DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
15:55

Perez érdekes nyilatkozatot tett:

„Három gyerekem van otthon, nem utazgatnék körbe a világban, ha nem gondolnám azt, hogy világbajnok tudok lenni. Ezért dolgozom, és bármiről lehet beszélni a pályán kívül, de a fontos az, hogy a a pályán ki hogyan teljesít. Szerintem a melbourne-i időmérőn tapasztalt problémák nélkül nem kellene vezetnem a világbajnokságot, szóval egyértelmű: minden okom megvan azt hinni, hogy megcsinálhatjuk idén” – mondta a mexikói. 

Lando Norris szerint neki túl hosszú volt ez a futam: íme a vasárnap esti nyilatkozata. https://formula.hu/f1/2023/04/30/norrisnak-nagyon-hosszu-volt-a-futam 

Egy edzés kevés, a sprint unalmas Russell szerint: nem volt túl boldog a futam után a Mercedes pilótája. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/30/egy-edzes-keves-a-sprint-unalmas-russell-szerint 

Verstappen arról beszélt, hogy milyen gondja volt a Red Bull beállításaival: https://formula.hu/f1/2023/04/30/mi-volt-a-gondja-verstappennek-a-red-bull-beallitasaival 

„Az ő szerencsétlensége volt Checo szerencséje” - így értékelte Christian Horner Verstappen és Perez mai teljesítményét. 

A nyilatkozata itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/30/az-o-szerencsetlensege-volt-checo-szerencseje 

Az FIA képviselőit hallgatták meg Ocon-ügyben, azonnali változások szükségesek. Íme a kiadott hivatalos dokumentum: https://formula.hu/f1/2023/04/30/az-fia-kepviseloit-hallgattak-meg-ocon-ugyben-azonnali-valtozasok-szuksegesek 

Esteban Ocon bokszkiállásánál fotósok hada lepte el a bokszutca gyorssávját, az Alpine versenyzője szerint pedig könnyen katasztrófába torkollhatott volna az eset. A francia pilóta döbbent szavai itt olvashatók.

„Talán ez volt a legkevésbé versenyképes hétvégénk a négy nagydíj közül. A Ferrari rendkívüli volt ezen a pályán, pole-pozíciót szereztek a főversenyre, pole-pozíciót a sprintre. Ehhez képest egy másodpercre vagyunk tőlük és a dobogós helytől! Valamit jól csináltunk ma” – kezdte mai nyilatkozatát a negyedik Fernando Alonso. A folytatás itt olvasható.

Hamilton szerint ennyi volt a Mercedesben: „Nem gondolnám, hogy bármilyen hiba vagy bukás történt volna most, egyszerűen csak innen próbálunk meg eljutni valahova, ahova akarunk, és ahova szerintünk el is tudunk jutni. A hangulat jó, megvan a győztes mentalitás a csapatban, büszke vagyok mindenkire. Mindenki teszi a dolgát, ami az előrelépéshez kell, most pedig ennél többet nem is tehetünk: várjuk azokat a fejlesztéseket, amelyek remélhetőleg sokkal inkább behúznak minket a csatába.”

https://formula.hu/f1/2023/04/30/hamilton-szerint-ennyi-volt-a-mercedesben 

Nyck de Vries buta hibával „koronázta meg” bakui vesszőfutását, az esetért pedig teljes mértékben magára vállalta a felelősséget. Az újonc csalódott értékelése ide kattintva olvasható.

A Red Bull másik ligában van, mondja Charles Leclerc, aki számára a maximum a harmadik hely volt Azerbajdzsánban. Vasseur szerint a csapat elégedett lehet: a győzelem jelenleg nem opció. Nyilatkozatok a Ferraritól itt.

"Nyerni akarunk, de az nem opció" - mondja Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke. Szerinte vannak pozitívumai a hétvégének, a két pole és a két dobogó Leclerc-től mindenképpen az, egy körön rendben van az autó, a versenytempón viszont dolgozniuk kell. Bakuban egyébként is nehéz harcolni, nem elégedetlen. 

Frissítettük az F1-es pontverseny aktuális állását, ezen a linken megtekinthető!

Egy rosszkor érkező biztonsági autós szakasz valószínűleg a győzelemtől fosztotta meg a kétszeres világbajnokot, Verstappen azonban elégedett a második hellyel. A holland futam utáni értékelése itt olvasható.

Ocon dermesztő bokszkiállása a félreugráló fotósok között:

 

„Kontrolláltam Maxot” – Perez boldog a győzelme után. Nyilatkozata itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/30/ket-es-felet 

A pole-ból rajtoló Leclerc-nek csak a dobogó alsó foka jutott a két Red Bull mögött, Verstappen rosszul időzített kiállásával bukta el az első helyet Azerbajdzsánban, ahol a táv első harmadára jutottak izgalmak. Perez duplázott Azerbajdzsánban – a futam beszámolója itt olvasható.

Kövessétek az Azerbajdzsáni Nagydíj történéseit percről percre, élő szöveges közvetítésünkben.

 

Csúnyán falnak csapódott az Eau Rouge-ban a WEC versenyzője. Videó a képre kattintva!

Ekkora lyukat ütött Russell Verstappen autójára a sprint rajtja után. 

Íme az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtrácsa. Nico Hülkenberg és Esteban Ocon végül csak a bokszból fognak rajtolni.

Miután pletykák kezdtek terjedni Charles Leclerc-ről és a Mercedesről, az Ezüst Nyilak csapatfőnöke tiszta vizet öntött a pohárba.

A főfutamról is győzelemmel távozott a Ferrari-akadémista Oliver Bearman, aki így a mezőny legfiatalabbjaként mindent megnyert a bakui hétvégén, amit meg lehetett.

Megérkezett nap végi hírösszefoglalónk, amelyet ide kattintva böngészhettek át - ezzel zárjuk is a szombatot, vasárnap találkozunk ugyanitt!

Bár a sprinten működött az egész hétvégén rakoncátlankodó DRS Alonso autóján, a spanyol nem biztos benne, hogy véglegesen orvosolták a problémát.

Verstappen nem igazán látszik csillapodni a Russell-csörte után: nem elég, hogy a leintés után f*szfejnek nevezte a britet, később a holland sajtónak nyilatkozva lehercegnőzte. Pedig állítólag korábban nem volt bajuk egymással...

Lewis Hamilton meglehetősen szürke sprintfutamot tudhat maga mögött, de elmondása szerint tudja, miért hiányzott a tempó szombaton.

Toto Wolff is beszállt a Verstappen-Russell vitába: ő nem meglepő módon elsősorban a Mercedes-pilótával értett egyet.

Maga Tsunoda sem tudhatta, de épp csapattársával, De Vriesszel történt az a koccanás, ami végül a falazásához vezetett - részletek a frusztrált japán nyilatkozatával itt olvashatók.

Nem csak Max Verstappen elégedetlen a társak pályán mutatott magatartásával: Fernando Alonsónak Melbourne után ismét Carlos Sainzcal gyűlt meg a baja. A rutinos spanyol büntetést követel honfitársának. A kétszeres világbajnok teljes nyilatkozata itt olvasható.

Nem úszta meg szankció nélkül az AlphaTauri azt, hogy nem biztonságos állapotban küldték vissza a pályára Yuki Tsunoda autóját, amelyen kereket és szárnyat cseréltek a sprint első körében történt falazása után: a faenzai istállóra 5 ezer eurós pénzbírságot róttak ki.

Gyakorlatilag teljes a nyugalom a Red Bull csapatánál Helmut Marko szerint. Az energiaitalosok tanácsadója úgy látja, Sergio Perez teljesítménye is gumikezelése is bizonyítja, hogy nincs miért aggódni, Max Verstappen visszaesése pedig véleménye alapján egyértelműen a futam elején történt ütközésnek tudható be. Nyilatkozatát ide kattintva lehet elérni. 

 

F*szfejnek nevezte Russellt a leintés után Verstappen, aki szerint úgy fest, hogy a Mercedes-pilóták nem tudják elkerülni a Red Bull-autókat... A sajtótájékoztatón tovább fújt ellenfelére a címvédő, miközben Horner arról is beszélt, mennyit veszített a holland az autója sérülésével.

A Verstappen-Russell ügyet illetően érdemes megnézni egy másik nézőpontot is. A Mercedes fiatal brit pilótája ugyanis nem kertelt, amikor a véleményét kérdezték az esetről. 

A két időmérős siker után ezúttal a második hely jutott a Ferrari monacói versenyzőjének. Charles Leclerc nyilatkozata ide kattintva olvasható. A 25 éves pilóta igyekezett reálisan értékelni a helyzetüket. 

A versenyt követő sajtótájékoztatón Verstappen újfent keményen kritizálta a sprintformátumot: hazárdjátéknak nevezte a lebonyolítást, és szerinte az egészet kukázni kellene.

Bár holnap csak a harmadik helyről indulhat, Sergio Perez a vasárnapi futamon is a győzelmet célozza meg. A sprintfutam győztesének nyilatkozata itt olvasható.

Bár az autóján keletkezett lyukkal együtt is harmadik lett, Verstappen érezhetően nem volt elégedett Russell rajt utáni megmozdulásaival - a címvédő nyilatkozata itt olvasható.

Sergio Perez sikerét hozta a bakui sprint, de Charles Leclerc elválasztotta a Red Bullokat: összefoglaló és eredmények itt!

Nemsokára kezdetét veszi az év első sprintfutama! Kövessék velünk élő szöveges közvetítésünk által, amit ide kattintva érhetnek el a kedves olvasóink. 

Közben változtattak némileg a piros zászló utáni állórajtos újraindítások procedúráján azok után, hogy az Ausztrál Nagydíjon majdnem baleset történt a safety car mögött az első megszakítást követően. A bakui hétvégére érvénybe léptetett előírás szerint a biztonsági autó 30 másodperccel a mezőny előtt hagyja el a bokszutcát, s azonnal le is kapcsolja a lámpáját, magyarán az éllovas autó diktálja a tempót a rajtrácsra menet. A változtatás egyelőre csak az azeri futamra vonatkozik, Niels Wittich versenyigazgató állítólag dolgozik az állandó megoldáson is.

Meg is hoztuk az F2-es sprint összefoglalóját, ide kattintva olvashatjátok!

Az F2-es futamon zajlik az élet...

Kivitte Esteban Ocon Alpine-ját a csapat a parc ferméből a sprintszétlövés után, emiatt dupla büntetést kap: a mai sprintet, valamint a holnapi nagydíjat is csak a bokszutcából kezdheti meg. Az istálló szerint nem hibaelhárításról, csak beállításmódosításról van szó, mégis bevállalták, hogy elengedik a mai 13. és a holnapi 12. rajthelyet ezért.

Nem tudja megcsinálni Logan Sargeant autóját a Williams a ma délutáni F1-es sprintig, így a pilóta nem tud részt venni az eseményen. Sargeant a mai időmérőn vágta falba a Williamst, amivel ugyan bejutott a Q2-be, de ott már nem tudott részt venni a Q1-es baleset következményei miatt. A holnapi nagydíjra elvileg elkészül a csapat. 

A hétvége közepén jelentették be az F1-es szerződéshosszabbítást a felek: további három évre írt alá a száguldó cirkusz és az Azerbajdzsáni Nagydíj! https://formula.hu/f1/2023/04/29/bejelentes-meg-harom-evig-lesz-f1-bakuban 

Sainztól nem várhatunk sokat, legalábbis ő magától nem vár: szenved az autóval, és nincs lehetőség javítani. A csalódott nyilatkozata: https://formula.hu/f1/2023/04/29/sainz-szenvedek-ez-most-csak-karmentes-lesz 

A gyenge pénteki időmérő után a szétlövésen feltámadt a Mercedes – különösen George Russell, aki tegnap még kiesett. Hamilton szélárnyékra játszott a Red Bullok mögött, de nem sikerült meghúzatnia magát. Russell még „barmozott” is egyet: a két Mercedes-pilóta nyilatkozata itt olvasható.

Magyar sikernek is örülhetünk ma: Michelisz Norbert pole-jával indult a TCR Világsorozat! 

Az időmérő beszámolója itt olvashatók: https://formula.hu/parc-ferme/35421 

Espargaro a pole-ban, remekeltek a KTM-ek: a MotoGP időmérője is lezajlott már, íme az összefoglalónk.

https://formula.hu/motor-1/2023/04/29/espargaro-a-pole-ban-remekeltek-a-ktm-ek 

Verstappen hibázott, Perez elismerte a Ferrari tempóját: a Red Bull-pilóták magabiztosak a sprint előtt az újabb elvesztett időmérő ellenére.

A nyilatkozatuk: https://formula.hu/f1/2023/04/29/verstappen-hibazott-perez-elismerte-a-ferrari-tempojat 

Charles Leclerc mindent meg fog tenni a Ferrarinak kijáró első hely érdekében, bár azzal is tisztában van, hogy a versenytempó az autó gyengesége – így mérlegelt második hétvégi rajtelsősége után a sprint pole-pozíciósa.

Leclerc ismét az élen! A monacói a Sprint Szétlövés során is a leggyorsabbnak bizonyult, noha utolsó körén a falat is eltalálta. A Red Bull versenyzői ismét közel maradtak, minden továbbiért viszont ide kattintva lehet elolvasni a sprintfutam kvalifikációjának összefoglalóját.

Negyedórán belül kezdetét veszi a Sprint Szétlövés: annak eseményeivel külön élő szöveges közvetítésben foglalkozunk, ami ezen a linken megtekinthető!

 

Egy friss interjú a helyszínről: Franz Tost beszélt a visszavonulásáról, és az utódjairól is. Ezen a linken olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/29/ket-eve-gondolkodtam-ezen-de-nem-most-akartuk-bejelenteni 

Az F1-es időmérőig még egy kitekintés a WEC tegnapi kvalifikációjára: Brendon Hartley így tette a falba a bajnokságot vezető #8-as Toyotát a Raidillonban. Videó:

Emlékeztetőül: a vasárnapi nagydíj rajtrácsa már összeállt, a mai nap teljesen külön működik saját időmérővel és sprintfutammal. A vasárnapi rajtrács:

 

Hamilton saját bevallása szerint késő estig dolgozott, hogy kitaláljanak valamit a Mercedesnél.

Ha valaki esetleg a Michelisz Norbertet a mezőnyben tudó TCR World Tour idei első időmérőjét is szeretné megnézni, ezen a linken közvetítik: https://www.youtube.com/watch?v=0e5EDGwtHPw 

 

Lassan ideje összekapnia magát mindenkinek: bő egy óra múlva kezdődik a sprint rajtsorrendjéről döntő időmérő, vagyis a sprint szétlövés!

A Penske Porsche Hypercar-festése a Le Mans-i 24 órás futamra:

És ne maradjatok le a mai programról sem, rengeteg mindent nézhetünk, közte természetesen az F1-es sprintnappal:

10:10-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Match4)

10:30-11:15 Formula-1, sprint szétlövés (időmérő a sprintre) (M4 Sport)

10:50-11:30 MotoGP, időmérő (Match4)

10:50-11:15 TCR World Tour, időmérő (TCR TV/TCR Series YouTube/online)

12:45 WEC, spái 6 órás futam (23:00-tól Eurosport 1/2)

13:15 Formula-2, első futam (M4 Sport)

15:00 MotoGP, sprintfutam

15:20 TCR World Tour, első futam (TCR TV/TCR Series YouTube/online)

15:30 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)

17:20-18:30 NASCAR Cup Series, időmérő

18:00-19:00 IndyCar, második szabadedzés

21:00-22:15 IndyCar, időmérő (23:30-tól Match4)

Egy érdekes történet: Lando Norris és Yuki Tsunoda sem vehet részt a mai időmérő Q3-as szakaszában, ha tegnaphoz hasonlóan eljut oda, ugyanis már elhasználta az ott kötelezően felszerelendő gumiszettet. A szabály pontatlanul fogalmaz, a két csapat pedig kihasználta a kiskaput, íme a részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/29/kiskaput-talaltak-norris-es-tsunoda-sem-vehet-reszt-a-mai-q3-ban 

Jó reggelt, jó szurkolást, kezdjük meg a mai napot: először is egy rövid elemzéssel arról, hogy hol is volt gyorsabb Leclerc Ferrarija tegnap a Red Bulloknál. Nem az egyenesekben!

https://formula.hu/formulaplusz/2023/04/29/elemzes-hol-volt-gyorsabb-a-ferrari-a-red-bullnal 

Itt van a mai nap eseményeit összegző hírösszefoglalónk - ezzel mára megköszönjük a figyelmet, reggel folytatjuk! 

https://formula.hu/hirosszefoglalo/2023/04/28/leclerc-bravur-erdoben-levo-mercedes-ez-tortent-penteken-az-f1-ben 

Dr. Helmut Marko szerint csak egy körre szól a Ferrari tempója, azt is elárulta, hogy miért: https://formula.hu/parc-ferme/35419 

 

Nézzük meg videón Charles Leclerc bődületes pole-körét: https://formula.hu/parc-ferme/35418 

DRS-hiba hátráltatta mindkét Aston Martint, Fernando Alonso számításai szerint negyedik is lehetett volna nélküle. A spanyol a Ferrariról szintén beszélt: az olaszok gyorsabbak, de ők stabil teljesítménnyel kompenzálnak.

A csapatok közül a Haas volt a legnagyobb vesztese a pénteki kvalifikációnak, az istálló pilótái a 17. és 18. helyről várhatják a futamot. A helyzet azonban nem olyan rossz, mint amilyennek tűnik - legalábbis így vélik a versenyzők

Idei legjobb rajtpozíciójának örülhetett Bakuban Lando Norris, a brit azonban meglepő módon csalódott az eredménnyel. A mclarenes teljes nyilatkozata itt olvasható.

Spában sem volt gyenge az időmérő: a WEC kvalifikációján szintén egy Ferrari volt a leggyorsabb, Antonio Giovinazzi megszerezte a pole-t, de aztán elvették tőle pályaelhagyásért, így a #7-es Toyota és Kamui Kobayashi örülhetett a végén. Beszámoló: https://formula.hu/wec/2023/04/28/wec-elvettek-giovinazzi-pole-jat-spaban 

 

A pálya elején és végén a Red Bull és a Ferrari szintjén voltak, de középen három kanyarban és az egyenesben egy másodpercet veszítettek. A Bakuba érdemi fejlesztés nélkül érkező W14-gyel Hamilton csak egy igazán jó kört rakott össze. Wolff és Hamilton nyilatkozatáról itt írtunk.

A Q3 legvégén nagyszerű körrel múlta felül Charles Leclerc Max Verstappent a pole-pozícióért zajló küzdelemben. A holland a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón elárulta, min úszott el a rajtelsősége. 

De Vries egy órát várt a pálya szélén egy autóban a balesete után: nem tudja, hogy mi történt, de a holnapi sprint szétlövésen a 7-8. helyért csatázna. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/28/de-vries-egy-orat-vart-a-palya-szelen-egy-autoban 

George Russell már a Q2-ben búcsúzott a további küzdelmektől, egyelőre pedig értetlenül áll a visszaesés előtt, ám a vasárnapi futamon visszavágna. Ezt mondta a Mercedes versenyzője az időmérő után.

Nyolc tizedmásodpercet kapott a pole-pozíciót jegyző csapattársától Carlos Sainz: egyszerűen nem érzi az autót, és nem is lesz lehetősége változtatni rajta. Ezért szenvedett ennyire a spanyol.
 
 
Az idei szezonban először nem a Red Bullé lett a pole-pozíció, ám Verstappen így is bizakodva várja a futamot. Perez ezzel ellentétben némileg csalódott. Ezt mondták a Red Bull-osok.
 
 

Leclerc-t is meglepte a kör, de tudja, nagyon nehéz lesz megtartani a vezetést a Ferrari versenytempója miatt. Ezt mondta a monacói az időmérő után.

Elképesztő Leclerc-pole a Red Bullok előtt! Hatalmas kört ment a monacói, íme a részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/28/elkepeszto-leclerc-pole-a-red-bullok-elott-bakuban 

De most már foglalkozzunk az F1-esek kvalifikációjával: a vasárnapi nagydíj sorrendjéről döntő első időmérő élő közvetítése ide kattintva olvasható, hírfolyamunk pedig ezt követően itt folytatódik.

És mielőtt rákanyarodnánk az időmérőre, szóljunk pár szót az F2-esek nemrég véget ért kvalifikációjáról, melynek végén a Ferrari juniorja, Oliver Bearman szenzációs produkciót nyújtva sérült autóval tudott rajtelsőséget szerezni!

"Minden rosszban van valami jó" – így lehetne összegezni az Alpine technikai igazgatójának ide kattintva olvasható nyilatkozatát a kettős kiesést hozó melbourne-i balesetről.

Fékproblémák hátráltatták az időmérő előtt a Mercedeseket – erről ide kattintva lehet olvasni.

Az Alpine közleménye szerint a szabadezésen történt tűzeset nem károsította a karosszériát, így a csapat jelenleg azon küzd, hogy a váltó és az erőforrás cseréje lehetővé tegye, hogy Pierre Gasly rajthoz álljon a 15 órakor kezdődő kvalifikáción.

Az időmérőre várva egy érdekes nyilatkozat: Günther Steiner arról beszélt, lehet-e helye Hamiltonnak más csapatnál, illetve kicsit odaszúrt Toto Wolffnak...

Kevin Benavides balesete miatt csúszik az F2 időmérő edzése, miután a védőfal is javításra szorul az alábbi incidens után. Mint látható, Benavides nem viselte jól a történteket.

live-benavides

Úgy fest, a csapatok egyből kihasználják azt, hogy néhány napja elfogadták, hogy az eredeti három helyett négy darabot lehet felhasználni a szezon során több motorkomponensből is, ugyanis összesen 17 (!) pilótánál cseréltek legalább egy alkatrészt. A Mercedes-motorosoknál Lando Norrist leszámítva mindenki friss belső égésű motort, turbót, MGU-H-t, MGU-K-t és kipufogót kapott, s ugyanígy járt Yuki Tsunoda is az AlphaTaurinál. Carlos Sainz és a Haas párosa új MGU-H-t kapott, Nico Hülkenberg pedig MGU-K-ból is kapott egy frisset. Kipufogóból a Red Bull és a Ferrari versenyzői rendelkeznek újjal ezen a hétvégén. A rend kedvéért a váltókról is ejtsük szót: ott a Williams és a Haas duója, valamint Fernando Alonso és Esteban Ocon kapott újat. A kivételt jelentő három pilóta, akinek semmiből sem szereltek be frisset az autójába: Norris, Nyck de Vries és Valtteri Bottas.

Hát, fogalmazzunk úgy, hogy hektikus edzés volt, Red Bull-Ferrari sormintával az élen - eredmények és beszámoló ITT!

Indul közben az első és egyetlen szabadedzés Bakuban, az erről készülő élő szöveges tudósítást itt követhetitek.

Milyen fejlesztéseket hoztak a csapatok Azerbajdzsánba? Baku-specifikus hátsó szárnyak viszik a prímet a legtöbb F1-es istállónál, de az Alpine, a McLaren és az AlphaTauri jelentősebb csomaggal rukkolt elő. Részleteket itt olvashattok!

Fernando Alonsót csütörtökön nem csak a Taylor Swift-pletykákról kérdezték: többek között arról is beszélt, hogy szerinte a szabályváltozásokig kevés esély van arra, hogy a Red Bullt utolérjék, ennek ellenére szeretne minél hamarabb ellenük harcolni.

Közben Bakuban megkezdődött az akció a Formula-2-esek szabadedzésével. Az F1-esek itthoni idő szerint 11:30-kor gurulnak majd pályára az első és egyetlen szabadedzés keretében (nevezzük el sprintszabadedzésnek, követve a trendeket?).

Vannak még érdekes megszólalások a csütörtöki sajtónapról: a versenyzők érdekvédelmi szövetségét vezető George Russell szerint az utóbbi időben született néhány „őrült és furcsa” döntés, ezért a pilóták válaszokat várnak az FIA-tól. Russell nyilatkozata itt olvasható.

Természetesen ezen a hétvégén is játszhattok a Formula Tipperrel, méghozzá a ma délutáni időmérőig: ide kattintva mutatunk néhány szorzót is, amelyeken érdemes lehet elgondolkodni!

Szép jó reggelt kívánunk mindenkinek, eljött a pénteki nap, ami ugyebár ezúttal nemcsak szabadedzést, hanem időmérőt is fog tartogatni, méghozzá a vasárnapi futamra. Itt találjátok a teljes menetrendet.

Christian Horner után egykori versenyzője, Jean-Eric Vergne is mesélt egy sztorit Helmut Marko születésnapja alkalmából, mely elképesztő maximalizmusról tanúskodik.

A nap egyik legérdekesebb nyilatkozatát Otmar Szafnauer adta, aki közölte, hogy csapata, az Alpine célba vette a második helyet.

Sok más mellett Max Verstappen arról is beszélt az Azerbajdzsáni Nagydíj sajtónapján, hogy nem igazán motiválja Michael Schumacher és Lewis Hamilton rekordjainak utolérése.

Jeles évfordulót ünnepel ma a Red Bull: 80 éves lett Helmut Marko, akiről Christian Horner felidézte első találkozásuk történetét is.

Amit még nem mutattunk itt meg, az a hétvége programja, de most gyorsan pótoljuk ezt a mulasztást:

„Eljön a pont, amikor feltesszük a kérdést: megéri-e mindez?” – a bakui sprinthétvége felvezetéseként Verstappen újfent elmondta: eljöhet az a pont, amikor a sikerek és a szenvedély ellenére túl sokká válik az F1 számára.

Naná, hogy a múlt heti pletyka és a hét eleji videó után megkérdezték Alonsót Taylor Swiftről! Ti is úgy látjátok, mintha zavarba jött volna? 

„Nem nagy dráma” a Ferrarinak a sportigazgató elvesztése - legalábbis ezt mondta Vasseur a minapi Mekies-hírről.

"A szezon elején kellett volna itt tartanunk" - Lando Norris nem tartotta magában a kritikát a McLaren fejlesztési ütemével kapcsolatban.

Teljes mértékben megbízik Fred Vasseur tervében Charles Leclerc, aki úgy fogalmazott Bakuban az elmúlt hét pletykáira reflektálva, hogy egyelőre még nem tárgyal a Mercedesszel.

Az elmúlt nap vezető hírét az AlphaTauri szállította azzal, hogy bejelentették, hogy 2023 végén távozik a csapatvezetői posztról Franz Tost, a helyét pedig a Ferraritól érkező Laurent Mekies veszi majd át. Az istálló pilótája, Yuki Tsunoda nem tagadta, hogy meglepte főnöke döntése.

Téma volt persze néhány esetben az is, ami az április eleji Ausztrál Nagydíjon történt. Az Alpine-ok ütközése kapcsán például Esteban Ocon állítja, hogy megbeszélték az incidenst Pierre Gaslyval.

A hétvége fő érdekessége természetesen az új sprintformátum, konkrétan a külön sprintidőmérő - vagy ahogy hivatalosan nevezik: sprintszétlövés - debütálása. A versenyzőket jól ki is faggatták az újításról a csütörtöki médianapon, s igazából meglehetősen egyhangú volt a fogadtatása: itt olvashatók a nyilatkozatok Lando Norristól Sergio Perezen át Lewis Hamiltonig.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, csaknem egy hónapos szünet indul az idei negyedik Formula-1-es hétvége, az Azerbajdzsáni Nagydíj! Mentsétek el könyvjelzőbe a következő négy napra ezt a folyamatosan frissülő cikkünket, itt ugyanis minden fontos mozzanatot megtalálhattok egy helyen Bakuból!