DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Russell már a kezében érezte a győzelmet

A Mercedes versenyzője rendkívül csalódott volt az első piros zászlós megszakítás miatt, kiállását követően ugyanis már biztosra vette a győzelmet.

Csalódással ért véget az Ausztrál Nagydíj George Russell számára: a brit ugyan lerajtolta Max Verstappent a futam legelején, ám az Alexander Albont baleste miatt beküldött biztonsági autós szakasz alatt kereket cserélt, amivel később jelentős hátrányba került az élmenőkhöz képest, a versenyirányítás ugyanis piros zászlóval megszakította a futamot, ezzel „ingyen” cserét biztosítva Verstappennek és Lewis Hamiltonnak. A tavalyi Sao Pauló-i Nagydíj győztese később egy motorhiba miatt végleg feladni kényszerült a melbourne-i viadalt.

„Szerintem teljesen szükségtelen volt a piros zászló. Persze nagyon sok kavics került az aszfaltra, de a versenyív letisztult. A múltban láttunk már ennél sokkal rosszabb eseteket, ez a mai döntés pedig hasonlított a dzsiddaira, amikor beküldték a safety cart, miközben az autó biztonságos helyen parkolt a pályán kívül. Nem tudom, mi folyik a háttérben ezeknél a döntéseknél, mi megpróbálunk együtt dolgozni az FIA-val, de úgy tűnik ez nem megy egyszerűen” – magyarázta a Mercedes pilótája, aki egyben a pilóták érdekvédelmi szervezetének (GPDA) igazgatója is.



„Frusztrált és csalódott voltam a döntés miatt, mert ezen a pályán nehéz előzni. Meglepődtem, hogy Max és Lewis nem követtek a bokszba, a kiállást követően pedig azt gondoltam, hogy ez innentől az én futamom. Látva, hogy Lewis milyen közel tudott lenni Maxhoz, valamint a hétvége során mutatott sebességünket is figyelembe véve nem láttam volna akadályát a győzelemnek” – mondta csalódottan Russell a kiesését követően a helyszíni riportereknek.

 

A Mercedes nem táncol vissza az új koncepciótól

A melbourne-i hétvégén a Mercedes egyértelműen jobb autó volt a Ferrarinál és az Aston Martinnál, Russell szerint azonban ez nem befolyásolja a Toto Wolff által is belengetett nagy változásokat. „Már Dzsiddában is úgy éreztem, hogy az egyik legjobb hétvégémet teljesítettem a csapattal, a tavalyi brazíliaihoz hasonlót, és most is nagyon jól éreztem magam az autóban, valamint a csapat is a megfelelő eszközökkel segített. Meglehetősen zavaró, hogy a kemény munka nem köszönt vissza az eredményben.”

„A mérnökeimmel karöltve nagyon keményen dolgoztunk, az elmúlt két hétben pedig sikerült az autót egy remek működési tartományba beállítani. A szimulációk mást mutattak Bahreinben, a az azóta szerzett tapasztalatokkal azonban már másképp készítenénk fel az autót. Meg kell vizsgálnunk, miért vezetnek félre minket a szimulációk. Mindezek ellenére továbbra is szükség lesz a változtatásokra, mert a szélcsatornában látott adatok alapján nagy ugrásra számítunk teljesítményben. Mi győzni akarunk, nem pedig a második helyet a Red Bull mögött” – zárta gondolatait Russell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: