DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
F1

Három kanyarban bukik rengeteget a Mercedes

A pálya elején és végén a Red Bull és a Ferrari szintjén voltak, de középen és az egyenesben egy másodpercet veszítettek.

Tetemes lemaradása volt a Mercedesnek az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérőjén: bár a szabadedzés fékproblémái nem hátráltatták őket, George Russell már a Q2-ben kiesett, Lewis Hamilton pedig bár ötödik lett, végül majdnem egy teljes másodpercet kapott Charles Leclerc pole-pozíciós eredményétől. Pedig a Mercedes gyors volt a pálya elején és az utolsó szektorban – három kanyarban azonban rengeteget buktak.

„Az időeredményekből nem egyértelmű, de küszködünk. Az első három mögött aprók a különbségek, ezért a maximumot kell nyújtanunk” – magyarázta Toto Wolff csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva. „Három kanyarban veszítjük el az időt. Maxhoz és Leclerc-hez viszonyítva az első két kanyarban és a végén úgy-ahogy egálban vagyunk, de a középső szakaszon a Ferrari kiemelkedő. Szerintem jó ablakban vagyunk, de az autó általánosságban nem elég stabil a versenyzők számára.”

 



„Nem szereltünk fel semmilyen fejlesztést az autóra, az csak Imolában fog megérkezni. Ebből a csomaggal kell megvalósítanunk, amit tudunk” – mutatott rá arra Wolff, hogy a Mercedes, amely az Emilia-Romagna-i Nagydíjra ígéri átfogó fejlesztési csomagját, érdemi újdonságot nem hozott Azerbajdzsánba. A „semmilyen fejlesztés” azért csúsztatás, hiszen a csapat által FIA-nak leadott beszámoló szerint módosítottak a hátsó szárny véglapján, az első felfüggesztésen, valamint jobb hűtés érdekében megnagyobbították az első fékcsatorna kijáratát.

Hamiltonnak csak egy igazán jó köre volt

Az ötödik helyen végzett Hamilton sem elégedett: a Q2-ben és Q3-ban sem sikerült jól az utolsó köre. A brit állítja, előzetesen elképzelése sem volt, hogyan alakulnak az erőviszonyok Azerbajdzsánban.

„Nem igazán tudtam, mire számítsak ezen a hétvégén. Azt tudtam, hogy a Red Bullok kifejezetten gyorsak lesznek. Nem tudatosult bennem, hogy ilyen óriási hátrányunk van az egyenesekben, de most már látjuk: lassúak vagyunk az egyenesben és a középső szektorban. Rengeteg munka vár ránk, hogy ezt helyrehozzuk” – beszélt a hátrány fő forrásáról Hamilton.

„Megpróbáltunk mindent beleadni, de jól időzíteni és összerakni mindent nem egyszerű ezen a pályán” – tért át az időmérő eseményeire a hétszeres világbajnok. „Küszködtünk a Q2-ben, volt több tempóm, de nem jött össze az utolsó kör. Az első Q1-es próbálkozásom egy jó szájízű kör volt, sajnos csak megismételni tudtam a végén.”

„Az autón már nem lehet változtatni, ezzel a tempóval kell gazdálkodni. Vasárnapra egyértelműen jó ez a pozíció, bár természetesen a csapat nem ilyen helyezésre vágyik, mi azért létezünk, hogy győzzünk. A csapatban mindenkire ez a nyertes mentalitás jellemző, ezért dolgozunk. Ezen a hétvégén nem jött fejlesztésünk, de rajta vagyunk egy csomagon, amely remélhetőleg közelebb juttat minket az előttünk zajló csatához” – beszélt ő is a nagyobb fejlesztések hiányáról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: