kap a hétvégére, büntetés azonban nekik még nem jár, hiszen a megengedett darabszámon belül maradtak.

Az első szabadedzést élő szöveges közvetítés formájában IDE KATTINTVA tudjátok követni!

Húsz percen belül kezdetét veszi a pályán is az F1-es program - emlékeztetőül: itthoni idő szerint 14:30-tól 15:30-ig tart majd az első, 18:00-tól 19:00-ig pedig a második szabadedzés.

Mind a tíz csapat autóin lesz új alkatrész, de ebből csak három istálló hozott tényleges, teljesítménnyel kapcsolatos fejlesztést, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren. A többiek a szárnyakon alakítottak, a Williams pedig a jelek szerint a hűtés miatt aggódik. A fejlesztett alkatrészek teljes listája.

A Red Bullnál éppen nagy értekezés zajlik a paddockban:

Közben Hamilton is megerősítette azt, amit nemrég a Formula.hu hozott:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 

Exkluzív sztorink a dzsiddai paddockból: Lewis Hamilton már nem dolgozik együtt fiziójával, edzőjével, barátjával, néha lakótársával, közeli bizalmasával, Angela Cullennel.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/17/exkluziv-hamilton-kirugta-a-legkozelebbi-bizalmasat

 

Bár a Red Bull nem is annyira burkoltan azzal vádolta meg a csapatot, hogy lemásolták a tavaly koncepciójukat, Fernando Alonso kitart amellett, hogy az Aston Martin sok dologban eltér az osztrák istálló autóitól: ezt nyilatkozta másolástémában a spanyol.

A demencia ellen veszi fel a versenyt a Formula-1: a sportág hivatalos támogatója lett a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart Race Against Dementia (Verseny a demencia ellen) nevű alapítványának, amely a betegség kutatására és lehetséges gyógyszer fejlesztésére gyűjt. Stewart felesége, Helen évek óta küzd demenciával, ezért hozta létre az alapítványt a skót exversenyző, aki éppen 50 éve nyert utoljára vb-címet.

„A Formula-1 büszkén támogatja az alapítványt fáradhatatlan munkájában, hogy gyógyírt találjon egy szörnyű betegségre, amely életeket tesz tönkre és családokat szakít szét” – mondta Stefano Domenicali. A vezérigazgató hozzátette, az F1 globális sportként elsősorban figyelmet irányít a betegségre és az alapítvány munkájára.

Mint egy tucat tojás: sisaktartó a Williamsnél – a bokszcsapat a sokat emlegetett szponzor ikonikus színeit viseli.

A Mercedestől érkező új csapatfőnök, James Vowles új impulzusokat ad a Williams csapatának. Legalábbis ezt gondolja Alex Albon, aki eléggé fel van dobva a szezonnyitón elért pontszerzésük óta.
 
 

Piastri és Sargeant már versenyzett Szaúd-Arábiában, de F1-es autóval más dimenzió körözni a falak között. Az idei átalakítások kicsivel barátságosabbá teszik a pályát. A szimulátor sem tudja felkészíteni az újoncokat Dzsiddára – ezt mondta a két elsőéves.

Hamilton már tárgyalásokat folytat a szerződéséről – ezt mondta a hétszeres világbajnok.

 

A Red Bull dzsiddai hétvégére gyártott posztere – látványos darab lett:

Aki esetleg lemaradt volna róla: Mészáros Sándor kollégánk tegnap este a dzsiddai paddockban összegezte a helyszínen tapasztaltakat. Nézzétek meg a videóját ezen a linken vagy a képre kattintva!

2_3

Egy apróbb új szabályt hozott az FIA: a pályabejáráson ezentúl tilos lesz biciklivel vagy rollerrel részt venni, kizárólag sétálni lehet – azaz olyan képet, mint az alábbi, nem látunk többet a versenyhétvégék tradicionális csütörtöki programja során. Lesz, aki emiatt inkább nem is hajlandó részt venni a pályabejáráson – Charles Leclerc duzzogva vette tudomásul a szabályt.

Pont az ellenkezőjét szúrta el a Mercedes, mint tavaly: George Russell is beszélt a W14 problémáiról, kiemelve, miért vannak sokkal jobb helyzetben, mint 2022-ben, mikor sokáig tanácstalanság jellemezte a csapatot. Részletek itt.

Ennyire büszkék a helyiek az F1-re: a telefonszolgáltató ma reggelre a KSA F1 SAGP23 névre keresztelte át a hálózatkijelzést Szaúd-Arábiában.

A WEC-ben eddig több sikerélmény jut a Ferrarinak, mint az F1-ben: bár a sebringi szabadedzéseket a Toyota uralta a Hypercar kategóriában, az időmérőn a debütáló Ferrari 499P szerzett pole-pozíciót Antonio Fuoco körével. Részletek itt.

Két eltérő első szárny az Aston Martinnál:

 

Jó reggelt kívánunk mindenkinek, ahogy ígértük, ma is folyamatosan beszámolunk minden fontosról, ami a Szaúd-arábiai Nagydíjon történik. Kezdjük egy Bottas-poénnal még tegnapról: a finn pilóta volt az egyetlen, aki a megszokott módon hordta a sapkáját a sajtótájékoztatón, mindenki már megfordította, az ezt firtató kérdésre pedig annyit mondott Bottas, hogy "azt hittem, így kell."

 

Megérkezett esti hírösszefoglalónk, mely ide kattintva olvasható el, ezzel búcsúzunk mára, de holnap ugyanitt folytatjuk a hétvége élő közvetítését. Nyugodalmas jó éjszakát mindenkinek!

És ha már a kollégánkról esett szó: Mészáros Sándor helyszíni videós bejelentkezése az alábbi képre kattintva érhető el!

dzsidda

A paddockból távozva kollégánk különös látványosságra lett figyelmes!

Mészáros Sándor kollégánk rendületlenül dolgozik Dzsiddában – ezúttal a Mercedes új vezető beosztású szakemberéről hozott információkat.

A nap végéhez közeledve beszéljünk kicsit a versenynek otthont adó város nevéről – miért Dzsidda és nem Dzsedda (vagy esetleg Jeddah)? Erről írott rövid cikkünk itt található.

Számos alkalommal éri az F1-et a "sportswashing" vádja bizonyos helyszínekkel kapcsolatban – erre reagált most a sportág egyik szóvivője.

Charles Leclerc úgy nyilatkozott Dzsiddában, hogy a Ferrarival kapcsolatos pletykák 90%-a teljesen alaptalan – a nyilatkozat részletesen itt olvasható el.

A második sajtótájékoztató résztvevőit is megkérdezték, mit gondolnak a dzsiddai visszatérésről a tavalyi rakétatámadás fényében – bár nem mondta ki, de határozottan úgy tűnik, hogy Hamilton nem szívesen jött vissza.

Nyck de Vries elmondta, hogy beszélt ma Verstappennel, akivel a 2021-es időmérős balesetén is tréfálkoztak. Részletek itt!

Közben hadd hívjuk fel a figyelmet a Ferrari twitteresének "ámokfutására". Megtaláljátok a rejtett üzenetet?

Tavaly pole-t szerzett Dzsiddában, s az idei szezonnyitón se volt messze a rajtelsőség – így látja esélyei a szaúd-arábiai pole-ra Sergio Perez.

„A legrosszabbon már túl vagyok” – mondta Lance Stroll a csuklója állapotáról. Részletek itt.

Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor közeli fotója a Ferrari SF-23-as első szárnyáról és az azt őrző-védő csapattagról:

Lando Norris határozottan állítja, hogy nincs krízisben a McLaren – meg mondott egy csomó más érdekes dolgot is, melyeket megtalálsz a sajtótájékoztatóról készült cikkben.

A versenyen másfél másodpercre vannak a Red Bulltól, és talán nem a legszerencsésebben választotta meg a szavait, amikor arról beszélt, hogy csapata nem hallgatott rá: többek között erről beszélt Lewis Hamilton a sajtótájékoztatón. De azt is kijelentette: neki a Mercedes a családja, eszében sincs máshova menni, és hiszi, hogy újra győzni fog az F1-ben, csak idő kérdése, hogy ezt elérje. A hétszeres világbajnok szavairól itt írtunk bővebben.

„Úgy érzem, elég erősek leszünk ahhoz, hogy legyőzzük a Red Bullokat, annak ellenére is, hogy Bahreinben elképesztően erősen szerepeltek” – többek között ezt mondta Carlis Sainz a Formula.hu utazó riporterének jelenlétében zajló dzsiddai sajtótájékoztatón. Hogy mit mondott még, elolvasható ide kattintva.

 

Fernando Alonso a képen épp arra a kérdésre felel, hogy dolgozott-e már Lawrence Strollhoz fogható vezetővel. A választ ide kattintva olvashatjátok el.

Nem nagyon akartak felelni a versenyzők a tavalyi rakétatámadással kapcsolatos érzéseiket firtató kérdésre az első sajtótájékoztatón – egyedül Carlos Sainz adott érdemi választ. Részletek itt.

"Úgy érzem, hogy most versenyképesek leszünk" - hangzott el Carlos Sainz szájából. 

Ez pedig a paddock:

Ferrarinál is készülnek:

Alonso autója is készül:

Fred Vasseur pingpongozással hangol:

Közben egy kis exkluzív információ a dzsiddai paddockból: Jerome D'Ambrosio Mercedes-szerelésbe öltözve jár-kel, és azt halljuk, hogy fontos pozíciót kaphat az istálló vezetésében.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/16/exkluziv-uj-szakember-erkezik-vezeto-pozicioba-a-mercedeshez

Verstappen még nincs, az autója már megvan:

„Kicsit jobban fog illeni a jelenleg rendelkezésre álló csomaghoz ez a pálya, és érkezik néhány fejlesztés is, ami remélhetőleg előrelépést jelent. Elemzést végeztünk arról, mi történt Bahreinben és hosszú listánk van arról, min kell javítanunk. Remélem, hogy már Dzsiddában megadjuk az első választ” – beszélt optimistán a nagydíjhétvége előtt Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke.

A helyi sportminisztériumnak egyébként külön hospitalityje van:

sportm

sportm2

A csapatok a már felépített hospitalitykben ebédelnek:

ebéd

ebéd2

Sanyi pedig most is ott van a paddockban, ezt az imént fotózta: a helyszínen az esti barbecue-fogadáshoz készülnek. 

bb1

bb3

bb2

Amíg elkezdenek beérkezni a mai friss információk, addig ajánljuk figyelmetekbe Mészáros Sándor kollégánk szerdai bejelentkezését. Sanyi már Dzsiddában van, így tegnap egy videót készített számotokra felvezetésként - ez ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

live_1

A médianap eddigi legfontosabb híre az, hogy Max Verstappen nem vesz rajta részt. A Bahreini Nagydíj nyertese gyomorbántalmakkal betegeskedett az elmúlt napokban – derült ki a versenyző és Red Bull közösségi médiás posztjából. A holland azóta meggyógyult, de késve indult el Szaúd-Arábiába, azért pénteken, a szabadedzések napján érkezik csak meg a pályára. A mai médianapon az FIA engedélyével nem vesz részt.

Részletek itt!

 

Rögzítsük is mindjárt az elején a hétvége F1-es menetrendet: az időeltolódás miatt a szezonnyitóhoz hasonlít a program.

Sziasztok, köszöntünk mindenkit a Szaúd-arábiai Nagydíj élő eseménykövetésében: az egész versenyhétvége során minden fontos információt megtaláltok ebben a hírfolyamban, könnyen áttekinthető, összegezhető módon.