Magyar idő szerint hajnalban, helyi idő szerint viszont 12:30-kor váltott zöldre a bokszutca lámpája Melbourne-ben, ahol megszokott módon ezúttal is az Albert Parkban rendezik meg az Ausztrál Nagydíj hétvégéjét. A helyszín 1996 óta ad otthont a versenynek és bár sokszor igazi nyári forróságban látogatott ide az F1, ezúttal viszonylag hűvösebb időben, 17 fokban, igaz még napsütésben kezdődhetett meg a munka.
A csapatok szempontjából ez kifejezetten fontos volt, hiszen a pénteki második edzésre akár az eső is megérkezhet az előrejelzések szerint, ami könnyen lehet, szombaton is megkavarhatja a lapokat, mindenesetre az első edzés során ennek nyoma sem volt.
A megszokottól kissé eltérően, a mezőny jelentős része már az első néhány percben a pályára hajtott az installációs körök után pedig azonnal belevetették magukat a munkába. Feltűnő volt, hogy az elején elég vegyesen alakult a gumiválasztás, érezhetően igyekeztek minél gyorsabban adatot gyűjteni a különböző keverékekről. Ami a hétvégi kínálatot illeti, a Pirelli ezúttal a C2-es, C3-as, C4-es gumikat szállította le az istállók számára.
A pálya még elég nyers volt a szabadedzés elején, ami néhány apró hibához is vezetett, ahogy a pilóták keresték a határokat, Kevin Magnussen például a 3-as kanyarban csúszott ki a sóderágyba, Lewis Hamilton egy látványos mentést mutatott be a 9-es kanyar után, de Max Verstappen is porolt egy kicsit a 11-es kijáratán.
Az edzés felévhez érve a sorrendet illetően nem láttunk nagy változást az első két versenyhétvégéhez képest, hiszen a két Red Bull volt az élen Verstappen vezetésével, mögöttük pedig az Aston Martin egyik pilótája, nevezetesen Lance Stroll foglalt helyet, ám ekkor még elég változatos volt, ki milyen programot futott éppen.
A második félóra kezdetén már az egykörös próbálkozások is megindultak a lágy keverékeken. Ekkor a Ferrarik javultak a legnagyobbat, Leclerc és Sainz a harmadik-negyedik helyre ugrottak fel, ennek azonban csak addig örülhettek, amíg Alonso meg nem előzte őket. A pályán eközben elég sűrű lett a forgalom, majd több veszélyes szituáció is kialakult. Előbb Stroll futott bele egy bolyba, ami feltartotta őt, Hamilton pedig majdnem összeütközött azzal a Yuki Tsunodával, aki néhány pillanattal később az 1-es kanyar féktávján ment ki a sóderbe hatalmas tempóval, de végül mindkét esetet megúszta a japán.
Mint az később kiderült a nagy forgalmat a GPS-rendszer meghibásodása okozta, ami piros zászlót is okozott. Sem a versenyirányítás, sem pedig a csapatok nem látták a pozíciókat a pályán, így szűk tíz percre megszakították az edzést. A munka végül 12 perccel a leintés előtt folytatódott, ami hozott egy látványos javítást Hamiltontól, aki a második helyre ugrott fel, valamint egy újabb piros zászlót, mivel Logan Sargeant autója megállt a pálya szélén.
Az edzést ezek után már nem indították újra, hiszen értelme sem lett volna, így Verstappen zárt az élen Hamilton és Perez előtt, mögöttük pedig Alonso, Leclerc, Sainz, Norris, Gasly, Russell és Stroll zárták a legjobb tízet.
A folytatás magyar idő szerint reggel héttől a második szabadedzéssel.
Eredmények: