DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök

Ezzel pedig zárjuk is egész hétvégén át tartó hírfolyamunkat, köszönjük szépen, hogy négy napon át velünk tartottatok! A szezon közel négy hét múlva folytatódik Bakuban, addig is olvassatok minket!

Történt amúgy egy Sargeant-De Vries ütközés is az utolsó újraindításnál, amit viszont nem is vizsgáltak: részletek, videó és a Williams-pilóta nyilatkozata ITT

Közben frissítettük az F1-es világbajnoki tabellát is, itt tudjátok megnézni, mi a helyzet három futam után.

Miért kellett a piros zászló és az állórajt? – kérdezik az F1-esek. Verstappen és Alonso sem érti a megszakítást, Norris pedig az állórajtot tartja unfairnek. Itt olvashatjátok a véleményeiket.

Itt van amúgy egy nézőtéri felvétel is a történtekről:

A felügyelők a verseny promóterei kapcsán is döntést hoztak: megállapították, hogy a berohanó nézők kapcsán megszegték a Nemzetközi Sportkódex vonatkozó pontját, s amellett, hogy vizsgálatot rendeltek el, az ügyet a Motorsport Világtanács elé is terjesztették.

Megszületett a döntés a Haas-óvás ügyében is: elutasították a stewardok! Részletek és indoklás IDE KATTINTVA.

No, csak mondanunk kellett: nincs büntetés és további intézkedés Ocon és Gasly ütközése kapcsán. Részleteket ide kattintva olvashattok.

Helyi idő szerint már este fél 11 van, de egyelőre nincs jele annak, hogy a felügyelők döntöttek volna a Gasly-Ocon ütközés, valamint a Haas-óvás ügyében.

Ismét afférja volt a pályán a két riválisnak: Verstappen szerint ő kerülte el az ütközést az első körben, Hamilton úgy véli, mindketten helyet hagytak, pont erről szól a versenyzés. Ezt mondta az esetről a két fél.

Otmar Szafnauer itt olvasható nyilatkozatában megvédte a csapattársával ütköző Pierre Gaslyt.

gasly-melbourne-2

Túlságosan szigorúnak tartja Carlos Sainz büntetését Alonso – ide kattitva olvasható a spanyol nyilatkozata.

Még az Ausztrál Nagydíj promóterét is berendelték a versenyfelügyelők – a pályára behatoló nézők miatt. Részletek itt.

Christian Horner szerint fontos, hogy versenykörülmények között érjen véget egy futam, ezért meg tudja érteni az FIA döntését. Nem altat a Red Bull. Ezt mondta a csapatfőnök.
 
 

Csapattársára az ütközés ellenére nem haragszik Ocon, az öngyilkos módon bevetődő versenyzőket viszont szóvá tette.

Az óvásról még nincs döntés, a második rajt előtti veszélyes szituációról már igen: senkit nem büntetnek, de megvizsgálhatják a vonatkozó szabályokat.

Megszerezte F1-es karrierje első pontjait Oscar Piastri, aki a futamvégi kavarodás egyik nyerteseként kilencedikként zárt, az ausztrál szerint a McLaren gyengeségei azonban továbbra is fennállnak. Ezt mondta a hazai kedvenc.

Az FIA tájékoztatása is megerősítette: valóban beadta az óvást a Haas, az eredmény így még nem végleges. Ezekben a percekben hallgatja meg a csapat képviselőjét a négy versenyfelügyelő.

George Russell kiváló eredménye a piros zászló miatt úszott el, amelyet szükségtelennek tartott, aztán jött a motorhiba: a brit már a kezében érezte a győzelmet.

Azt látta a legjobbnak, ha nem mond semmit a büntetéséről: Sainz inkább a sportfelügyelőkkel akart beszélni, mintsem a sajtó képviselőivel. Cikk ide kattintva.

Az Ausztrál Nagydíjon készült felvételek (elsősorban az alább látható, nézőtérről lőtt fotó) kezdtek el keringeni a közösségi médiában: ezeken az látható, hogy a holland versenyző megkérdőjelezhető szabályossággal foglalta el rajtkockáját, az autó orra jócskán túlnyúlt előre, egyik kereke pedig az elülső vonalon volt. A pozíció azonban szabályos volt – bővebben itt.

Remekül indult, szörnyű véget ért – ráadásul még az eltiltás miatt is aggódhat. Itt olvasható Pierre Gasly verseny utáni nyilatkozata.

Leclerc nem hibáztatja Strollt az első körös kiesésért, élete legrosszabb szezonkezdetének tartja az ideit. Az Ausztrál Nagydíj első kiesőjének nyilatkozata itt található.

„Ez eléggé kaotikus volt” – Verstappen az FIA döntéséről. A holland három piros zászlós megszakítást követően szelte át elsőként a célvonalat, a leintést követően pedig nehezen tudta megemészteni a káoszt.

 
 

A Sky Sports értesülései szerint a Haas óvni fogja az újraindítási procedúrát – amely során Hülkenberg negyedikről nyolcadik helyre esett vissza. Sainz büntetésével dobogós lett volna, ha a harmadik piros zászló állását veszik tekintetbe az újraindításnál.

A szezoneleji gyenge teljesítmény után váratlanul érte Lewis Hamiltont az ausztráliai második hely, a brit viszont már úgy érzi, felzárkózhatnak az éllovasokhoz: Hamilton első nyilatkozata itt.
 
 
 

Fernando Alonso dicsérte Lewis Hamiltont és értetlenségét fejezte ki a verseny végén történteket illetően – a spanyol nyilatkozata itt olvasható.

Nemsokára, 7 órakor rajtol az Ausztrál Nagydíj – a futammal kapcsolatos folyamatos hírek az élő cikkben érhetők el. Hajrá!

Ha hihetünk az Ausztrál Nagydíj szervezőinek, megdőlt az F1-es nézőrekord: 131 ezer vasárnapi nézővel 444 631 látogatót számoltak össze, ez pedig azt jelenti, hogy lehagyták az eddigi csúcsot, amely a 2022-es USA Nagydíj volt 440 ezerrel.

A juniorszériák főfutamain is a biztonsági autó játszotta a főszerepet, végül mindkét pole-pozícióból rajtoló pilóta győzelmet ünnepelhetett Ausztráliában – F2-es és F3-as összefoglalónk itt található.

Jó reggelt az olvasóknak – kezdjük a 7 órakor rajtoló Ausztrál Nagydíj versenynapját egy friss hírrel: Valtteri Bottas és Sergio Perez, akik az utolsó rajtsorból, 19. és 20. helyről kezdték volna a nagydíjat, a bokszutcából startolnak.

Bottas esetében az Alfa Romeo változtatott a felfüggesztésen, a szombaton motorfékproblémákkal küzdő Perez Red Bulljába pedig új erőforráskomponensek kerültek, köztük energiatároló és vezérlőelektronika. Mindkét eset a parc fermé-szabály megsértésének minősül.

Ma estére köszönjük a figyelmet, feküdjetek le időben, és készítsetek be sok kávét! Reggel találkozunk!

Ha senkit nem büntetnek meg az éjjel, holnap ebben a sorrendben állnak fel az autók a rajtrácsra: 

Riasztó incidens történt az egyik betétversenyen – szerencsére James Courtney-nak nem esett baja.

Nyitott lenne az éjszakai verseny rendezésére Melbourne – árulta el a promóter vezetője, míg Stefano Domenicali azt árulta el, hogy két másik rendező helyszín is felmerült. Cikkünk itt olvasható.

Michael Masi felbukkant a melbourne-i paddockban – Ted Kravitz pedig megragadta az alkalmat, hogy ismét a 2021-es szezonzárón lamentáljon.

A különböző időjárás-előrejelző szolgáltatások 0 és 10 százalék közé teszik az esélyét, hogy a vasárnapi Ausztrál Nagydíjat eső zavarja meg. A Meteo France 17 fokot valószínűsít széllel és némi felhőzettel.

Néhány dologra jobban odafigyel, hogy ebben az életkorban is kellően fitt legyen – erről is beszélt Fernando Alonso Melbourne-ben.

Tizenhat évvel ezelőtt rémesen alakultak a dolgok, de ez éretlenségük és a csapatvezetés miatt alakult így – mondta Fernando Alonso Lewis Hamiltonrók, akit örömmel elfogadna F1-es karrierje utolsó csapattársának. A nyilatkozat ide kattintva olvasható.

Bár a McLaren szezonkezdése rémesen alakult, Zak Brown megtalálta a pozitívumot: véleménye szerint Piastri rövid időn belül el fogja érni csapattársa tempóját.

Max Verstappen ismét hangot adott annak, hogy mennyire nem kedvére való a sprintekkel kapcsolatos legújabb tervezet – az erősebb ellenfelekre vágyó világbajnok nyilatkozata itt olvasható.

Rendkívül kritikusan nyilatkozott az újabb csalódáskeltő időmérő után Lando Norris: a McLaren versenyzője úgy érzi, nemcsak az autó nem teljesít jól, hanem ő is túlerőlteti a dolgokat. Andrea Stella védelmébe vette a pilótáit: https://formula.hu/f1/2023/04/01/norris-nem-a-tolem-elvart-szinten-vezetek

„Jelenleg ennyire vagyunk képesek” – Gasly szerint messze a top 4, hiába vágyik rá az Alpine: https://formula.hu/f1/2023/04/01/jelenleg-ennyire-vagyunk-kepesek-gasly-szerint-messze-a-top-4

Pályafüggő a Mercedes jó szereplése? Hamilton és Russell nem ért egyet - de szóba került az a bizonyos Red Bull-os jóslat is a Mercedes-pilóták részéről: https://formula.hu/f1/2023/04/01/palyafuggo-a-mercedes-jo-szereplese-hamilton-es-russell-nem-ert-egyet

Közben egy kis F3-as kitekintő: utólag kizárták a sprintversenyt megnyerő Franco Colapintót. Részletek itt.

Nem teljesen ugyanazt mondja Perez problémáiról a pilóta, Horner és Marko: https://formula.hu/f1/2023/04/01/fekegyensuly-vagy-megcsuszas-mi-okozta-perez-borzalmas-napjat

Sainz úgy érzi, beférhetett volna az első háromba: nem sikerült jól az előkészítő köre a Ferrari spanyoljának, de az ötödik rajthelye ellenére is bizakodó, hogy a változtatások jól működhetnek vasárnap. Itt olvasható a teljes értékelése.

A nap egyik meglepetését Alexander Albon szolgáltatta, aki sötét varázslatokról is beszélt, amikor a mai szereplés titkairól kérdezték: https://formula.hu/f1/2023/04/01/remalombol-minigyozelem-igy-lett-nyolcadik-albon

Odaszúrás Verstappentől? Amikor arról kérdezték, hogy tényező lehet-e Perez a másnapi versenyen az utolsó helyről indulva, tömören annyit felelt a holland: "Normál esetben számomra nem.". Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/35171

Nem elégedett saját produkciójával az időmérőn hetedik helyen végző Charles Leclerc, de úgy érzi, amikor ő ment jól, a csapat hibázott. Az eredmény ellenére a Ferrarit versenyképesnek érezte szombaton Melbourne-ben - itt olvasható a monacói nyilatkozata.

Fernando Alonso a negyedik lett a mai időmérőn, de nem lepődött meg rajta, hogy mindkét Mercedes megelőzte őt. Miattuk a dobogót sem érzi könnyen elérhetőnek, viszont összetettben kivetette a hálóját Perezre is: https://formula.hu/f1/2023/04/01/alonso-pontokat-venne-el-pereztol

Úgy tűnik, meghozta Lewis Hamilton étvágyát a Mercedes vártnál erősebb időmérős szereplése, ugyanis vasárnap már Verstappen is megizzasztaná: https://formula.hu/f1/2023/04/01/hamilton-a-gyozelmet-celozza-meg-a-versenyen

A nap vesztese egyértelműen Perez, aki nem is volt beszédes kedvében a kicsúszása után - így nyilatkozott a mezőny végéről startoló mexikói: https://formula.hu/f1/2023/04/01/nem-volt-beszedes-kedveben-perez-a-kicsuszas-utan

Pénteken még a harmadik rajtsorba jósolták magukat a Mercedes-pilóták, George Russell viszont most már a második rajthellyel is kicsit elégedetlen: https://formula.hu/f1/2023/04/01/russell-kicsit-csalodott-a-masodik-hely-miatt

Verstappen természetesen örült a rajtelsőségnek és a Q3-as körének, a megbízhatósági gondoktól pedig a rádiózása ellenére sem tart - így értékelt az időmérő után a címvédő: https://formula.hu/f1/2023/04/01/verstappen-nehez-mukodesre-birni-a-gumikat

Verstappennek amúgy ez az első pole-pozíciója Ausztráliában - a nagy kérdés, hogy meglesz-e holnap az első győzelme is.

Verstappen a pole-ban, Perez a mezőny végén: Red Bull-szendvicsben a mezőny Melbourne-ben! A Mercedesek a második-harmadik helyen, Albon a megletésember - itt olvashatjátok végeredménnyel együtt az időmérő beszámolóját: https://formula.hu/f1/2023/04/01/ket-red-bull-kozt-a-mezony-az-ausztral-idomeron

Kezdődik rövidesen az időmérő, ide kattintva tudjátok követni szöveges élő tudósításunkat a részben esősnek ígérkező kvalifikációról!

Hát, az F2 sprintje sem volt akármi: itt a Red Bull-juniorok arattak kettős győzelmet, de a hajrában az eső is (majdnem) megkavarta a lapokat. Itt találjátok a futam beszámolóját az F3-as versenyével együtt!

Megrovást kapott Oscar Piastri az FP3 után a rajtgyakorlatnál elkövetett kihágásért: a McLaren ausztrálja ugyanis a kelleténél egy körrel korábban, még a kockás zászló belengetése előtt felállt ehhez a rajtrácsra. A csapat szólt neki és így félbeszakította a rajtpróbát, a stewardoknak pedig elismerte a hibáját a pilóta.

Dráma az F2-ben: a sprint előtt némi eső hullt a pályára, s a kissé nedves aszfalton Enzo Fittipaldi és a bajnokságot vezető Ralph Boschung is megforgott a kivezető körén! Nem is tudtak rajthoz állni, miközben a verseny elrajtolt ezekben a pillanatokban.

Véget ért a 3. szabadedzés, amely Max Verstappen elsőségét és Sergio Perez küszködését hozta. Fernando Alonso a második, erős az Alpine, rejtőzködik a Ferrari - beszámoló és végeredmény ide kattintva!

Zajlik az F1-es harmadik edzés, amelyet az imént piros zászlóval kellett megszakítani a Nyck de Vries autójáról lerepült elem miatt - elkerülhetetlen volt, hogy jöjjenek a "Nyck Debris" poénok a tavalyi Sainz-félrehallás után... 

Oscar Piastri nagymamája kókuszgolyókkal lepte meg a McLaren csapatát szombaton:

Gyorsan fussuk át még egyszer a mai programot: rövidesen, 3:30-kor jön a harmadik szabadedzés az F1-eseknek, majd reggel 7 órakor indul az időmérő. A két tréning között pedig megrendezik a Formula-2-esek sprintversenyét is. A teljes hétvégi menetrend MotoGP-vel, IndyCarral és NASCAR-ral itt található.

Jó reggelt (vagy inkább még jó éjszakát?) azoknak, akik már vagy még ébren vannak! Már zajlik a szombati program Melbourne-ben: az imént ért véget a Formula-3-asok sprintfutama, amely összesen négy (!) biztonsági autós fázist (a képen Ido Cohen autója a balesete után) és Franco Colapinto győzelmét hozta. A Williams akadémistái ráadásul kettős diadalt ünnepelhettek Zak O'Sullian révén, a dobogóra pedig F3-as karrierjében először Sebastian Montoya, az ex-F1-es Juan Pablo Montoya fia állhatott fel.

Holnap korai időpontra állítsátok az ébresztőt, hiszen 7:00-tól időmérő (keményvonalas rajongóknak: 3:30-tól harmadik szabadedzést). Mára búcsúzunk a napi hírösszefoglalóval.

Betiltotta a bokszfalra mászást a futam végi ünneplésnél az FIA a biztonságra foglalkozva. Vajon ki fogja kifizetni a büntetést az Aston Martinnál, ha Fernando Alonso nyer? Erre a nem teljesen komoly hangvételű kérdésre adta meg a választ Mike Krack csapatfőnök.

Új hazai kedvence lett az ausztráloknak, a melbourne-i születésű Oscar Piastri, akit csupán harmadik nagydíján már rajongás övez: valóságos mánia a McLaren-vezérigazgató Zak Brown megfogalmazása szerint. A 2021-es F2-es bajnokon azonban nem érezni nyomást.

„Nagyon érett és fókuszált 21 éves létére, meg sem mondanák, hogy ez a hazai versenye” – emelte ki Brown a csapatvezetők sajtótájékoztatóján. „A pályán egyértelmű az Oscar-mánia, ha így tetszik, de ő közben nagyon koncentrált, leszegi a fejét. Nem lehet megmondani a különbséget a mostani, a szaúdi vagy a bahreini verseny között, és szerintem épp ettől ennyire jó F1-es versenyző, a fókuszáltság és nyugodtság miatt.”

A hétvégi fejlesztéseket összegző cikkünkben kitértünk rá, hogy az Alfa Romeo teljesen átalakított első szárnyat – valamint hozzászabott új orrkúpot – hozott Ausztráliába. Ez az újítás pedig előrelendítheti a csapatot a mezőny alsóházának kiélezett csatájában.

„Csak a második edzésen próbáltam ki pár körön, de érzem a különbséget a nyert leszorítóerő tekintetében, és úgy érzem, jó előrelépés. Összességében úgy gondolom, legalább a kezdeti érzetben pozitív változás történt, ennek köszönhetően pedig remélhetőleg kicsit versenyképesebbé váltunk” – mondta napi összegzésében Guanyu Zhou a kétszer megszakított első edzés és az esős második tréning korlátozott lehetőségei ellenére.

Valtteri Bottas is optimista: pozitívnak minősítette az új alkatrészt, bár elmondta, az egyensúllyal eddig nem elégedett. Érdemes lesz figyelni az Alfa Romeót a folytatásban, amely idén először járhat a Q3-ban.

Új belsőégésű motort kapott az Alfa Romeo és a Haas négy versenyzője, új sebességváltót és kipufogórendszert a két Mercedes, új kipufogót az összes Mercedes-partner – büntetést egyik csere sem ér. Bővebben itt a szabadedzés utáni alkatrészcserékről.

Megelégelte Verstappen a formátummal kísérletezgetést: „Ha ez így marad, nem leszek itt sokáig” – mondta a világbajnok. Márpedig további teszthétvégék várhatók – Günther Steiner elmondása alapján a sprintes nagydíjak és az F1-es szabadedzések is változni fognak. Részletesen itt.

Egy kis időjárás-jelentés azok után, hogy a ma délutáni, Fernando Alonso elsőségével zárult második szabadedzés több mint fele vizes pályán zajlott: az előrejelzések szerint szombaton felhős és némileg hűvösebb idő (nagyjából 17 fok) várható Melbourne-ben, eső viszont nem. Vasárnap pedig 19-20 fokos, napsütéses időre van kilátás.

A nap egyik fő fejleménye, miszerint már Bakutól kezdve megreformálhatják a sprinthétvégék lebonyolítását azzal, hogy külön időmérőt rendeznek a szombati rövid versenyhez. Ez azonban csak elmondva hangzik egyszerűen megvalósíthatónak, több kérdést és nehézséget is felvet, amely akár egy régebben használt kvalifikációs szisztémát is visszahozhat az F1-be - itt mutatjuk a részleteket.

Már tegnap jeleztük, hogy Michael Masi először tűnt fel az F1-es paddockban a 2021-es szezonzáró óta, de az egykori versenyigazgató azóta nyilatkozott is - természetesen az Abu Dhabiban történtekre irányuló kérdéseket sem kerülhette ki, itt olvasható, miket mondott.

Először tűnt fel Formula-1-es nagydíjhétvégén Daniel Ricciardo, amióta a tavaly év végén távozni kényszerült a McLarentől. Az ausztrál a Red Bull tartalékversenyzőjeként vesz részt a hazai futamán, ahol természetesen nem kerülhette ki a jövőjére vonatkozó kérdéseket sem: https://formula.hu/f1/2023/03/31/ricciardo-ugy-tunik-vissza-akarok-terni

Ejnye, Albon rosszalkodott kicsit az elé rakott Norris-arcképpel... 

Szokatlan hiba miatt kellett félbeszakítani az első melbourne-i szabadedzést: a versenyzők elmondták, miért volt különösen veszélyes a kialakult helyzet. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/31/igy-kototte-be-az-f1-esek-szemet-a-gps-problema

 

Egy kis technika: összeszedtük, hogy melyik csapatnál mi változott erre a hétvégére, ki milyen fejlesztéseket hozott.

https://formula.hu/formulaplusz/2023/03/31/milyen-fejleszteseket-hoztak-a-csapatok-az-ausztral-nagydijra

 

Nem áll rosszul a Ferrari, de a jó sem ilyen: Charles Leclerc és Carlos Sainz is pozitívumokról számolt be a pénteki napot követően, ám egyikük sem számít nagy előrelépésre a vasárnapi futamon.

A Ferrari-pilóták szavai: https://formula.hu/f1/2023/03/31/ez-volt-az-eddigi-legjobb-pentekunk-de-leclerc

 

„Néha kőszívűnek kell lenned” – Norris támogatja a McLarenen belüli változásokat. Íme a brit pilóta véleménye a wokingiak átalakulásáról: https://formula.hu/f1/2023/03/31/neha-koszivunek-kell-lenned-norris-tamogatja-a-csapaton-beluli-valtozasokat

„Rövid a memóriája, öregszik!” – Alonso reagált Hamilton Red Bull-os kijelentésére. Megy a szópárbaj...

https://formula.hu/parc-ferme/35165

 

Az FIA szigorított a dzsiddai kavarodást okozó szabályon: íme az Alonso-ügy utóhatása.

https://formula.hu/parc-ferme/35164

 

Magyar Közlöny: a kormány egyetért a Hungaroring fejlesztésével, 2032-ig biztosított a Magyar Nagydíj jövője. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/31/kozlony-2032-ig-biztositott-az-f1-es-magyar-nagydij

 

Sok a tennivaló az Astonnál, Alonso bízik a száraz folytatásban: íme, hogy mit mondott a spanyol és Lance Stroll a második szabadedzés után.

https://formula.hu/f1/2023/03/31/sok-a-tennivalo-az-astonnal-alonso-bizik-a-szaraz-folytatasban

 

Imoláig nem hoz fejlesztést a Mercedes: ugyan nem jó a W14, de nem kapkodják el az átalakítást. Toto Wolff beszélt erről: https://formula.hu/f1/2023/03/31/imolaig-nem-fejleszt-s-ott-sem-var-csodat-a-mercedes

 

A nap híre, pletykája eddig: átalakíthatják az F1-es hétvégéket, a sprintes eseményeken két időmérőt rendezhetnek.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/31/atalakithatjak-az-f1-es-hetvegeket-mar-bakutol-johet-a-valtozas

 

Verstappen a tapadásra, Perez a pénteki zűrzavarra panaszkodott a szabadedzéseket követően, azonban mindketten úgy vélik, hogy szárazon nem lesz gondjuk:

https://formula.hu/f1/2023/03/31/kaosz-volt-penteken-a-red-bull-szamara 

Az F2 és az F3 kvaliján volt akció, piros zászló, minden, ami kell... https://formula.hu/parc-ferme/35163

 

Csupán a harmadik rajtsort tartják elérhetőnek a Mercedes pilótái: Lewis Hamilton és George Russell egyetért abban, hogy a W14 Melbourne-ben maximum az ötödik helyre lehet jó.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/31/csupan-a-harmadik-rajtsort-tartjak-elerhetonek-a-mercedes-pilotai

 

 

A Mercedesszel harcolna az Alpine? Otmar Szafnauer szerint a fejlesztésben jók lehetnek, így lesz esélyük előrelépni. Az amerikai szakember Gasly beilleszkedésére is kitért.

https://formula.hu/f1/2023/03/31/a-mercedesszel-harcolna-az-alpine

Nem aggódik amiatt a McLaren vezérigazgatója, hogy fiatal brit pilótája idő előtt távozna tőlük. Bár megjelentek olyan pletykák, amelyek alapján Lando Norris még 2025 előtt eligazolhat, Zak Brown nemrégiben arról beszélt Melbourne-ben, hogy nincs kilépési záradék a szerződésében. 

Fernando Alonso zárt az élen a második szabadedzésen, ami főként az esőről szólt. A pilóták durván 15 percet tudtak körözni normális ütemben, ezek után csak a tapogatózást láthattuk, igaz legalább az intereken is gyűjtött némi tapasztalatot a mezőny, az eső ugyanis szombaton is megérkezhet. 

A részletek itt!

Elejtett pár fontos dolgot az F1 Academy nevű sorozatról Stefano Domenicali. Bár a széria egyelőre külön utakon fog járni, jövőre ez már másképpen lesz, és többnyire a világbajnoksággal utazik majd. Erről a Formula-1 vezérigazgatója beszélt a Sky Sports számára adott interjúban. 

A pénteki sajtótájékoztató során Christian Hornert is kérdezhették az újságírók, a Red Bull csapatfőnöke pedig elég egyértelműen reagált Sergio Perez tegnapi kijelentésére. Mint az ismert, a mexikói úgy vélte, amíg nem csatlakozott az istállóhoz, az energiaitalosok csak azért versenyeztek két autóval, mert ezt kellett tenniük. 

A részletek itt. 

A következő hét csütörtökén ünnepelheti 22. születésnapját Oscar Piastri, ám az ausztrál szurkolók fanatizmusát jól mutatja, hogy már most felköszöntötték az ifjú F1-es pilótát. Honfitársukért nagyon szorítanak a hétvégén, bár kérdéses a McLaren mire lesz képes Melbourne-ben.

Úgy látszik, ma röpködnek a piros zászlók Melbourne-ben. Az F1 első szabadedzése alatt egyszer a GPS-rendszer meghibásodása miatt került elő, később Logan Sargeant technikai gondja miatt, az F3-ban viszont már egy baleset váltotta ki. Pepe Marti a 12-es kanyarban törte össze a versenygépét. A kvalifikáció közben folytatódik, mi pedig majd egy rövidebb összefoglalóval is jelentkezünk róla. 

 

Az időjósok pár napja még felhős és hűvös időt prognosztizáltak, valamint az esőt sem tartották kizártnak a délutáni órákban. Az F1 első szabadedzése során 17 fok és többnyire napos idő fogadta a résztvevőket, jelenleg pedig az F3 időmérő edzése kezdődik meg hamarosan a helyszínen, ahol most éppen 18.7 fokig melegedett fel az idő és bár süt a nap, azért gyülekeznek a fekete felhők. Mindez azért lehet problémás, mert ha nedves pályán kell lefutni a Formula-1 második edzését, akkor könnyen lehet, hogy több munka jut majd a szombat délelőtti utolsó gyakorlásra. 

 

 

Szép jó reggelt mindenkinek! Az időeltolódásnak köszönhetően Ausztráliában már beindult az élet és az első szabadedzés is lezajlott Melbourne városában. A nyitóeseményen Max Verstappen volt a leggyorsabb, a második helyen némi meglepetésre az eddig szenvedő Mercedesben Lews Hamilton zárt, a harmadik pozíciót pedig Sergio Perez kaparintotta meg. Ha valaki lemaradt, annak érdemes elolvasni az összefoglalónkat, mivel egy mozgalmas edzésen vagyunk túl, ami két piros zászlót is hozott. 

A részletekért ide kell kattintani. 

 

Néha kicsit lehet mással is törődni a szakmán kívül - Magnussen is így volt vele...

 

A hétvége egyik érdekessége: 20 centivel szélesebbek lettek a rajtkockák.

A Ferrari F1-es szimulátorával készül Hülkenberg: Günther Steiner csapatfőnök beszélt erről, szerinte a német nagyon motivált, és a futamok közötti szünetekben a Ferrari szimulátorával készül fel, illetve próbálja behozni a hosszú kihagyás okozta lemaradását. 

https://formula.hu/f1/2023/03/30/a-ferrari-f1-es-szimulatoraval-keszul-hulkenberg

 

Ugyan egy másik interjúban elismerte Charles Leclerc, hogy nem számít nagy csodára Melbourne-ben sem, mégsem tesz le világbajnoki álmairól idén. Részletek ITT.

Még előző hétvégén számoltunk be róla, hogy Nelson Piquet-t bűnösnek találta a brazil bíróság rasszizmus és homofóbia vádjában, így nagyjából 340 millió forintos bírságot kell befizetnie a háromszoros világbajnoknak. Lewis Hamilton üdvözölte a döntést Ausztráliában.

Kisebb feszültség mutatkozott a két héttel ezelőtti Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon az újból kettős győzelmet arató Red Bullon belül, miután Max Verstappen az utolsó körben csente el a leggyorsabb kört és az érte járó bónuszpontot Sergio Perez elől. A mexikói ennek kapcsán Ausztráliában kommunikációs félreértésről beszélt – bár olyan tekintetben cáfolta főnöke, Christian Horner szavait, hogy szerinte ő maga nem próbált rá a legjobb köridőre a futam legvégén. Pereznek pedig Verstappen mondott ellent.

Fény derült rá, mi lehet az a részlet, ami nagyon nem fekszik Hamiltonnak a W14-esben: az üléspozíció! Erről az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján beszélt, részletek ITT.

Közben Sainz először tett utalást arra, hogy akár a Ferrari is a Red Bull koncepciója felé mozdulhat el a fejlesztésekkel, pillanatnyilag ugyanis minden téren felsőbbrendő konstrukciónak számít az RB19-es. Részletek itt.

A Dzsiddában aratott győzelme után felmerült, hogy tényleg lehet-e esélye idén a vb-címre Pereznek. Maga a mexikói nagyon is hisz benne, hogy idén jött el karrierje nagy lehetősége: https://formula.hu/f1/2023/03/30/perez-nagy-lehetosege-tenyleg-hisz-a-vb-cimben

Bottas közben tényleg félig már ausztrálnak érezheti magát...

„Fernando sokkal többet érdemelne a 33. győzelménél” – véli Verstappen, akinek pedig a rajtszáma a 33-as (amikor épp nem címvédő, ugyebár...). Ennek kapcsán volt is egy vicces párbeszéd a két kétszeres világbajnok között a sajtótájékoztatón.

Két hete az egyik legforróbb téma Angela Cullen távozása volt Lewis Hamilton mellől: a brit most ismét beszélt ennek hátteréről és a mostani viszonyukról.

Bármily hihetetlen, a hétvége hazai hőse, Oscar Piastri még gokartos korában versenyzett utoljára Ausztráliában. Hogy mit vár magától és a McLarentől Melbourne-ben az újonc, itt olvashatjátok el.

Nos, olyan képeket mostantól biztos nem láthatunk, mint az alábbi, az FIA ugyanis betiltja a kerítésre mászós ünnepléseket. Itt mutatjuk a részleteket.

Csak remélni tudja, hogy nem egy másodperc lesz a hátrányuk, s némi esőben is bízik Lewis Hamilton Melbourne-nek. Hogy mit várnak az ausztrál hétvégétől a Mercedes-pilóták, itt olvashatjátok.

"Már a teszten láttuk, hogy valamit elrontottunk" - ismerte el a ferraris Carlos Sainz. A spanyol értékelte a Scuderia jelenlegi helyzetét Melbourne-ben.

Ritkán látható nagy egyetértés alakult ki az F1-es pilóták között abban, hogy valóban sok a három szabadedzés a hétvégi programban - viszont George Russell nem adna tétet a tréningeknek. A vélemények itt olvashatók.

Hiába az első két futamon szerzett két dobogó, Alonso még mindig óvatos az Aston Martin versenyképességével kapcsolatban - de arról is beszélt, hogy mit szól a rajtkockák kiszélesítéséhez. Részletek ITT.

Természetesen még mindig téma a Red Bullon belüli kisebb feszültség, Sergio Perez szerint viszont csak kommunikációs félreértés történt a leggyorsabb kör kapcsán. Abban viszont cáfolta Christian Hornert, hogy ő is rápróbált volna a legvégén: https://formula.hu/f1/2023/03/30/perez-szerint-felreertes-volt-a-leggyorsabb-kor

Ez... ezt a képet meg csak úgy itt hagyjuk...

Tavaly dominált a Ferrari Melbourne-ben, Charles Leclerc azonban idén nem számít csodára: olvassátok el, mit mondott a hétvége nulladik napján erről a monacói!

Az újabb harmatos szezonkezdet után a McLaren határozott lépésekkel szeretne visszakerülni a középmezőny élére: még a nyári szünet érkezik a jelentősen átalakított MCL60-as. Itt olvashatjátok, mit mondott erről Andrea Stella csapatfőnök Melbourne-ben.

George Russell szerint semmi köze nem volt a szerencséhez annak, hogy jobb beállításokat választott Dzsiddában, mint Hamilton. Emellett arról is beszélt, hogy magától Alonsótól tudta meg, hogy mégsem övé a dobogó - részletek itt.

Nocsak, ki tűnt fel a paddockban! Bizony, ő Michael Masi korábbi versenyigazgató, aki a botrányos 2021-es Abu Dhabi Nagydíj óta először van jelen F1-es versenyhétvégén. Viszont most sem a Formula-1-en fog dolgozni, hiszen a betéteseményként szolgáló Supercars sorozatban vállalt vezető beosztást az FIA-tól való távozását követően.

Ma még természetesen az interjúk jelentik a versenyzők legfontosabb feladatát, de holnap már indul a móka: IDE KATTINTVA tudjátok áttekinteni a hétvége teljes menetrendjét - beleértve a Melbourne-be először ellátogató F2 és F3 programját, valamint a többi széria (MotoGP, IndyCar, NASCAR) eseményeit.

Itt nem pontosan értjük, hogy mit és miért csinálnak a Ferrari versenyzői... de a lényeg, hogy szemlátomást jól érzik magukat!

A sajtónap jelenleg is zajlik az Albert Parkban, a címvédő és jelenleg is vb-éllovas Max Verstappen például részletesen is beszélt róla, milyen betegség kínozta őt két hete Dzsiddában. Itt olvashatjátok a holland nyilatkozatát.

Bár Daniel Ricciardo nincs ott idén a mezőnyben (igaz, a helyszínen jelen lesz a Red Bullnál), így is lesz kinek szurkolniuk a hazaiaknak az újonc Oscar Piastri révén:

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, indul az idei harmadik Formula-1-es hétvége, az Ausztrál Nagydíj! Mentsétek el könyvjelzőbe a következő négy napra ezt a folyamatosan frissülő cikkünket, itt ugyanis minden fontos mozzanatot megtalálhattok egy helyen Melbourne-ből!