DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

„Öngyilkos módon vetődtek be” – Ocon a káoszról

Pontszerzés helyett dupla kieséssel zárta az Alpine az Ausztrál Nagydíjat, Esteban Ocon elmondása szerint azonban nincs harag az összeütköző csapattársak között.

Sokkal ígéretesebbnek tűnt az Alpine futama, mint amilyen végül lett. Esteban Ocon és Pierre Gasly egyértelműen a legnagyobb vesztesei voltak a leintés előtti káosznak, a dupla pontszerzés helyett dupla autóval a falban zárt a francia istálló. Ocon elégedetten értékelte az Ausztrál Nagydíjon mutatottakat, egészen a csapattársával való ütközéséig.

„Ha csak a pozitívumokat nézzük és nem foglalkozunk a versenyvégi balesettel, ami nem az én hibám volt, nagyszerűen rajtoltam, sok pozíciót sikerült javítani. Hamar úgy döntöttünk, hogy felrakjuk a kemény keveréket, és ha nem jön a piros zászló, negyedik-ötödik helyen is lehettünk volna, jó első menet lett volna. Ez végül nem úgy alakult, ahogy azt elterveztük, mindent elvesztettünk, amit nyertünk volna vele” – mondta a francia a leintést követően.

Ocon aztán lassan elkezdte maga mögött hagyni a középmezőny lassabb autóit, egészen a pontszerző helyekig dolgozta fel magát. Az utolsó körök drámai eseményei azonban megfosztották őt és csapatát a jó eredménytől, az Alpine legnagyobb szerencsétlenségére pont csapattársával ért össze és landolt a falban a francia.



 „A Ferrarihoz és az Astonokhoz hasonló tempót diktáltunk, úgyhogy az ígéretes volt. Aztán jött a kaotikus újraindítás. Őszintén szólva akármelyik autóval összeakadhattam volna, sokan jöttek vissza a pályára, Pierre volt az egyikük. De nincs harag köztünk, a verseny után odajött hozzám elnézést kérni.”

Az újraindítást követően vérszemet kaptak a pilóták, a kihűlt gumik azonban azt jelentették, hogy a túlságosan vakmerő próbálkozások következtében többen elmérték a féktávot és vagy egy másik autóban, vagy a pályáról lecsúszva végezték.

„Nekem forróak voltak az abroncsaim, úgyhogy nem éreztem azt, hogy nem lett volna elég tapadás, a láthatóság viszont nem volt a legjobb. Néhányan öngyilkos módon vetődtek be oldalt a rajtnál, mint Nyck (de Vries). Nagyon sokat lehetett itt nyerni, de túl közel voltunk egymáshoz, néhányan pedig túltolták” – mondta Ocon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: