DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Pályafüggő a Mercedes jó szereplése? Hamilton és Russell nem ért egyet

Már Dzsiddában erős időmérője volt a csapatnak, emelte ki az első soros Russell. Szóba került az ominózus jóslat is: még mindig úgy gondolják, a Red Bull minden nagydíjat megnyer 2023-ban?

Életre kelt a szezont küszködősen indító Mercedes, az Ausztrál Nagydíj időmérőjén egyértelműen második erővé lépett elő a csapat. Voltak megvillanások már a szabadedzéseken – Lewis Hamilton második helye az elsőn, George Russell negyedik pozíciója a másik kettőn –, de a különbség egészen az időmérőig nagyobbnak tűnt, mint a Max Verstappent és Russellt végül elválasztó 0,236 másodperc. Még a Q2-ben is meggyőzőbbnek tűnt a Ferrari, a középső szakasz azt sugallta, az olaszok lehetnek abban a pozícióban, amelyben végül a Mercedes kötött ki: George Russell második, Lewis Hamilton harmadik lett az eredménysorban.

Pályafüggő a jó teljesítmény?

„Szerintem talán pályaspecifikus a dolog” – beszélt az erős szereplés magyarázatáról Hamilton az FIA-sajtótájékoztatón. „Ahogy George említette, kicsit hátrányban vagyunk leszorítóerő tekintetében ahhoz képest, ahol lenni akarunk. De ma minden összeállt, csodálatos itt lenni, Max két oldalán. És remélem, holnap valahogy tudjuk tartani őt. Talán elhúz a messzeségbe, mint eddig, de beleadjuk, amit tudunk.”

Ugyanerre reflektált Russell is a sajtótájékoztató során – a fiatalabb brit nem ért egyet csapattársával abban, hogy a pálya jellege befolyásolta az eredményt: „Maximalizáltuk a mait, ehhez nem fér kétség, de már két hete, Dzsiddában is jó időmérőnk volt, ahol nem állt össze a köröm, mégis csak egy tizeddel kaptam ki a harmadiktól. Emiatt nem gondolom, hogy pályafüggő a dolog, inkább az autó megértésében javultunk.”



„Nem igazán tudom, de a gumik biztosan nagy szerepet játszanak, ha eltaláljuk az érzékeny pontjukat, akkor hatalmas ugrás történhet: még én is jó négy tizedet javítottam az utolsó Q3-as gyorskörön. Sajnos gumikról, gumikról, gumikról szól minden” – emelte ki Russell a Pirelli-abroncsok kezelését, amely a hűvös hőmérséklet miatt kulcstényező ezen a hétvégén.

Hamilton egyetlen versenyetapot sem gyakorolt

A gumikezelés a Mercedes egyik problémás területe volt az első két nagydíjon. Kérdés, az eltérő vonalvezetésen, eltérő időjárási körülmények között, Ausztráliában hogyan boldogulnak a futam távján az abroncsokkal. Valóban kérdés, hiszen Hamilton személy szerint egyetlen versenyetapot sem teljesített a szabadedzéseken.

„Nehéz erre válaszolni, mivel hosszú etapot sem teljesítettem. Holnap, a futamon lesz az első” – beszélt a győzelmi esélyeket firtató kérdésről Hamilton. „Így nem láttuk még, hogy állunk hozzájuk képest, de a megszokottból kiindulva negyed, fél másodperccel legalább gyorsabbak lesznek nálunk. Talán rá akaszkodva tudjuk tartani a tempót, talán az segít, hogy mi ketten vagyunk itt és csak egy Red Bull, talán stratégia segítségével talán nyomást tudunk helyezni rájuk…”

Russellt emlékeztették a jóslatára

A Red Bull az év összes versenyét meg fogja nyerni – jelentette ki kapásból a bahreini szezonnyitó hétvégén Russell. Változott ez a meglátás a mai eredmény fényében?

„Egy frusztráló kvalifikáció után, mint a bahreini, az ember mond dolgokat a pillanat hevében. Még mindig úgy gondolom, a Red Bull egy osztállyal mindenki más előtt áll” – válaszolta Russell. „Én és Lewis biztosan a legtöbbet hoztuk ki a mai napból, az alapján viszont, amit Max mond, volt náluk még tartalék. És három tizedről beszélünk, ami magában is óriási mennyiség az F1 világában. Majd akkor újraértékeljük a helyzetet, ha megérkeznek a fejlesztések az autóra, akkor fogjuk először tudni, úgy működnek-e, mint várjuk, és tudunk-e küzdeni velük.”

„Nem” – válaszolt Hamilton arra, változott-e álláspontja a szezon folytatását illetően. „Lesznek helyszínek, ahol a különbség nagyobb, mint az utolsó futamon volt. De ha konzisztensek maradunk, megőrizzük a remek megbízhatóságot, akkor továbbra is nyomást helyezhetünk rájuk, bezsákolhatjuk a pontokat, ha pedig az autó megfelelő, akkor talán győzelemért is kezdhetünk küzdeni. Ez hihetetlen lenne” – mondta a hétszeres világbajnok: a Mercedesnél nem akarják elbízni magukat egyetlen erős időmérő után, de úgy tűnik, egyre optimistábbak, hogy ha valamelyik csapat, akkor ők megállíthatják a Red Bull tarolását.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: