Egyforma lendülettel kapta el a pole-pozíciós Charles Leclerc vezetésével az első hat autó az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtját a közepes gumikon – különösebb csörték nélkül tartották a pozíciókat. Hátrébb Lance Stroll és George Russell nyert két-két helyet a kilencedik és 11. rajtkockából, az első méterek vesztese pedig Valtteri Bottas volt, aki harapófogóba került a 2-es kanyarban, Kevin Magnussen hátulról meg is pöckölte, így az Alfa Romeo öt helyet veszített.
Leclerc nem tudott elhúzni Max Verstappentől az első körökben, a holland lemaradása egy másodpercen belül maradt hozzá képest. A hollandnak csak a DRS-nyitás engedélyezésére volt szüksége, hogy kihasználhassa a Red Bull egyenesbeli fölényét: az első lehetséges alkalommal, a 4. kör elején átvette a vezetést. Két körrel később a sprint nyertese, Sergio Perez a második helyről is letaszította Leclerc-t: a Ferrari visszacsúszott a harmadik helyre. Mögötte Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Stroll és Lando Norris következett az első nyolc helyen.
A középmezőny már a 6-7. kör magasságában megkezdte a kerékcseréket Bottas vezetésével, és az élmezőnyből is már a vártnál korábban érkezett egy autó, a negyedik helyről Hamilton a 10. körben kiállt, a Mercedes kemény abroncsokat helyezett fel a közepesek helyére.
Verstappen volt a következő egy körrel később – éppen akkor, amikor a falat érintő Nyck de Vries a 6-os kanyar bukóterében maradt törött felfüggesztéssel. Az időzítés nem is alakulhatott volna rosszabbul a holland számára, ugyanis a kiállást követő pillanatokban elrendelték a biztonsági autót, ami olcsó kerékcserét adott az ellenfeleknek.
Ezt kihasználva saját kiállását teljesítve Perez az élre tért vissza, valamint Leclerc is előrelépett egy pozíciót, Verstappen így harmadik helyre esett vissza a balszerencsés időzítés miatt. Sainz és Alonso mögött Russell következett, öt helyet javítva a rajthoz képest: lesipuskásként a bokszbejáraton előzte meg Strollt. Hamilton is nagy vesztese volt az eseményeknek, csak 10. helyen haladt, Esteban Ocon és Nico Hülkenberg bokszutcából rajtoló párosa mögött, akik a mezőnyből egyedüliként nem cseréltek még kereket. Két esetet is vizsgáltak a kiállások sorából, Perez kiengedését, valamit Russell előzését a bokszbejáraton – büntetés egyikért sem járt.
Az újraindítás a 13. körben akciódúsan alakult: pillanatokon belül Stroll revansot véve visszaelőzte Russellt, Verstappen a 3-as kanyarban kifékezte Leclerc-t a második pozícióért, Alonso a másik Ferrarit tudta maga mögé a negyedik helyért, Hamilton pedig a Haas és Alpine megelőzésével két helyet is feljött. A következő kör elején a brit csapattársát is átlépte, így már hetedik volt.
Az 51 körös verseny következő fázisa kevésbé volt eseménydús: Verstappen hátránya 1,2-1,5 másodperc körül állandósult Perez mögött, Leclerc-t viszont tíz kör alatt tíz másodpercre szakította le. Úgy nézett ki, Hamilton szolgáltatja a harcokat: a brit Stroll megcsúszását kihasználva a hosszú egyenesben átlépte a kanadait – aki ugyanott érintette a falat, mint De Vries, de megúszta –, aztán úgy nézett ki, Sainzt is levadászhatja. Lendülete azonban megtört, helyette pedig Alonso kezdett közeledni Leclerc-re. Úgy tűnt, ismét az Aston Martin hatékonyabb gumikezelése érvényesül – a zsinórban negyedik dobogó lebegett a spanyol szeme előtt.
A két Red Bullt szemlátomást semmi sem zavartatta elöl, de a koncentráció nem volt tökéletes: Verstappen csak a TecPro korlátot, Perez viszont a gumifalat érintette – a kontakt súlyos következménnyel is járhatott volna.
Két versenyző futama alakult katasztrofálisan: a mezőny végéről kezdő Pierre Gasly, valamint az első körben hátraeső Bottas a sor végére ragadtak, az utolsó helyre, egyedüliként álltak ki többször is a bokszba – Bottas háromszor is. Mégis a finn csapattársa, Guanyu Zhou volt a verseny második kiesője, mikor a garázsba tolták nem részletezett műszaki hibára hivatkozva.
Ocon és Hülkenberg stratégiája nem bizonyult jövedelmezőnek: a bokszból rajtoló versenyző a táv kétharmadát pontszerző helyen töltötte, miután nem álltak ki a biztonsági autó alatt, de egy idő után már látszott, hogy a teljes mezőny egyszer cserél kereket, így a kötelező kiállás teljesítése után nem lesz esélyük pontot szerezni. A két csapat egy késői biztonsági autóban reménykedve tolta el a kiállást az utolsó pillanatokig – de Hülkenberget már azelőtt, a pályán letaszította az utolsó pontszerző helyről Norris.
Perez kontrollálta az Azerbajdzsáni Nagydíjat, miután a bokszban átvette a vezetést – pályafutása hatodik, szezonja második nagydíjgyőzelmét szerezte, a sprinttel együtt maximális pontot zsebelt be Bakuban, így hat egységre csökkentette hátrányát Verstappenhez képest, akinek be kellett érnie a második hellyel: ezt a versenyt egyértelműen a biztonsági autó döntötte el a Red Bullok közt.
Leclerc végül megőrizte a harmadik helyet a rá nyomást helyező Alonsóval szemben – a kettős pole-pozíciója után nem volt esélye a Red Bull-lal szemben, de a Ferrari idei első dobogóját. A három pódium után negyediként záró Alonso mögött Sainz és Hamilton végzett, a brit az utolsó körökben üldözte a spanyolt, de szintén nem került előzési helyzetbe. Stroll lett a hetedik, Russell a nyolcadik – de utolsó előtti körös bokszkiállással megszerezte a leggyorsabb körért járó bónuszt. Norris és Yuki Tsunoda szerezte az utolsó két pontot – a letudott kiállás után Ocon csupán 15., Hülkenberg 17. helyen végzett.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:32:42.436 |
2 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | +2.137 |
3 | Charles Leclerc | FERRARI | +21.217 |
4 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +22.024 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | +45.491 |
6 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +46.145 |
7 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +51.617 |
8 | George Russell | MERCEDES | +74.240 |
9 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +80.376 |
10 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | +83.862 |
11 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | +86.501 |
12 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +88.623 |
13 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +89.729 |
14 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | +91.332 |
15 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +97.794 |
16 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | +100.943 |
17 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | +1 kör |
18 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | DNF | |
Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | DNF |