DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 21. szombat
F1

Még a nyári szünet előtt B autóval támad a McLaren

A wokingi alakulat határozott lépésekkel szeretne visszakerülni a középmezőny élére: még a nyári szünet érkezik a jelentősen átalakított MCL60-as.

Problémás szezonkezdetet tudhat maga mögött a McLaren, az MCL60-as konstrukció gyenge aerodinamikai hatékonysága miatt ugyanis egyelőre rendre csupán a mezőny második felében találkozhatunk Lando Norris és Oscar Piastri nevével vasárnaponként. A patinás wokingi alakulat nemrég jelentett be egy jelentős átszervezést a technikai részlegen, melynek eredményeként távozott az istállótól James Key, érkezett viszont az Aston Martintól Mariano Alperin, valamint a Ferrarit elhagyó David Sanchez is, igaz, a francia szakember csak 2024-ben állhat munkába Wokingban.

A McLaren első számottevő fejlesztési csomagja az áprilisi négyhetes szünetet követő Azerbajdzsáni Nagydíjon debütál majd, ám a csapatfőnök, Andrea Stella Melbourne-ben elárulta, hogy a későbbiekben sokkal nagyobb átalakításokkal készülnek. „A fejlesztések tekintetében a bakui csomag csupán az első lépést jelenti majd. A továbbiakban várunk egy nagyobb csomagot, amely az autó több részét is érinti majd és sokkal láthatóbb lesz, olyannyira, hogy egyesek azt már B autónak titulálnák. Ezt követően lesz még egy lépcső, az idény második felében, a nyári leállást követően” – magyarázta az olasz szakember a Formula.hu jelenlétében.



„Összesen tehát három lépést tervezünk: az elsőt Bakuban, majd a következőt valamikor a nyári szünetet megelőzően, de ezzel kapcsolatban egyelőre nem szeretnék pontos dátumot említeni, az utolsót pedig a leállást követően. Reméljük, hogy minden egyes lépcsővel javulni fogunk néhány tizedet, hogy közelebb kerüljünk a céljainkhoz, azaz az idény végére egy top 4-es autónk legyen” – bizakodott Stella.

 

A B autó már az új szervezeti struktúra eredménye lesz

A McLaren csapatfőnöke elismerte, hogy az átszervezések túl későn történtek ahhoz, hogy hatással legyenek a Bakuban érkező fejlesztési csomagra, ám a nyári szünet előtt debütáló „új” autó már egyértelműen profitálhat a változásokból.

„Az új vezetési modell befolyásolni fogja majd a fejlődésünket, mert felgyorsítja a fejlesztési ütemet. Bakuban nyilvánvalóan még nem láthatjuk ennek hatásait, mert arról a csomagról már két hónappal ezelőtt döntés született, de a további fejlesztéseinkben már meg fog mutatkozni” – zárta Stella.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: