DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
F1

Mi volt a gondja Verstappennek a Red Bull beállításaival?

Az utcai pálya még jobban kidomborított egy olyan problémát, amivel már eddig is küzdött a világbajnok: a végére talán talált egy megoldást.

Meglehetősen sok apró hibát vétett a bakui hétvégén Max Verstappen, kisebb megcsúszások, túlkormányzottságok, falérintések tarkították az utóbbi napjait, az időmérős köreibe is bele-belehibázott, és végül mindkét futamon kikapott Sergio Pereztől. Mint mondta, kicsit küzdött most az RB19-cel: 

„Nehéz volt megtalálni a megfelelő egyensúlyt a kanyarbejárattól a kanyar közepéig, márpedig ezen a pályán ott lehet igazán időt találni, a kanyar első felében, a bejárattól a közepéig. Az autóm hol túlkormányzott volt, hol pedig már alulkormányzott, úgyhogy sok mindent kipróbáltam a kormányomon, hogy valahogy jobb legyen az érzés, az egyensúly. És igazából a futam végére találtam is egy egész jó kompromisszumot, mert szerintem az utolsó tíz köröm jól sikerült, ott elégedett voltam az autó viselkedésével” – magyarázta a kétszeres világbajnok.

f1-verstappen-redbull-baku-1



Verstappen hozzátette, hogy vannak napok, amik arra jók, hogy tanuljon az autóról, és arról, hogy mitől lehetne az gyorsabb, erre most ez jó volt, úgyhogy összességében nem elégedetlen a második hellyel. Azt viszont hozzátette, hogy az utcai pályák mindig mások, máshogy viselkedik az autó, máshogy működik a leszorítóerő, és ő inkább a klasszikus, gyors pályákat kedveli, ott érzi jól magát, a tempós kanyarok fekszenek neki igazán, úgyhogy várja az ilyen helyszíneket.

A holland azt is kiemelte, hogy ez nem feltétlenül a sprintformátum hibája, nem tudja, hogy tudtak volna-e változtatni az autó problémás részein egy plusz szabadedzéssel vagy sem, végül megpendítette, hogy az idei gumik is befolyásolják az autó viselkedését, talán azzal nem sikerült még mindent megtanulni.

Újságírói kérdésre azt is elárulta, hogy a csapatrádióban hangoztatott problémák igazából nem is problémák voltak a motorfékkel és a differenciálművel:

„Igazából nem arról volt szó, hogy gond lenne, az a helyzet, hogy én egy kicsit máshogy használom őket, mint Checo, és ahogy mondtam, talán nem megfelelő a beállításom ezekkel az új gumikkal, ami most egy ilyen utcai pályán jobban kidomborodott. Nagy önbizalom kell a falak között a kanyarok első felén, a bejáratoknál, az autó egyensúlyának szinte tökéletesnek kell lennie, ezzel volt igazából gondom. De ahogy mondtam, a végére találtam olyan beállítást, amivel jó lett az autó a kanyarbejáratokon, a csapat is segített benne, volt pár kérdésem feléjük” – mondta Verstappen.

„Vannak hétvégék, amikor hozzá sem kell nyúlni az autóhoz, mert magától űrhajó. Most is űrhajó, csak a finomhangolás nem az igazi eddig ebben a szezonban szerintem.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: