Az elmúlt bő egy évben kötelezővé tették a Formula-1-ben, hogy a csapatok előzetesen beszámoljanak róla, hogy milyen fejlesztésekkel készültek az adott hétvégére. Ez természetesen az Azerbajdzsáni Nagydíjon sem maradhatott el, és kezdjük el a címvédő és éllovas Red Bull-lal, amely hűtésjavítási célzattal változtatott az oldaldoboz bemeneti nyílásán, valamint a motorborításon is, de emellett apró módosításokat a padlólemez szélén is végrehajtottak, hogy javítsák a teljesítményt.
Ami érdekesség, hogy az RB19-esen a mezőny többségével ellentétben nem láthatunk speciálisan a bakui gyors utcai pálya igényeihez szabott hátsószárny-változatot – igaz, a Red Bull végsebessége enélkül is kiemelkedő. Több istálló viszont alacsonyabb leszorítóerős csomaggal érkezett meg Azerbajdzsánba: a Ferrarinál, az Aston Martinnál és a Haasnál konkrétan ez az egyetlen újítás, amelyet hivatalosan bejelentettek az erre szolgáló dokumentumban.
A legtöbben tehát Baku-specifikus szárny- és egyéb fejlesztésekkel érkeztek a negyedik futamra, de azért van néhány istálló, amely kiadósabb új csomagot vet be a hétvégén annak ellenére, hogy csupán egyetlen tét nélküli szabadedzés áll majd a rendelkezésükre ezek tesztelésére. Az Alpine is közéjük tartozik: náluk a legfontosabb változtatás egy teljesen új padlólemez, amely saját bevallásuk szerint is több ponton jelentősen eltér az előző verziótól – és amit külön kiemeltek: mindkét autót felszerelik az újítással, ami a melbourne-i károk fényében fontos információ.
A McLarennél bevallottan most érkezett az első jelentősebb fejlesztési csomag. Ennek legfontosabb eleme, hogy módosították a padlólemez geometriáját. Ezen kívül szintén pályaspecifikusként megjelölt változtatásokat láthatunk az MCL60-ason a hátsó szárnynál és részben azzal összefüggésben az övszárnynál, csökkentve a légellenállást a bakui egyenesekben.
Darabszámra egyébként az AlphaTauri rukkolt elő a legtöbb újítással: ők hat pontból álló listát adtak le. A legtöbb fejlesztés természetesen náluk is Bakura szól a hátsó, az első és az övszárnnyal kapcsolatosan, de az AT04-es egy új hátsó fékdobot is kapott, amelytől a hátsó féktárcsa jobb hűtését várják, amelyre az indoklás szerint a nyomvonalból adódóan kiemelten szükség van.
Érdemes még szót ejteni a Mercedesről is, amelynél szintén szembetűnő, hogy még nem most, hanem majd Imolában várható tőlük a jelentősebb fejlesztési hullám. Azért a hátsó szárny véglapján és az első felfüggesztésen így is módosítottak – mindkét újítás elsősorban a jobb levegőáramlást célozza –, de megnövelték az első fékcsatorna kijáratát is, ezzel javítva a fékhűtést a hétvégére.
Ami pedig a maradék két istállót illeti: az Alfa Romeónál szintén pályaspecifikusan módosították a szárnyakat, míg a Williams az orrkúp kialakításán változtatott némileg.