A 2023-as szezon három újonca közül ketten a Formula-2-es mezőnyben versenyeztek már Dzsiddában – Oscar Piastri ráadásul győzött is a helyszínen, 2021-ben a három futamból az egyik sprintet és a főversenyt is megnyerte, ezzel bajnoki éve legerősebb versenyhétvégéjét teljesítette. Azóta az Alpine és a McLaren szimulátorában is gyakorolhatott, de kiemelte, de a virtuális tér nem helyettesítheti a valóságot, azt a félelmetes érzést, amely F1-es sebességnél fogja el az embert a falak közt.
„Nehéz teljes mértékben reprodukálni a körülményeket, figyelembe véve a szélirány változását, a pálya aktuális tapadását” – mondta a csütörtöki médianapon a McLaren újonca. „Nyilvánvaló, hogy egy utcai pályán a tapadás egészen gyorsan változik. A szimulátorban pedig a félelemfaktor nincs jelen, megbocsátóbb a hibákat tekintve. Mindenesetre sokat gyakoroltam, hogy ráhangolódjak, mielőtt először megyek ki a pályára.”
Egy fokkal kevésbé félelmetes a pálya
A tengerparti aszfaltcsíkon eddig minden évben kisebb változások – falak és fehér vonalak áthelyezése – történtek annak érdekében, hogy a pálya biztonságosabb legyen a beláthatatlan kanyarok nyitottá tételében. Ezt emelte ki a másik újonc, Logan Sargeant, aki már kétszer is szerepelt a pályán az F2-ben, 2021-ben beugróként, 2022-ben pedig állandó versenyzőként – de pontszerzésig egyszer sem jutott.
„A változtatások egyértelműen pozitívak versenyzői szemszögből. Vizuálisan a pálya nyitottabbá vált, elvettek a vakság félelemérzetéből, hogy nem tudjuk, mi vár ránk a kanyarban. Emeltek a kanyarkijárati rázókövek hátsó oldalán, hogy ne érhessen le az autók alja. Úgy gondolom, ezek mind pozitív és észszerű változások egy versenyző számára” – mondta Sargeant.
Mi változott a dzsiddai pályán 2023-ra?
Az amerikai újonc által emlegetett változások közé tartozik a falak áthelyezése és ferde rázókövek telepítése a 22-23-as kanyarban, ami 50 km/h-val csökkenti a sebességet, valamint a falak hátrébb helyezése a 14-es és 20-as kanyarban a látási viszonyok javítása érdekében. A 8-as és 10-es kanyarban is változtatnak kisebb mértékben a falak pozícióján, továbbá számos kanyarba telepítenek új rázóköveket.