DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
F1

„Nem nagy dráma” a Ferrarinak a sportigazgató elvesztése

Az AlphaTaurihoz aláíró Laurent Mekies miatt változások jöhetnek a Ferrari szervezeti felépítésében, de a szakember távozása nem befolyásolja túlzottan az istállót az olaszok csapatfőnöke szerint.

A felejthető ausztrálisi versenyhétvége után több fontos hír is érintette az idén eddig keserves szezont futó Ferrarit. Először hivatalossá vált, hogy az FIA elutasította a csapat óvását Carlos Sainz melbourne-i büntetését illetően, majd tegnap Laurent Mekies sportigazgató távozását is bejelentették, aki jövőre az AlphaTaurinál folytatja Franz Tost helyén. Erről is kérdezték az olaszok csapatfőnökét, Frederic Vasseurt.

„Nagyszerű lehetőség ez Laurent-nak és nem fogom megakadályozni őt semmiben, de elég agresszív volt ez a bejelentés. Van egy hosszútávú szerződésünk vele, úgyhogy meg kell még beszélnünk a részleteket. Volt egy nagyon nyitott beszélgetésünk, és természetesen nehéz lenne neki visszautasítania egy ilyen ajánlatot” – mondta a francia csapatvezető a Formula.hu jelenlétében.

„Jelenleg sportigazgatói pozícióban van, ami egy komoly poszt. Éppen egy hosszú folyamatban vagyunk, ő pedig továbbra is része lesz a szervezetnek. Elképzelhető, hogy felosztjuk két részre a pozíciót, ahogy azt más csapatok is csinálják.”



„Nem nagy dráma egy ember elvesztése, hiszen az egész csapat ereje mindig fontosabb, mint az egyéneké. Lépésről lépésre fogjuk felépíteni a szervezetet, nem megy ez egyik napról a másikra, de dolgozunk rajta. Személyes célja volt Laurent-nak, hogy egyszer egy F1-es istálló csapatfőnöke legyen, ehhez pedig nagyon ambiciózusnak kell lenni, nála nincs is ezzel baj, a Ferrarinál is kiváló munkát végzett.”

Sainz előző futamon összeszedett büntetését illetően már többször hangot adtak a Ferrarinál nemtetszésüknek, a francia azonban a frusztráltsága ellenére is úgy érzi, túl kell tenniük magukat az eseten.

„Minden eset más, és nagyon nehéz meghozni a helyes döntést, de ha meghallgatás nélkül büntetsz meg egy pilótát úgy, hogy egy kör van hátra a versenyből a biztonsági autó mögött, az nagyjából egy diszkvalifikációval ér fel. A többi pilótával, akik az újraindítást követően balesetekbe keveredtek, teljesen másként bántak. Nem szeretnék egyebet hozzáfűzni, de nekünk fontos volt, hogy támogassunk Carlost, felszólaljunk az FIA-nál és megértsük az ő hozzáállásukat. Ez viszont már a múlté, teljes erőnkkel Bakura fókuszálunk” – zárta Vasseur.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: