Q1
Esős időmérő volt kilátásban az Ausztrál Nagydíjon – az előrejelzés 90 százalékos valószínűséget jósolt a csapadékra az egyórás időtartam alatt. Ettől tartva a versenyzők egy része, konkrétan a mezőny hátsóbb öt csapata sietősen a pályára gurult helyi idő szerint 16 órakor (közép-európai idő szerint 7 órakor), míg az élmezőny ráérősebben kezdett.
A sietség eredménye két hiba lett: előbb Logan Sargeant forgott meg az utolsó kanyarban, majd hat perc elteltével az időközben szintén kihajtó Sergio Perez hibázott a 3-as kanyarban, a harmadik szabadedzésen is csetlő-botló mexikói problémás formája folytatódott, kerekeit blokkolva egyenesen kiszaladt a bukótérbe, ahol a kavicsban rekedt – a vb második helyezettje technikai problémát emlegetett.
Piros zászlóval szakították meg a Q1-et: ezen a ponton kilenc versenyzőnek volt mért köre, az élen Nico Hülkenberggel és Alex Albonnal, Perez incidense épp a felvezető és az első mért körön zavarta meg az élcsapatok versenyzőit. Ez aggasztó helyzet volt számukra abban az esetben, ha időközben megérkezne a várt eső, de a leállás csak néhány percig tartott, a pálya száraz maradt az újraindítás során.
Max Verstappen gyorsan élre is állt, de a legjobb köridőt még kétszer megjavította, ami jelezte, a gumimelegítés nem egyszerű feladat a hűvös melbourne-i pályán – végül 1:17,384-nél állt meg Q1-nyertes időként. George Russell és Lewis Hamilton lett mögötte a második-harmadik, Esteban Ocon előkelő negyedik helyen végzett az Alpine-nal a kockás zászlónál javítva, a két Aston Martint megelőzve.
A folytatásban is jól ment Albon és Hülkenberg, akik nyolcadik-kilencedik hellyel jutottak tovább, Charles Leclerc viszont csak 11. pozícióval várta a folytatást. Szaúd-arábiai Q3-as teljesítménye után Oscar Piastri az első fázisban kiesett hazájában, Guanyu Zhou, Logan Sargeant, Valtteri Bottas és Sergio Perez szereplése ért szintén véget a Q1-ben – a Red Bull versenyzőjének hibája miatt utolsó rajthelyről kell indulnia az Albert Parkban.
Q2
A hétvégén először megvillant a Q2-ben a Ferrari, miután a fázis elején Leclerc vezetett futólag 1:17,560-nal – Verstappen vette át tőle a pozíciót saját első gyorskörével, Alonso második, a tovább szárnyaló Hülkenberg ötödik helyen állt a kezdeti próbálkozások után.
A holland 1:17,056-os körideje birtokában már a bokszban állt a leintés idején, ezzel a köridővel vitte a Q2-t is, Alonso szintén megőrizte a második helyet. A végén javítva a két feltámadó Ferrari végzett mögöttük, Carlos Sainz harmadik, Leclerc negyedik lett, a szakasz hőse, az ötödikként végző Hülkenberg előtt. Ezzel a Haas németje megelőzte mindkét Mercedest, Gasly Alpine-ját és Stroll Aston Martinját.
Albon szintén Q3-ba jutott tizedik hellyel – 7 ezredmásodperc különbséggel ütötte ki a Q1-ben még egészen elöl végző Ocont. A francián kívül Yuki Tsunoda, Lando Norris, Kevin Magnussen és Nyck de Vries időmérője ért véget.
Q3
A 90 százalékos valószínűségű eső nem érkezett meg eddig, de a Q3 elején a Ferrari figyelmeztette Leclerc-t: az utolsó három-négy percben jöhet a csapadék. Ez az előrejelzés 12 perces fázis dinamikájára volt hatással, a szokásosnál korábbra kellett ütemezni a második próbálkozásokat. Az első gyorskörök alapján Hamilton vezetett Alonso és Russell előtt, Verstappen hibázott és csak hatodik helyen áll – de a címvédő nem hagyta annyiban, elment egy újabb gyorskörre, ezzel pedig átvette szokásos pozícióját, a vezető helyet, mielőtt ő is kiállt a bokszba.
Végül a 10 százalék esély jött be, nem érkezett meg az eső az utolsó percekben sem. A plusz gyorsköre bokszból utoljára kihajtó Versappen viszont nagyot javított, 1:16,732-es körével folytatta dominanciáját és szerezte meg a pole-pozíciót Ausztráliában. A végén felugrott mindkét Mercedes, Russell szerezte meg az első sort, Hamilton pedig harmadik lett – Alonsónak így végül negyedik pozíció jutott.
A Ferrari Q2-es formájából Sainz ötödik és Leclerc hetedik helye maradt – Strollt fogták közre. A két „kívülálló” közül Albon szerepelt jobban, nyolcadik rajtkockát szerzett, Gasly és Hülkenberg egészítette ki az első tízet.
Ausztrál Nagydíj, az időmérő edzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:17.384 | 1:17.056 | 1:16.732 |
2 | George Russell | MERCEDES | 1:17.654 | 1:17.513 | 1:16.968 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:17.689 | 1:17.551 | 1:17.104 |
4 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:17.832 | 1:17.283 | 1:17.139 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:17.928 | 1:17.349 | 1:17.270 |
6 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:17.873 | 1:17.616 | 1:17.308 |
7 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:18.218 | 1:17.390 | 1:17.369 |
8 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:17.962 | 1:17.761 | 1:17.609 |
9 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:18.312 | 1:17.574 | 1:17.675 |
10 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:18.029 | 1:17.412 | 1:17.735 |
11 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:17.770 | 1:17.768 | |
12 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:18.471 | 1:18.099 | |
13 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:18.243 | 1:18.119 | |
14 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:18.159 | 1:18.129 | |
15 | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:18.450 | 1:18.335 | |
16 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:18.517 | ||
17 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:18.540 | ||
18 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:18.557 | ||
19 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:18.714 | ||
20 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT |