DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 17. szerda

Mocskolódó üzenetek özöne zúdult Antonellire, elnézést kért Marko és a Red Bull

Nagy port kavart, hogy az F1-es Katari Nagydíj utolsó előtti körében Kimi Antonelli egy hiba miatt kissé lecsúszott a pályáról, és ezzel Lando Norris átvette tőle a negyedik helyet, ami a vb-versenyfutás szempontjából is döntő lehet akár. Az élőkép alapján valóban nem volt egyértelmű, hogy mi történt, csak a visszajátszásokból derült fény az olasz megbicsaklására. Mindenesetre Max Verstappen mérnöke, Gianpiero Lambiase még a leintés előtt arról beszélt a címvédőnek, hogy Antonelli elengedhette Norrist, míg Helmut Marko konkrétan úgy nyilatkozott a futamot követően, hogy egyértelmű, mi történt – amivel ki is váltotta a Mercedes-főnök Toto Wolff nemtetszését.

Antonelli azóta rengeteg mocskolódó és gyűlölködő üzenetet kapott a közösségi médiában – a Motorsport információi szerint a Mercedes több mint ezer ilyen kommentet törölt –, vélhetően erre reagálva fekete profilképet állított be az újonc az Instagram-oldalán. Marko azonban azóta elnézést kért a megjegyzéséért az F1-Insidernek nyilatkozva: „Még egyszer alaposan megnéztem a felvételt. Versenyzői hiba volt, és nem szándékos. Sajnálom, hogy Antonelli ennyire a kritikák kereszttüzébe került online. Hogy még egyszer tisztázzam: nem szándékosan engedte el Norrist.”

A Red Bull Racing pedig ugyancsak kiadott egy közleményt ezzel kapcsolatban: „Azok a megjegyzések, amelyek a Katar Nagydíj vége előtt és közvetlenül utána születtek, miszerint a Mercedes pilótája, Kimi Antonelli szándékosan hagyta Lando Norrisnak, hogy megelőzze, egyértelműen tévesek voltak. A visszajátszások megmutatják, hogy Antonelli egy pillanatra elveszítette a kontrollt az autója felett, ez tette lehetővé Norrisnak az előzést. Őszintén sajnáljuk, hogy ez ahhoz vezetett, hogy Kimi online bántalmazó üzeneteket kap.”

antonelli-mercedes-katar-f1

Verstappen: Nincs fél vereség, ahogy fél terhesség sincs!

Max Verstappen mindössze két ponttal maradt le az ötödik világbajnoki címről Lando Norris mögött, ám a holland pilóta szerint a különbség nagysága teljesen irreleváns. A Viaplayen megjelent nyilatkozatában világossá tette: már az is eredmény, hogy egyáltalán volt esélyük a bajnoki küzdelemre.

„Szerintem örülhetünk annak, hogy egyáltalán harcban voltunk a világbajnoki címért” – fogalmazott Verstappen. „Először is soha nem vezettük az összetettet, és mi magunk is kaptunk ajándékokat a szezon során.”

A négyszeres világbajnok külön kiemelte a Las Vegas-i futamot, amelyet megnyert, miközben riválisát kizárták. „A végén megnyered a versenyt Las Vegasban, és a riválisodat kizárják. Ha ez nincs, akkor igazából nem is lennél képben” – mondta, majd hozzátette: „Természetesen ebből mi is profitáltunk.”

Verstappen szerint azonban a végelszámolásnál már nincs jelentősége annak, hogy pontosan mekkora a különbség. „Végül két ponton múlik. De őszintén szólva teljesen mindegy, hogy egy pont, fél pont vagy húsz pont a különbség” – jelentette ki, majd egy szemléletes hasonlattal zárta gondolatát: „Vagy terhes vagy, vagy nem. Olyan nincs, hogy félig terhes, nem igaz?”

verstappen-abu-win-3

Verstappen: Néha utáltam ezt az autót

Max Verstappen pályafutása legjobb szezonjaként tekint a 2025-ös idényre, még annak ellenére is, hogy mindössze két ponttal ugyan, de lemaradt az ötödik világbajnoki címről Lando Norris mögött. Amikor arról kérdezték, hogy teljesítmény szintjén ez volt-e karrierje csúcsa, egyértelmű választ adott: „Igen, szerintem igen. Semmit sem bánok az idei szezonommal kapcsolatban.”

A négyszeres világbajnok ugyanakkor feltűnően őszintén beszélt a Red Bull idei autójáról, amellyel korántsem volt mindig felhőtlen a viszonya. „Erős volt a teljesítményem, de őszintén szólva ezt az autót néha kifejezetten utáltam” – mondta Verstappen, majd rögtön hozzátette: „Máskor viszont imádtam vezetni. Mindig próbáltam kihozni belőle a maximumot, még a nehéz hétvégéken is.”

„Ez egy igazi hullámvasút volt, de szerencsére az utolsó nyolc-kilenc futam összességében már sokkal élvezetesebb lett” – mondta, majd a csapaton belüli hangulatot is kiemelte: „Jelenleg nagyon jó a légkör a csapatban, megvan a pozitív energia, a hit és az önbizalom. Pontosan erre van szükséged, amikor a következő szezon felé haladsz.”

verstappen-barcelona-sad

A korábbi Ferrari-vezér szerint Hamilton jegyzetei „haszontalanok”

Maurizio Arrivabene, a Ferrari korábbi csapatfőnöke egyáltalán nem lelkesedik Lewis Hamilton azon törekvéséért, hogy jegyzetekkel és részletes dokumentumokkal segítse a csapat munkáját. A hétszeres világbajnok korábban elmondta, hogy mindent szeretne megtenni annak érdekében, hogy a Ferrari újra világbajnoki szinten teljesítsen, Arrivabene azonban teljesen másképp látja ezt a hozzáállást.

A Sky Italiának nyilatkozva Arrivabene párhuzamot vont Sebastian Vettel ferraris időszakával. „Sebastian Vettel is küldött ilyen dossziékat. Írt, beszélt, mindent megosztott” – mondta, majd amikor arról kérdezték, mennyire voltak ezek hasznosak, kíméletlen választ adott: „Szinte teljesen haszontalanok voltak.”

A korábbi csapatfőnök hangsúlyozta, hogy nem a versenyző személyével van problémája, hanem a szerepek összemosásával. „Nem akarok rosszat mondani Sebastianról, de mindenkinek a saját dolgával kellene foglalkoznia” – fogalmazott, majd még élesebben folytatta: „Amikor egy pilóta elkezd mérnököt játszani, ott vége van. Akkor tényleg vége.”

Arrivabene szerint a versenyzők legfeljebb általános benyomásokat szereznek a szimulátorban. „Két-három napot töltenek ott, de az ördög a részletekben rejlik. Amikor az autó kint van a pályán, releváns visszajelzéseket kell adni, hogy a mérnökök célzott fejlesztéseket tudjanak végrehajtani különösen akkor, ha valódi potenciál van az autóban.”

hamilton-test-2025-2

Búcsú a Saubertől – elköszönt a svájci istálló

A Sauber istálló a Formula-1 egyik legszerethetőbb kiscsapata volt, amelyet Peter Sauber alapított. Az istálló 1993-ban Dél-Afrikában, Kyalamiban debütált az F1-ben, és azóta is folyamatosan jelen volt a mezőnyben. Bár az önálló Sauber nem tudott futamot nyerni, a BMW-vel közösen működő BMW Sauber istálló versenyzőjeként Robert Kubica 2008-ban megszerezte a csapat első és egyetlen győzelmét az az évi Kanadai Nagydíjon.

A Sauber története során összesen 13 dobogós helyezést könyvelhetett el, főként a 2000-es évek közepén és a BMW-érában – az utolsó idén, Nico Hülkenberg révén. Az istálló a középmezőnyben stabil teljesítményt nyújtott, és rendszeresen képes volt taktikai és technikai előnyből meglepetéseket okozni. Később a csapatból Alfa Romeo F1 Team lett, majd az olaszok elköszöntek 2023 végén, és a 2026-os szezonra már az Audi gyári csapatává válik a Sauber, így hosszú idő után búcsút veszünk az ikonikus csapattól.

Számos komoly név is versenyzett a Saubernél, akik később világbajnoki címeket vagy kiemelkedő eredményeket értek el más csapatoknál: Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Robert Kubica, Charles Leclerc, Jacques Villeneuve, Valtteri Bottas, Sergio Perez és Sebastian Vettel mind fontos szakaszokat töltöttek itt pályafutásukban. Az istálló mindig is híres volt arról, hogy fiatal tehetségeket nevel, és lehetőséget biztosít a feltörekvő versenyzőknek a Formula-1 világában. Az alábbi képpel búcsúzott el 33 évet követően a svájci istálló.

 

Masi újra együléses sorozatokért felel

Michael Masi új fejezetet nyitott pályafutásában, miután a Formula-1-ből való távozása óta most először vállalt jelentős nemzetközi szerepet az együléses versenyzés világában. Az egykori F1-es versenyigazgatót a Repco NextGen NZ Bajnokság eseményigazgatójává nevezték ki, ahol több új-zélandi szériát is felügyel majd, köztük az Óceániai Regionális Formula Bajnokságot is.

Masi 2019 és 2021 között töltötte be a Formula-1 versenyigazgatói posztját, miután Charlie Whiting váratlan halála után átvette a feladatokat. Az FIA-t végül a 2021-es Abu Dhabi Nagydíj után hagyta el, amely Max Verstappen világbajnoki címét hozta egy rendkívül vitatott biztonsági autós újraindítást követően. Azóta főként Ausztráliában dolgozott, mostani kinevezése pedig első visszatérése az együléses kategóriákhoz az F1 óta.

„Új-Zéland rendkívül gazdag és büszke múlttal rendelkezik az autósportban” – fogalmazott Masi. Hozzátette, hogy alig várja az együttműködést a MotorSport New Zealanddel, a Toyota New Zealanddel és a bajnokság szervezőivel annak érdekében, hogy tovább fejlesszék a sportág működését. Feladatai közé tartozik majd a szabályrendszer és az operatív folyamatok megfigyelése, valamint szakmai javaslatok megfogalmazása, hogy azok hosszú távon is megfeleljenek a legjobb nemzetközi gyakorlatnak.

Nelson Piquet Jr. bajnokságot nyert a brazil TCR-sorozatban

A Formula-1-es is megjárt ifjabb Nelson Piquet bajnoki címével ért véget a TCR Brasil 2025-ös idénye. Az F1-ben 2008-ban és 2009-ben másfél szezont lehúzó és egy dobogós helyet jegyző pilóta már a hétvégi interlagosi évadzáró szombati versenyén bebiztosította összetett elsőségét egy negyedik hellyel, majd a vasárnapi finálét meg is nyerte a Honda YPF Racing színeiben – ezzel amúgy Piquet Jr. összesen négy győzelemmel zárt nyolc futamból. A 40 éves pilóta egyúttal második helyen végzett a dél-amerikai TCR-bajnokság összetettjében.

piquet-tcr-brazil-bajnok

Fotó: TCR Brasil

Kategóriagyőzelmet szerzett Abu Dhabiban a 12 óráson a Williams F1-es főnöke

Sikerrel tért vissza a sportautózáshoz James Vowles, a Williams Formula-1-es csapatfőnöke: megnyerte az AM kategóriát az Abu Dhabiban rendezett Gulf 12 óráson. Vowles és csapattársai, Alexander West, Marco Pulcini és Mark Sansom a Garage 59 színeiben álltak rajthoz egy McLaren 720S GT3-assal. Az egység eleve a pole-ból vághatott neki a géposztályán belül a két részben megrendezett félnapos viadalon, és végül be is húzták az elsőséget, ami az összesített eredménylistán egyébként 10. helyet jelentett számukra. Abszolútban egyébként a Capital RT by Motopark mercedeses egysége nyerte a versenyt.

vowles-gulf12-1

Sajtó: Marko a teljes 10 milliós fizetését megkapja 2026-ra

Annak ellenére, hogy az év végén távozik a Red Bulltól, az energiaitalos vállalat a teljes 2026-os fizetését kifizeti Dr. Helmut Markónak – számolt be értesülései alapján a BILD. Az F1-es sportszakmai tanácsadó gyakorlatilag a Red Bull Racing alapítása óta az istálló alapembere, és a német lap szerint ennek elismeréséül szolgál ez a megállapodás, miszerint a teljes jövő évi fizetését megkapja a szakember – akinek a szerződése ugyanis eredetileg 2026 végéig szólt a bikásokkal. A BILD szerint ennek az összege nagyjából 10 millió euró körül mozoghat.

marko-redbull-f1-3

Álnéven indult gokartversenyen Kimi Antonelli

Alig egy hete tart a Formula-1 téli szünete, de Andrea Kimi Antonellit már egy gokartpályán látták: a RacingNews365.com beszámolója szerint a Milton Keynes-ben található, Daytona Motorsport nevű helyszínen versenyzett.

A feltűnés elkerülése végett Antonelli Henry Shovlin álnéven nevezett be a 40 perces futamra – valószínűleg a Mercedes pályaszéli mérnökigazgatója, Andrew Shovlin nyomán. A pálya nedves volt, de Antonelli három másodperccel gyorsabb kört teljesített, mint bárki más a vendégek között, Alex Albon ugyanezen helyszínen elért, szintén esős csúcsát öt másodperccel múlta felül. 

A gokartpálya által posztolt fotón látható, hogy számos F1-es – és más sorozatból ismert – versenyző járt már a pályán, az ő köridőfalukra került fel Antonelli is, miután kiderült valódi személyazonossága.

Henry Shovlin esete Franz Hermannéra emlékeztet – ez utóbbi is álnév, Max Verstappen használta, amikor feltűnés nélkül akart GT3-as Ferrarit tesztelni a Nordschleifén.

 

Két ötletből született meg az F1 film

Az F1 film rendezője, Joseph Kosinski elárulta, hogy egy Lewis Hamiltonnak írt e-mail is kulcsszerepet játszott az alkotás megszületésében. A film júniusi premierje óta több mint 630 millió dolláros bevételt termelt, ezzel minden idők legsikeresebb sportfilmje lett. A rendező elmondta, hogy a projekt két alapötletből született meg, amelyek közül az elsőt a Netflix Drive to Survive sorozata adta.

„Az első évadban az tetszett igazán, hogy nem a legismertebb nevekre és csapatokra koncentrált, hanem a mezőny végén lévőkre.” – magyarázta Kosinski. „Azokra, akik a top tízbe jutásért vagy akár a túlélésért küzdenek. Ez egy olyan történet volt, ami szerintem tökéletes alap egy filmhez.”

A másik kulcselem a hitelesség volt, amelyről Kosinski úgy gondolta, hogy csak egy valódi F1-es versenyző bevonásával valósítható meg. „Az volt a célom, hogy minden idők legautentikusabb autóversenyzős filmjét készítsük el, és rájöttem, hogy ehhez szükségem van egy aktív versenyző segítségére.”

Ez vezetett Lewis Hamilton megkereséséhez. „Történetesen megvolt Lewis Hamilton emailcíme” – idézte fel a rendező. „Írtam neki egy üzenetet, amiben azt mondtam: szeretnék filmet készíteni ebben a világban, és azt szeretném, ha ez lenne a valaha készült leghitelesebb versenyzős film. Megkérdeztem, érdekelné-e, hogy segítsen ebben. Ő pedig igent mondott.”

f1-film-wp

Kiderült, mennyibe került Rosbergnek és Hamiltonnak a 2016-os barcelonai ütközés

Elárulta Nico Rosberg, hogy mekkora összeget kellett kifizetniük Lewis Hamiltonnal 2016-ban, amikor Barcelonában kiütötték egymást az első két helyről a Spanyol Nagydíjon – amelyet követően Max Verstappen megszerezte karrierje első F1-es futamgyőzelmét, rögtön az első Red Bull-os nagydíján.

„Alá kellett írnom egy szerződést, amelyben az állt, hogy ha valaha csapattársakként ütközünk, akkor a költségeket 50-50 arányban osztjuk meg” – nyilatkozta Rosberg a Sky Sports F1-nek.

„A barcelonai költségeket megosztottuk.”

Rosberg elárulta, hogy 360.000 eurójába fájt a mutatvány, vagyis Hamiltonnal együtt 720.000 eurót fizettek ki a Mercedesnek.

Az év végén vb-címet nyerő, majd visszavonuló expilóta a helyzetet röviden „fájdalmasnak” minősítette.

f1-rosberg-hamilton-mercedes-2016

fotó: DPPI

Hangpróba: A Honda beindította 2026-os F1-es motorját

A Honda feltöltötte a közösségi média különböző felületeire, hogy beindította a 2026-os erőforrást. Mint ismert, a japánok idén év végén szakítanak a Red Bull-lal, és 2026-tól már az Aston Martint látják el erőforrásaikkal. Még csak most ért véget a 2025-ös szezon, de máris nyakunkon 2026!

 

Verstappen nem vesz részt az idei FIA-gálán

Betegség miatt kihagyja a 2025-ös FIA díjátadó gálát Max Verstappen, aki idén ugyan óriási felzárkózásba kezdett a nyári szünetet követően, végül 2 pontos lemaradásával elvesztette az idei vb-csatát, így 2020 után először nem ő lett a világbajnok. Az év végi gálán tipikusan az első három helyezett teszi tiszteletét, akiket díjaznak is, azonban Verstappen a hírek szerint elkapta az influenzát, így nem vesz részt az Üzbegisztánban rendezendő gálán, ahol pénteken meg is tartották az FIA tisztségújítását is. Az ellenfél nélkül induló Mohammed Ben Sulayem újabb négy évig marad az FIA élén.

Hihetetlen: Doohan egymás után háromszor törte össze ugyanott az autóját

Az Alpine Formula–1-es csapatánál a 2025-ös Miami Nagydíjat követően leváltott Jack Doohan a japán Super Formula sorozattal tesztel jelenleg Suzukában, ahol aligha került a napokban erősebb helyzetbe az F1-es visszatérését illetően. Az ausztrál pilóta ugyanis egymást követő három napon dobta el ugyanott, a Degner 1, Degner 2 kanyaroknál az autóját, mindháromszor ripityára törve azt.

Az első hiba:

 

A második ütközés:

 

A harmadik baleset:

 

„Még van egy álmom” – Hamiltonnak eszében sincs visszavonulni

Továbbra is van egy álma az F1-ben, annak eléréséért dolgozik – jelentette ki Lewis Hamilton. A hétszeres Formula-1-es világbajnok csalódáskeltő első szezonon van túl a Ferrarival: bár Kínában sprintet nyert, vasárnapi nagydíjon dobogóra sem állhatott, és házon belül is jelentősen elmaradt a csapattárs Charles Leclerc-től. Emiatt sokakban felmerült, hogy a 40 éves pilótának vissza kellene vonulnia, Hamiltonnak azonban esze ágában sincs ilyesmi:

„Nem mondanék semmit nekik. Egyikük sem csinálta azt, amit én, szóval nincsenek is a szintemen” – felelte arra a kérdésre az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után, hogy mit üzenne a jövőjében kétkedőknek. De vajon mi tartotta motiváltan a gyenge eredmények közepette? „Annak a szeretete, amit csinálsz, a versenyzés szeretete. Lenyűgöző támogatást kapok a körülöttem állóktól, a rajongóimtól. Folyamatosan rajta tartom a szemem az álmomon. Továbbra is van egy álmom, amelyben reménykedem a szívem mélyén, és ezért dolgozom.”

hamilton-ferrari-f1-abudhabi-1

Az Év Sportszemélyisége díjra jelölték Norrist

Lando Norris az F1-es bajnoki címének megszerzése után a 2025-ös BBC Sports Personality of the Year díj hat jelöltje közé került.

A rangos brit díjat 1954-ben alapították, és eddig kétszer nyerte el Lewis Hamilton, Damon Hill és Nigel Mansell. A díjat elnyerő további F1-es pilóták között van Jackie Stewart és Stirling Moss, Norris pedig a hatodik pilóta lehet, aki ezt megteszi.

A szavazásra a díjátadó ünnepségen kerül sor, amelyet december 18-án, csütörtökön tartanak.

A hat jelöltet csütörtök reggel jelentették be, Norris mellett Luke Littler dartsjátékos, Rory McIlroy golfozó, Hannah Hampton és Chloe Kemp angol labdarúgók, valamint Ellie Kildunne rögbijátékos is szerepel a listán.

A favorit a fogadóirodák szerint McIlroy, de Norris szoros második.

f1-norris-mclaren

Megkötözték és kirabolták Schumacher egykori menedzserét és feleségét

Michael Schumacher egykori menedzserét, a 83 éves Willi Webert kedd este kirabolták és megkötözték a saját villájában.

A németországi Stuttgart exkluzív lakónegyedében élő Weber villájába három, símaszkot viselő betörő hatolt be, miközben Schumacher egykori menedzsere és két másik személy otthon tartózkodott.

A Stuttgarter Zeitung szerint Weber feleségével és házvezetőnőjével volt otthon, amikor a rablás történt.

Mindhármukat megkötözték a rablás során, és a három betörő feltörte Weber széfjeit.

A rendőrség szerint több százezer euró értékű ékszert és készpénzt loptak el, majd a tolvajok észrevétlenül távoztak.

Weber a Bildnek elárulta, hogy csak egy óra múlva sikerült az egyik áldozatnak kiszabadulnia a kötelekből, hogy értesítse a rendőrséget. 

Az esetet még vizsgálják, de az áldozatok számára szörnyű élmény volt, Weber pedig „teljes sokkban” maradt.

f1-schumacher-weber_1

fotó: DPPI

A szurkolók szavazhatnak a Williams első 2026-os F1-es festéséről

"Your vote, your livery" - ezzel hirdetett meg szurkolói programot a Williams F1-es csapata. A grove-iak ezt arra értik, hogy közzétettek hat különböző festésopciót 2026-ra, és a szurkolók választhatnak közülük, hogy melyiket használja az istálló.

Na de nem a szezonban, hanem az első tesztnapon, még Barcelonában, januárban, bár hozzátették, hogy a csapat történelmében is szerepet kap ez a dizájn. Szavazni december 16-áig lehet ezen a linken!

williams festése

Még mindig az F2 alá árazza be az IndyCart az FIA

Az FIA a WMSC ülése után bejelentette, hogy változtat a néhány más szériához képest nevetségesen alacsonyra szabott szuperlicensz-pontokon az IndyCar esetében.

A versenyzőknek három év alatt legalább 40 szuperlicensz-pontot kell szerezniük ahhoz, hogy az F1-ben versenyezzenek. 2025-ben az FIA 201 pontot adott az F2 bajnokság első 10 helyezettjének, de csak 124-et az IndyCar ugyanazon 10 versenyzőjének. Még a Formula-3 pilótái is több pontot kaptak, mint az IndyCar pilótái, az első 10 helyezett összesen 128 pontot.

Ez jövőre megváltozik, mivel az FIA növeli a pontok elosztását az IndyCar-szezon legjobb helyezettjei számára. A rendelkezésre álló pontok száma 158-ra emelkedik, ami még mindig lényegesen kevesebb, mint az F2-ben kiosztott pontok. Az IndyCar bajnoka továbbra is 40, második helyezettje 30, a tizedikje pedig 1 szuperlicenszpontot kap, a változások a 3-9. helyeket érintik az alábbi módon:

indycar-szuperlicenszpontok

Norris: Az akartam, hogy Oscar nyerjen Abu Dhabiban

Lando Norris elmondása szerint tökéletesen rendben volt számára, hogy Oscar Piastri már az első kör felénél megelőzte őt a szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíjon. „Nem volt pontosan kidolgozott terv, de örömmel elengedtem Oscart” – mondta Norris, aki szerint csapattársa kulcsszerepet játszott abban, hogy taktikailag nyomást gyakoroljanak Max Verstappenre. Háláját is kifejezte: „Oscar épp annyira része volt annak, amit ma elértünk, és ezért köszönettel tartozom neki.”

Mivel Verstappen megnyerte a futamot, Norrisnak harmadik helyre volt szüksége ahhoz, hogy világbajnok legyen – és ezt teljesítette is. Ha viszont Piastri győzött volna, Norrisnak már egy ötödik hely is elég lett volna. „Azt akartam, hogy Oscar nyerjen” – mondta erről később. „Még boldogabb lettem volna, ha ő áll a dobogó tetején. Ő is elérte volna a célját a második helyért a bajnokságban, és én is az enyémet.”

Norris végül így is világbajnok lett, de őszintén sajnálta, hogy nem jött össze a McLaren kettős sikere az egyéni tabellán. Mint mondta, „nagyon remélte”, hogy Piastri fog nyerni.

piastri-norris-abu-3