DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Hamilton: Nincs jó helyen a Mercedes ülése

A Mercedes 2023-as autójának pilótafülkéje minden más csapaténál előrébb helyezkedik el. Lewis Hamiltonnak egyáltalán nem tetszik az idei üléspozíció.

A Mercedes több gonddal is szembesült az idei szezon kezdetén, melyek közül talán a legfontosabb, hogy elismerték, nem versenyképes az oldaldoboz nélküli koncepciójuk, így Imolára valószínűleg már egy, a Red Bull megoldására hajazó autóval állnak elő.

A hibás alapkoncepcióra már csak hab a tortán, hogy Lewis Hamilton szerint a W14-es üléspozíciója is siralmas, mivel a mezőnyből a Mercedes pilótafülkéje helyezkedik el legelőrébb, ami szintén az oldaldoboz nélküli kialakítás hozománya. Toto Wolff beszélt már arról, hogy a monocoque pozícióján is módosíthatnak a jövőben, igaz ez felvet némi súlyeloszlási és súlyponti problémát.

Jól látható, mennyivel előrébb helyezkedik el a Mercedes pilótafülkéje


A hétszeres világbajnok hangot is adott nemtetszésének Ausztráliában, ahol a Formula.hu is jelen van: „Közelebb ülünk az első kerekekhez, mint az összes többi versenyző. A pilótafülkénk egyszerűen túl közel van az autó elejéhez. Ezt úgy tudnám leírni, mintha az első kerekek egyikén ülnék, ami a legrosszabb érzés autóvezetés közben. Képzeljék csak el, hogy az első kerekek az utcai autójukon pont a lábuk alatt vannak. Érne néhány kellemetlen meglepetés, mikor be akarunk hajtani a körforgalomba…”

„Szóval egyszerűen nem lehet ebből a pozícióból helyesen megítélni az autó várható viselkedését, nehezebb így vezetni, mintha hátrébb lenne az ülés, közelebb az autó középpontjához. Ez olyasvalami, ami miatt sokszor küszködök az autóban ülve” – mondta Hamilton, akinek ki is kérte a véleményét a Mercedes az idei üléspozícióról.

„Igen, megkérdeztek róla, én pedig hallgattam rájuk, mert azt mondták, hogy ebbe az irányba kell elmennünk, hogy gyorsabbak legyünk. Ha akkor tudom, hogy milyen érzés lesz így vezetni, akkor ez sosem történik meg. Ezen változtatnunk kell a jövőben, ez 100%.”

„Ettől eltekintve az autó első tapadása nagyszerű, és tudjuk jól, hogy a hátsó tengely tapadásán kellene javítanunk, hiszen nem vagyunk ezen a téren olyan jók, mint azt reméltük. Ha megnézzük, a Red Bullok milyen hamar tudnak rálépni a gázra bizonyos kanyarokban és mennyivel gyorsabban is tudnak elfordulni, akkor egyértelmű, hogy egy sokkal stabilabb hátsó részre lesz szükségünk.”

Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: