DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 18. csütörtök
Formula+

F1Stat: Véget ért a Red Bull 19 éves sorozata

Ez volt 2015 óta második Q3 Hamilton és Verstappen nélkül, Norris 43 ezred híján meg minden sessiont megnyert, nyolcadszor értek dobogóra bokszutcai rajt után – interlagosi F1-es statisztikák.

A dobogósok

Lando Norris karrierje 11. futamgyőzelmét aratta, ezzel Villeneuve-vel, Massával és Barrichellóval holtversenyben 28. az örökranglistán – csak Moss (16), Coulthard (13) és Reutemann (12) nyert nála több futamot úgy, hogy nem lett világbajnok, persze Norris hamarosan kikerülhet ebből a „klubból”…

Norris mind a 11 győzelmét különböző pályán aratta, korábban senki nem érte el első 11 sikerét különböző helyszíneken – azzal pedig, hogy 11 pályán tudott futamot nyerni, e tekintetben már az első húszban van.

A brit 15. rajtelsőségével a 24. az örökranglistán, és Interlagos az első helyszín, ahol egynél több pole-t szerzett.

norris-interlagos-6



Norrist 43 ezred választotta el attól, hogy a hétvégén az összes sessiont az élen zárja, ennyivel kapott ki ugyanis Alonsótól az SQ2-ben.

És ha már 43, Norris a 43. dobogójával Jackie Stewartot érte be az örökranglista harmadik helyén.

A 2019 végétől 2020 elejéig tartó időszak óta nem fordult elő, hogy zsinórban hétszer nyer a pole-pozíciós versenyző – most igen.

Ráadásul zsinórban negyedszer ér be az első két helyen ugyanolyan sorrendben az első sorból induló két pilóta, ami a leghosszabb ilyen sorozat az F1 történetében – korábban 1992-ben és 2016-ban volt erre példa.

Kimi Antonelli karrierje legjobb eredményét érte el a második hellyel, ő lett az F1 történetének 150. versenyzője, aki egynél több dobogót szerez, és a 158., aki az első sorból indulhat.

antonelli-interlagos-1

Antonelli az F1 történetének harmadik legfiatalabb versenyzője Stroll és Verstappen után, aki az első sorból indulhatott. Rajtuk kívül csak egy versenyző került az első sorba 20. születésnapja előtt Ricardo Rodriguez személyében.

Max Verstappen a bokszból indulva ért fel a dobogóra, ez nyolcadik alkalommal sikerült valakinek az F1 történetében – a 2014-es Magyar Nagydíj óta először.

Verstappen sorozatban hetedik dobogóját szerezte, ennél hosszabb széria, csak 26-szor volt az F1 történetében – az idei szezonban pedig ez a második leghosszabb Piastri Kína és Spanyolország közötti nyolcasa után.

Verstappen már a Q1-ben kiesett, amire utoljára 2021-ben Szocsiban volt példa. A Red Bull kettős kiesést könyvelhetett el, amivel véget ért egy borzalmasan hosszú sorozat: amikor utoljára mindkét autójukat elveszítették a Q1-ben, Michael Schumacher még a Ferrari versenyzője volt, Kimi Antonelli pedig mindössze másfél hónapos. Ez 2006-ban, a Japán Nagydíjon történt, ahol David Coulthard a 17., Robert Doornbos pedig a 18. helyen búcsúzott.

verstappen-interlagos-4

Most a brackley-i csapaté a leghosszabb sorozat kettős Q1-es kiesés nélkül, ami Mercedesként még sosem történt meg velük, utoljára Hondaként fordult elő 2008-ban.

Mivel a Q2-ben Alonso és Hamilton is búcsúzott, a jelenlegi időmérő formátum bevezetése óta mindössze negyedszer nem szerepelt világbajnoki pilóta a Q3-ban – a korábbi három alkalom a 2006-os magyar, a 2008-as ausztrál és a 2020-as szahíri hétvége volt.

2015, azaz Max Verstappen karrierjének kezdete óta másodszor rendeztek Q3-at Verstappen és Hamilton nélkül – az első a tavalyi interlagosi időmérő volt.

A Red Bullnak eddig összesen annyi Q1-es kiesése volt Interlagosban, mint a most begyűjtött kettő.

A többiek

George Russell sorozatban 31. alkalommal ért célba, ami a hetedik leghosszabb sorozat az F1 történetében – a 31-ből egyedül idén Monacóban nem szerzett pontot.

Oliver Bearman idén már harmadszor végzett az első hatban, a nagycsapatok versenyzőin kívül csak Albonnak sikerült ez ennél többször.

bearman-bortoleto-brazil

A fiatal brit a 8. rajthellyel beállította eddigi legjobbját – már harmadszor szerezte meg ezt a rajtpozíciót.

Isack Hadjar rövid karrierje során már harmadszor rajtolhatott az első 5 közül.

Nico Hülkenberg idén először jutott be a Q3-ba, ezzel már csak az Alpine második autóján osztozó Doohan–Colapinto kettősnek nem sikerült ez.

hulkenberg-interlagos-1

Alexander Albon karrierje első leggyorsabb körét szerezte, az F1 történetének 141. versenyzőjeként, a Williams pedig Bottas 2014-es oroszországi leggyorsabb köre óta az elsőt – így is a harmadikak az örökranglistán.

A 2016-os Brazil Nagydíj óta először nem esett ki Williams a Q1-ben Interlagosban.

Franco Colapinto lett az enstone-i csapat első pilótája, aki nem szerez pontot Interlagosban Nico Hülkenberg 2019-es 15. helye óta.

Lance Stroll immár egyedül áll a harmadik helyen a győzelem nélküli futamot örökranglistáján 186-tal – a második helyezett De Cesarist jövő ősszel érheti utol.

Esteban Ocon 2016 óta először esett ki a Q1-ben Interlagosban és 2018 óta először nem szerzett pontot itt.

A Ferrari idén már másodszor szenvedett el kettős kiesést – Zandvoort után ismét balesetek miatt –, összességében pedig harmadszor nulláztak.

 

leclerc-hamilton-interlagos-2

Hamilton a Q2-ben búcsúzott, ezzel 2006 óta a harmadik Ferrari-pilóta lett, aki nem jut a Q3-ba Interlagosban Fisichella (2009) és Sainz (2024) után.

A sprint

Lando Norris karrierje során harmadszor nyerte meg a sprintet, ezzel Verstappen után ő a második, akinek ez kettőnél többször sikerült.

A negyedik sprintes rajtelsőséget Norris szintén Verstappen után második versenyzőként érte el.

norris-interlagos-5

Norris immár a sprinteken szerzett pontokat illetően is dobogós, hiszen feljött a harmadik helyre, letaszítva onnan Carlos Sainzot.

Antonelli eddigi öt sprintjén negyedszer szerzett pontot, ezzel máris a 9. helyen van a sprinteken szerzett pontok ranglistáján Gaslyval és Tsunodával holtversenyben – és 12. versenyzőként szerzett dobogós helyet sprinten.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: