Két futamot követően egyelőre kétségkívül Fernando Alonso és az Aston Martin a 2023-as szezon sztárjai, a silverstone-i alakulat ugyanis – a Mercedes és a Ferrari nehézségeinek is köszönhetően – a második helyre lépett az erősorrendben. Alonso ennek megfelelően Bahreinben és Szaúd-Arábiában is dobogóra állhatott, utóbbi a kétszeres világbajnok F1-es pályafutásának 100. dobogós eredménye volt: a spanyolnak mindössze hatodik versenyzőként sikerült elérnie ezt a mérföldkövet.
„Remek érzés elérni ezt a számot, de a bajnokság hevében valójában nem igazán foglalkozol ezekkel a dolgokkal, mert egyszerűen folyamatosan csak a következő hétvégére koncentrálsz. Remélhetőleg itt Melbourne-ben is erős hétvégénk lesz” – magyarázta Alonso az Ausztrál GP csütörtöki médianapján a Formula.hu helyszíni tudósítójának jelenlétében.
Bár a mezőny egyöntetűen állítja, hogy az Aston Martin tempója valós, és minden helyszínen ott lehetnek az élmezőnyben, Alonso a közelgő fejlesztések tükrében még mindig várna az AMR23-as versenyképességének megítélésével – a dobogós eredmények ellenére is. „Várnunk kell még ezzel. Bakutól és Imolától kezdve a többiek is sok változtatást eszközölnek, ez pedig a versenyképességet is nagy mértékben befolyásolhatja majd. Jelenleg természetesen nagyon elégedettek vagyunk az autó teljesítményével, ami jobb is volt annál, mint amire számítottunk, különösen Dzsiddában. Magabiztosan érkeztünk ide Melbourne-be, de mint mondtam, az autók sokat változnak majd, szóval meglátjuk, tartani tudjuk-e ezt a teljesítményt” – mondta óvatosan a spanyol.
A rajtkockák szélesítése segíteni fog a pilótáknak
Az Aston Martin versenyzője hosszas huzavonát követően könyvelhette el a dobogót Dzsiddában, az események kiváltója pedig Alonso rossz rajtpozíciója volt, a spanyol ugyanis oldalirányban túllógott saját rajtkockáján, amiért a felügyelők időbüntetéssel sújtották. Esteban Ocon Szahírban követte el ugyanezt a hibát, az FIA Melbourne-ben a történtek hatására pedig máris változtatásokat léptet érvénybe a rajtkockák felfestésére vonatkozóan, ami Alonso szerint némileg megkönnyíti helyzetüket.
„Nehéz látni a rajtkockát, úgy tűnik, idén még nehezebb, mert az első két futamon két büntetést is láthattunk ebből adódóan. Elsősorban a sárga vonalra koncentrálunk, hogy ne legyünk előrébb a megengedettnél, de talán túlságosan is elvonja a figyelmünket, hogy csak az egyik oldalt figyeljük. Hibáztam, ezen a hétvégén viszont jobban fogok figyelni a rajtkockára, hogy ezúttal ne kapjak büntetést. A középvonal nem igazán fog segíteni, mert ahogy mondtam, úgy érkezünk meg a rajtkockához, hogy oldalra figyelünk. A 20 centiméteres szélesítés ugyanakkor segítségünkre lesz, különösen az olyan pályákon mint Monaco vagy Imola, ahol némileg oldalasan állunk be a starthoz” – fejtette ki véleményét Alonso.