Eseménydús sprintfutamokat produkált a Formula-2 és a Formula-3 első melbourne-i látogatásuk szombatján: az F3-asok versenyén a balesetek, míg az F2-eseknél a késői eső és a csúszós aszfalt szolgáltatták az izgalmakat. A fiatalabbaknál Franco Colapinto leintés utáni kizárását követően Zak O’Sullivan, míg a nagyobbaknál Dennis Hauger ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.
Brazil győzelem a balesetekkel tarkított F3-as futamon
A Formula-3 főfutamát az időmérőn remeklő Gabriel Bortoleto várhatta az élről Grégoire Saucy és Gabriele Mini előtt. A brazil nagyszerűen kapta el a rajtot, az élmenők tartották pozícióikat. Rögtön a verseny elején azonban jöhetett is a biztonsági autó, miután két MP Motorsport is a falban végezte: a tegnapi időleges győztes Colapinto egy defekt következtében csapta falnak az autóját, míg Mari Boya nagy tempónál csapódott a falnak, szerencsére sérülés nélkül megúszva az esetet. Egy buta hibának is tanúi lehettünk, Kaylen Frederick a feltorlódott mezőnyben futott rá az előtte haladó autóra és ütötte ki saját magát a versenyből az újraindítás előtt.
Pár kör után lassan már nem meglepő módon újra kigurult a pályára Bernd Mayländer, miután Ido Cohen találta magát a falban egy összeérés után. Az élen Bortoleto és Saucy ezután elhúzott Minitől, a svájci pedig az utolsó körökben megpróbálta ijesztgetni a brazilt, de a tempója nem bizonyult elégnek a győzelemhez. A Trident újonca így Bahrein után Ausztráliában is behúzta a főfutamot, Saucy és Mini pedig meg kellett, hogy elégedjenek a dobogó alsóbb fokaival. A mezőnyből kiemelkedő teljesítményt nyújtott Josep María Martí, aki időmérős törése után húsz helyet javítva az utolsó rajthelyről pontszerző pozícióig tornázta fel magát.
Drámai végjáték, Leclerc először dobogós az F2-ben
Az F2-esek időmérőjén tarolt a Red Bull juniorja, Ayumu Iwasa, aki bő hat tizedes előnnyel verte a mögötte végző ART-párost, Theo Pourchaire-t és Victor Martins-t. A japán a futamon is jól kapta el a rajtot, az élen nem történt változás. Martins kezdte meg a kiállók sorát, majd többen követték is a példáját, hiszen pályára gurult a biztonsági autó: a hazai futamát teljesítő Jack Doohan volt erőszakos Jak Crawford ellen, az amerikai pedig végül a falban végezte. A kiállások során Isack Hadjar a bokszutcában pöckölte meg a kifele tartó Oliver Bearmant, aki így defektet kapott és jöhetett is vissza új abroncsokért, a brit erős pontszerző pozíciót dobott el ezzel.
A kerékcserék után időlegesen Frederik Vesti állt az élre, Iwasa simán visszatért a cserélők sorának élére, Martins pedig veszített pár pozíciót a szerencsétlen időzítésű kerékcseréjével. A japán-francia páros lassan elkezdték áthámozni magukat a kerékcseréjüket még nem teljesítők során, őket Hauger követte teoretikus harmadikként. Néhány körrel a vége előtt Roy Nissany balesete miatt jött a biztonsági autó, az élen autózó Vesti pedig pont erre várt, a dán így a hetedik helyre jött vissza a friss gumikon. A Prema pilótájának azonban csupán három köre maradt a további javításra, mivel Enzo Fittipaldi a biztonsági autó mögött vágta csúnyán a falnak az autót egy rosszul rögzített kerék miatt, így még várni kellett az újraindításra.
Az legvégén jött a dráma az élen: először Hauger és Martins csúsztak ki a harmadik helyért harcolva, Vesti pedig a friss abroncsokon a negyedik helyig jött fel. Végül Iwasa Dzsidda után Melbourne-ben is győzelmet ünnepelhetett és a bajnoki összetett élére állt, Pourchaire nehézkes pár futam után visszatért az élmezőnybe, Arthur Leclerc pedig első dobogós helyezését szerezte meg a Formula-2-ben.
Az F2-es főfutam végeredménye
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | Hátrány/kiesés oka | |
1 | 11 | Ayumu Iwasa | DAMS | 33 | 1:00:30.247 | ||
2 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 33 | 1:00:31.129 | 0.882 | |
3 | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | 33 | 1:00:31.731 | 1.484 | |
4 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | 33 | 1:00:32.062 | 1.815 | |
5 | 3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | 33 | 1:00:35.537 | 5.290 | |
6 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | 33 | 1:00:37.026 | 6.779 | |
7 | 22 | R.Verschoor | Van Amersfoort Racing | 33 | 1:00:37.354 | 7.107 | |
8 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | 33 | 1:00:38.011 | 7.764 | |
9 | 24 | Kush Maini | Campos Racing | 33 | 1:00:38.541 | 8.294 | |
10 | 23 | J.M.Correa | Van Amersfoort Racing | 33 | 1:00:41.373 | 11.126 | |
11 | 21 | Clément Novalak | Trident | 33 | 1:00:41.840 | 11.593 | |
12 | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | 33 | 1:00:44.149 | 13.902 | |
13 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | 33 | 1:00:44.523 | 14.276 | |
14 | 20 | Roman Staněk | Trident | 33 | 1:00:46.139 | 15.892 | |
15 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | 33 | 1:00:47.684 | 17.437 | |
16 | 25 | Ralph Boschung | Campos Racing | 33 | 1:00:54.286 | 24.039 | |
17 | 8 | Ollie Bearman | Prema Racing | 33 | 1:00:56.981 | 26.734 | |
18 | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix | 33 | 1:00:57.546 | 27.299 | |
19 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | 30 | 56:03.998 | 3 kör | |
4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | 26 | 45:37.317 | Kiesett | ||
16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | 25 | 43:32.290 | Kiesett | ||
9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | 6 | 9:36.031 | Kiesett | ||
|