Egyelőre a várakozásokon alul teljesít a Ferrari 2023-ban: a vörösök első dobogója továbbra is várat magára, miközben Dzsiddában még a radikális változásokra készülő Mercedes is túl nagy falatnak bizonyult a Scuderia számára, a gyenge eredmények következtében pedig a maranellóiak csupán a negyedik helyen állnak a konstruktőri pontversenyben. Az Ausztrál Nagydíj csütörtöki médianapján Carlos Sainz engedett némi betekintést a színfalak mögött zajló eseményekről.
„Az első két futamot elemezve azt kell mondjam, nincs meg a megfelelő egyensúly az időmérős teljesítmény és a versenytempó között. A kvalifikáción viszonylag közel vagyunk, a versenyen viszont elképesztően távolra kerülünk. Talán jobb munkát tudnánk végezni, ha az autót inkább a futamot szem előtt tartva állítjuk be, jelenleg pedig éppen ezt próbáljuk csinálni” – mondta Sainz a Formula.hu jelenlétében. „Az SF-23 meglehetősen izgága autó, a versenyeken kiszámíthatatlan, valamint a gumikat is nagyon fogyasztja, tehát mindenképp fejlesztenünk kell rajta. Túlságosan is izgága, ezért le kell nyugtatnunk egy kicsit, mert emiatt nehezek a versenyeink.”
A Ferrari már a teszteken szembesült saját hiányosságaival
A Sainz által emlegetett problémák azonban nem érték váratlanul a Ferrarit, a spanyol ugyanis elismerte: már a teszteken észrevették, hogy riválisaik a szabályváltozások ellenére sem lassultak annyit, amennyit a Scuderia. „A szabályváltozások alapján azt gondoltuk, hogy normális jelenség lesz az autók lassulása, valamint az, hogy a kevesebb leszorítóerő miatt idegesebbé válnak. Az ennek ellensúlyozására tett intézkedéseinkkel azt hittük, hogy az autó gyors lesz” – magyarázta a spanyol.
„A teszten aztán azonnal észrevettük, hogy a többieket nem vetették vissza a változások, és sokkal gyorsabbak, mint tavaly, ez pedig alaposan elgondolkodtatott minket, hogy valamit rosszul csináltunk. Jó hír, hogy az első két futam elemzését követően tisztában vagyunk a gyengeségeinkkel, az adatokból pedig egyértelműen látjuk, hogy miért ilyen az autó viselkedése. Biztosak vagyunk benne, hogy másoknál nincs jelen ez a karakterisztika, de képesek vagyunk a jó irányba fejleszteni a gépet” – zárta a tavalyi silverstone-i futamgyőztes.