Az elmúlt nap vezető hírét az AlphaTauri szállította azzal, hogy bejelentették, hogy 2023 végén távozik a csapatvezetői posztról Franz Tost, a helyét pedig a Ferraritól érkező Laurent Mekies veszi majd át. Az istálló pilótája, Yuki Tsunoda nem tagadta, hogy meglepte főnöke döntése.
Lando Norris szerint neki túl hosszú volt ez a futam: íme a vasárnap esti nyilatkozata. https://formula.hu/f1/2023/04/30/norrisnak-nagyon-hosszu-volt-a-futam
Egy edzés kevés, a sprint unalmas Russell szerint: nem volt túl boldog a futam után a Mercedes pilótája. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/30/egy-edzes-keves-a-sprint-unalmas-russell-szerint
Verstappen arról beszélt, hogy milyen gondja volt a Red Bull beállításaival: https://formula.hu/f1/2023/04/30/mi-volt-a-gondja-verstappennek-a-red-bull-beallitasaival
„Az ő szerencsétlensége volt Checo szerencséje” - így értékelte Christian Horner Verstappen és Perez mai teljesítményét.
A nyilatkozata itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/30/az-o-szerencsetlensege-volt-checo-szerencseje
Az FIA képviselőit hallgatták meg Ocon-ügyben, azonnali változások szükségesek. Íme a kiadott hivatalos dokumentum: https://formula.hu/f1/2023/04/30/az-fia-kepviseloit-hallgattak-meg-ocon-ugyben-azonnali-valtozasok-szuksegesek
Esteban Ocon bokszkiállásánál fotósok hada lepte el a bokszutca gyorssávját, az Alpine versenyzője szerint pedig könnyen katasztrófába torkollhatott volna az eset. A francia pilóta döbbent szavai itt olvashatók.
„Talán ez volt a legkevésbé versenyképes hétvégénk a négy nagydíj közül. A Ferrari rendkívüli volt ezen a pályán, pole-pozíciót szereztek a főversenyre, pole-pozíciót a sprintre. Ehhez képest egy másodpercre vagyunk tőlük és a dobogós helytől! Valamit jól csináltunk ma” – kezdte mai nyilatkozatát a negyedik Fernando Alonso. A folytatás itt olvasható.
Hamilton szerint ennyi volt a Mercedesben: „Nem gondolnám, hogy bármilyen hiba vagy bukás történt volna most, egyszerűen csak innen próbálunk meg eljutni valahova, ahova akarunk, és ahova szerintünk el is tudunk jutni. A hangulat jó, megvan a győztes mentalitás a csapatban, büszke vagyok mindenkire. Mindenki teszi a dolgát, ami az előrelépéshez kell, most pedig ennél többet nem is tehetünk: várjuk azokat a fejlesztéseket, amelyek remélhetőleg sokkal inkább behúznak minket a csatába.”
https://formula.hu/f1/2023/04/30/hamilton-szerint-ennyi-volt-a-mercedesben
Nyck de Vries buta hibával „koronázta meg” bakui vesszőfutását, az esetért pedig teljes mértékben magára vállalta a felelősséget. Az újonc csalódott értékelése ide kattintva olvasható.
Perez érdekes nyilatkozatot tett:
„Három gyerekem van otthon, nem utazgatnék körbe a világban, ha nem gondolnám azt, hogy világbajnok tudok lenni. Ezért dolgozom, és bármiről lehet beszélni a pályán kívül, de a fontos az, hogy a a pályán ki hogyan teljesít. Szerintem a melbourne-i időmérőn tapasztalt problémák nélkül nem kellene vezetnem a világbajnokságot, szóval egyértelmű: minden okom megvan azt hinni, hogy megcsinálhatjuk idén” – mondta a mexikói.
A Red Bull másik ligában van, mondja Charles Leclerc, aki számára a maximum a harmadik hely volt Azerbajdzsánban. Vasseur szerint a csapat elégedett lehet: a győzelem jelenleg nem opció. Nyilatkozatok a Ferraritól itt.
"Nyerni akarunk, de az nem opció" - mondja Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke. Szerinte vannak pozitívumai a hétvégének, a két pole és a két dobogó Leclerc-től mindenképpen az, egy körön rendben van az autó, a versenytempón viszont dolgozniuk kell. Bakuban egyébként is nehéz harcolni, nem elégedetlen.
Frissítettük az F1-es pontverseny aktuális állását, ezen a linken megtekinthető!
Egy rosszkor érkező biztonsági autós szakasz valószínűleg a győzelemtől fosztotta meg a kétszeres világbajnokot, Verstappen azonban elégedett a második hellyel. A holland futam utáni értékelése itt olvasható.
Ocon dermesztő bokszkiállása a félreugráló fotósok között:
Absolute incompetence from F1 once again. What were they thinking?#F1 #AzerbaijanGPpic.twitter.com/LzrjtkWgfA
— Saucer (@tomatosauce8888) April 30, 2023
„Kontrolláltam Maxot” – Perez boldog a győzelme után. Nyilatkozata itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/30/ket-es-felet
A pole-ból rajtoló Leclerc-nek csak a dobogó alsó foka jutott a két Red Bull mögött, Verstappen rosszul időzített kiállásával bukta el az első helyet Azerbajdzsánban, ahol a táv első harmadára jutottak izgalmak. Perez duplázott Azerbajdzsánban – a futam beszámolója itt olvasható.
Ekkora lyukat ütött Russell Verstappen autójára a sprint rajtja után.
Íme az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtrácsa. Nico Hülkenberg és Esteban Ocon végül csak a bokszból fognak rajtolni.
A főfutamról is győzelemmel távozott a Ferrari-akadémista Oliver Bearman, aki így a mezőny legfiatalabbjaként mindent megnyert a bakui hétvégén, amit meg lehetett.
Megérkezett nap végi hírösszefoglalónk, amelyet ide kattintva böngészhettek át - ezzel zárjuk is a szombatot, vasárnap találkozunk ugyanitt!
Bár a sprinten működött az egész hétvégén rakoncátlankodó DRS Alonso autóján, a spanyol nem biztos benne, hogy véglegesen orvosolták a problémát.
Verstappen nem igazán látszik csillapodni a Russell-csörte után: nem elég, hogy a leintés után f*szfejnek nevezte a britet, később a holland sajtónak nyilatkozva lehercegnőzte. Pedig állítólag korábban nem volt bajuk egymással...
Lewis Hamilton meglehetősen szürke sprintfutamot tudhat maga mögött, de elmondása szerint tudja, miért hiányzott a tempó szombaton.
Toto Wolff is beszállt a Verstappen-Russell vitába: ő nem meglepő módon elsősorban a Mercedes-pilótával értett egyet.
Maga Tsunoda sem tudhatta, de épp csapattársával, De Vriesszel történt az a koccanás, ami végül a falazásához vezetett - részletek a frusztrált japán nyilatkozatával itt olvashatók.
Nem csak Max Verstappen elégedetlen a társak pályán mutatott magatartásával: Fernando Alonsónak Melbourne után ismét Carlos Sainzcal gyűlt meg a baja. A rutinos spanyol büntetést követel honfitársának. A kétszeres világbajnok teljes nyilatkozata itt olvasható.
Nem úszta meg szankció nélkül az AlphaTauri azt, hogy nem biztonságos állapotban küldték vissza a pályára Yuki Tsunoda autóját, amelyen kereket és szárnyat cseréltek a sprint első körében történt falazása után: a faenzai istállóra 5 ezer eurós pénzbírságot róttak ki.
Gyakorlatilag teljes a nyugalom a Red Bull csapatánál Helmut Marko szerint. Az energiaitalosok tanácsadója úgy látja, Sergio Perez teljesítménye is gumikezelése is bizonyítja, hogy nincs miért aggódni, Max Verstappen visszaesése pedig véleménye alapján egyértelműen a futam elején történt ütközésnek tudható be. Nyilatkozatát ide kattintva lehet elérni.
F*szfejnek nevezte Russellt a leintés után Verstappen, aki szerint úgy fest, hogy a Mercedes-pilóták nem tudják elkerülni a Red Bull-autókat... A sajtótájékoztatón tovább fújt ellenfelére a címvédő, miközben Horner arról is beszélt, mennyit veszített a holland az autója sérülésével.
A Verstappen-Russell ügyet illetően érdemes megnézni egy másik nézőpontot is. A Mercedes fiatal brit pilótája ugyanis nem kertelt, amikor a véleményét kérdezték az esetről.
A két időmérős siker után ezúttal a második hely jutott a Ferrari monacói versenyzőjének. Charles Leclerc nyilatkozata ide kattintva olvasható. A 25 éves pilóta igyekezett reálisan értékelni a helyzetüket.
A versenyt követő sajtótájékoztatón Verstappen újfent keményen kritizálta a sprintformátumot: hazárdjátéknak nevezte a lebonyolítást, és szerinte az egészet kukázni kellene.
Bár holnap csak a harmadik helyről indulhat, Sergio Perez a vasárnapi futamon is a győzelmet célozza meg. A sprintfutam győztesének nyilatkozata itt olvasható.
Bár az autóján keletkezett lyukkal együtt is harmadik lett, Verstappen érezhetően nem volt elégedett Russell rajt utáni megmozdulásaival - a címvédő nyilatkozata itt olvasható.
Sergio Perez sikerét hozta a bakui sprint, de Charles Leclerc elválasztotta a Red Bullokat: összefoglaló és eredmények itt!
Nemsokára kezdetét veszi az év első sprintfutama! Kövessék velünk élő szöveges közvetítésünk által, amit ide kattintva érhetnek el a kedves olvasóink.
Közben változtattak némileg a piros zászló utáni állórajtos újraindítások procedúráján azok után, hogy az Ausztrál Nagydíjon majdnem baleset történt a safety car mögött az első megszakítást követően. A bakui hétvégére érvénybe léptetett előírás szerint a biztonsági autó 30 másodperccel a mezőny előtt hagyja el a bokszutcát, s azonnal le is kapcsolja a lámpáját, magyarán az éllovas autó diktálja a tempót a rajtrácsra menet. A változtatás egyelőre csak az azeri futamra vonatkozik, Niels Wittich versenyigazgató állítólag dolgozik az állandó megoldáson is.
Meg is hoztuk az F2-es sprint összefoglalóját, ide kattintva olvashatjátok!
Az F2-es futamon zajlik az élet...
Kivitte Esteban Ocon Alpine-ját a csapat a parc ferméből a sprintszétlövés után, emiatt dupla büntetést kap: a mai sprintet, valamint a holnapi nagydíjat is csak a bokszutcából kezdheti meg. Az istálló szerint nem hibaelhárításról, csak beállításmódosításról van szó, mégis bevállalták, hogy elengedik a mai 13. és a holnapi 12. rajthelyet ezért.
Nem tudja megcsinálni Logan Sargeant autóját a Williams a ma délutáni F1-es sprintig, így a pilóta nem tud részt venni az eseményen. Sargeant a mai időmérőn vágta falba a Williamst, amivel ugyan bejutott a Q2-be, de ott már nem tudott részt venni a Q1-es baleset következményei miatt. A holnapi nagydíjra elvileg elkészül a csapat.
A hétvége közepén jelentették be az F1-es szerződéshosszabbítást a felek: további három évre írt alá a száguldó cirkusz és az Azerbajdzsáni Nagydíj! https://formula.hu/f1/2023/04/29/bejelentes-meg-harom-evig-lesz-f1-bakuban
Sainztól nem várhatunk sokat, legalábbis ő magától nem vár: szenved az autóval, és nincs lehetőség javítani. A csalódott nyilatkozata: https://formula.hu/f1/2023/04/29/sainz-szenvedek-ez-most-csak-karmentes-lesz
A gyenge pénteki időmérő után a szétlövésen feltámadt a Mercedes – különösen George Russell, aki tegnap még kiesett. Hamilton szélárnyékra játszott a Red Bullok mögött, de nem sikerült meghúzatnia magát. Russell még „barmozott” is egyet: a két Mercedes-pilóta nyilatkozata itt olvasható.
Magyar sikernek is örülhetünk ma: Michelisz Norbert pole-jával indult a TCR Világsorozat!
Az időmérő beszámolója itt olvashatók: https://formula.hu/parc-ferme/35421
Espargaro a pole-ban, remekeltek a KTM-ek: a MotoGP időmérője is lezajlott már, íme az összefoglalónk.
https://formula.hu/motor-1/2023/04/29/espargaro-a-pole-ban-remekeltek-a-ktm-ek
Verstappen hibázott, Perez elismerte a Ferrari tempóját: a Red Bull-pilóták magabiztosak a sprint előtt az újabb elvesztett időmérő ellenére.
A nyilatkozatuk: https://formula.hu/f1/2023/04/29/verstappen-hibazott-perez-elismerte-a-ferrari-tempojat
Charles Leclerc mindent meg fog tenni a Ferrarinak kijáró első hely érdekében, bár azzal is tisztában van, hogy a versenytempó az autó gyengesége – így mérlegelt második hétvégi rajtelsősége után a sprint pole-pozíciósa.
Leclerc ismét az élen! A monacói a Sprint Szétlövés során is a leggyorsabbnak bizonyult, noha utolsó körén a falat is eltalálta. A Red Bull versenyzői ismét közel maradtak, minden továbbiért viszont ide kattintva lehet elolvasni a sprintfutam kvalifikációjának összefoglalóját.
Negyedórán belül kezdetét veszi a Sprint Szétlövés: annak eseményeivel külön élő szöveges közvetítésben foglalkozunk, ami ezen a linken megtekinthető!
Egy friss interjú a helyszínről: Franz Tost beszélt a visszavonulásáról, és az utódjairól is. Ezen a linken olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/29/ket-eve-gondolkodtam-ezen-de-nem-most-akartuk-bejelenteni
Az F1-es időmérőig még egy kitekintés a WEC tegnapi kvalifikációjára: Brendon Hartley így tette a falba a bajnokságot vezető #8-as Toyotát a Raidillonban. Videó:
Emlékeztetőül: a vasárnapi nagydíj rajtrácsa már összeállt, a mai nap teljesen külön működik saját időmérővel és sprintfutammal. A vasárnapi rajtrács:
Hamilton saját bevallása szerint késő estig dolgozott, hogy kitaláljanak valamit a Mercedesnél.
Ha valaki esetleg a Michelisz Norbertet a mezőnyben tudó TCR World Tour idei első időmérőjét is szeretné megnézni, ezen a linken közvetítik: https://www.youtube.com/watch?v=0e5EDGwtHPw
Lassan ideje összekapnia magát mindenkinek: bő egy óra múlva kezdődik a sprint rajtsorrendjéről döntő időmérő, vagyis a sprint szétlövés!
A Penske Porsche Hypercar-festése a Le Mans-i 24 órás futamra:
És ne maradjatok le a mai programról sem, rengeteg mindent nézhetünk, közte természetesen az F1-es sprintnappal:
10:10-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Match4)
10:30-11:15 Formula-1, sprint szétlövés (időmérő a sprintre) (M4 Sport)
10:50-11:30 MotoGP, időmérő (Match4)
10:50-11:15 TCR World Tour, időmérő (TCR TV/TCR Series YouTube/online)
12:45 WEC, spái 6 órás futam (23:00-tól Eurosport 1/2)
13:15 Formula-2, első futam (M4 Sport)
15:00 MotoGP, sprintfutam
15:20 TCR World Tour, első futam (TCR TV/TCR Series YouTube/online)
15:30 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)
17:20-18:30 NASCAR Cup Series, időmérő
18:00-19:00 IndyCar, második szabadedzés
21:00-22:15 IndyCar, időmérő (23:30-tól Match4)
Egy érdekes történet: Lando Norris és Yuki Tsunoda sem vehet részt a mai időmérő Q3-as szakaszában, ha tegnaphoz hasonlóan eljut oda, ugyanis már elhasználta az ott kötelezően felszerelendő gumiszettet. A szabály pontatlanul fogalmaz, a két csapat pedig kihasználta a kiskaput, íme a részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/29/kiskaput-talaltak-norris-es-tsunoda-sem-vehet-reszt-a-mai-q3-ban
Jó reggelt, jó szurkolást, kezdjük meg a mai napot: először is egy rövid elemzéssel arról, hogy hol is volt gyorsabb Leclerc Ferrarija tegnap a Red Bulloknál. Nem az egyenesekben!
https://formula.hu/formulaplusz/2023/04/29/elemzes-hol-volt-gyorsabb-a-ferrari-a-red-bullnal
Itt van a mai nap eseményeit összegző hírösszefoglalónk - ezzel mára megköszönjük a figyelmet, reggel folytatjuk!
Dr. Helmut Marko szerint csak egy körre szól a Ferrari tempója, azt is elárulta, hogy miért: https://formula.hu/parc-ferme/35419
Nézzük meg videón Charles Leclerc bődületes pole-körét: https://formula.hu/parc-ferme/35418
DRS-hiba hátráltatta mindkét Aston Martint, Fernando Alonso számításai szerint negyedik is lehetett volna nélküle. A spanyol a Ferrariról szintén beszélt: az olaszok gyorsabbak, de ők stabil teljesítménnyel kompenzálnak.
A csapatok közül a Haas volt a legnagyobb vesztese a pénteki kvalifikációnak, az istálló pilótái a 17. és 18. helyről várhatják a futamot. A helyzet azonban nem olyan rossz, mint amilyennek tűnik - legalábbis így vélik a versenyzők.
Idei legjobb rajtpozíciójának örülhetett Bakuban Lando Norris, a brit azonban meglepő módon csalódott az eredménnyel. A mclarenes teljes nyilatkozata itt olvasható.
Spában sem volt gyenge az időmérő: a WEC kvalifikációján szintén egy Ferrari volt a leggyorsabb, Antonio Giovinazzi megszerezte a pole-t, de aztán elvették tőle pályaelhagyásért, így a #7-es Toyota és Kamui Kobayashi örülhetett a végén. Beszámoló: https://formula.hu/wec/2023/04/28/wec-elvettek-giovinazzi-pole-jat-spaban
A pálya elején és végén a Red Bull és a Ferrari szintjén voltak, de középen három kanyarban és az egyenesben egy másodpercet veszítettek. A Bakuba érdemi fejlesztés nélkül érkező W14-gyel Hamilton csak egy igazán jó kört rakott össze. Wolff és Hamilton nyilatkozatáról itt írtunk.
A Q3 legvégén nagyszerű körrel múlta felül Charles Leclerc Max Verstappent a pole-pozícióért zajló küzdelemben. A holland a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón elárulta, min úszott el a rajtelsősége.
De Vries egy órát várt a pálya szélén egy autóban a balesete után: nem tudja, hogy mi történt, de a holnapi sprint szétlövésen a 7-8. helyért csatázna. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/28/de-vries-egy-orat-vart-a-palya-szelen-egy-autoban
George Russell már a Q2-ben búcsúzott a további küzdelmektől, egyelőre pedig értetlenül áll a visszaesés előtt, ám a vasárnapi futamon visszavágna. Ezt mondta a Mercedes versenyzője az időmérő után.
Leclerc-t is meglepte a kör, de tudja, nagyon nehéz lesz megtartani a vezetést a Ferrari versenytempója miatt. Ezt mondta a monacói az időmérő után.
Elképesztő Leclerc-pole a Red Bullok előtt! Hatalmas kört ment a monacói, íme a részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/28/elkepeszto-leclerc-pole-a-red-bullok-elott-bakuban
De most már foglalkozzunk az F1-esek kvalifikációjával: a vasárnapi nagydíj sorrendjéről döntő első időmérő élő közvetítése ide kattintva olvasható, hírfolyamunk pedig ezt követően itt folytatódik.
És mielőtt rákanyarodnánk az időmérőre, szóljunk pár szót az F2-esek nemrég véget ért kvalifikációjáról, melynek végén a Ferrari juniorja, Oliver Bearman szenzációs produkciót nyújtva sérült autóval tudott rajtelsőséget szerezni!
"Minden rosszban van valami jó" – így lehetne összegezni az Alpine technikai igazgatójának ide kattintva olvasható nyilatkozatát a kettős kiesést hozó melbourne-i balesetről.
Fékproblémák hátráltatták az időmérő előtt a Mercedeseket – erről ide kattintva lehet olvasni.
Az Alpine közleménye szerint a szabadezésen történt tűzeset nem károsította a karosszériát, így a csapat jelenleg azon küzd, hogy a váltó és az erőforrás cseréje lehetővé tegye, hogy Pierre Gasly rajthoz álljon a 15 órakor kezdődő kvalifikáción.
Az időmérőre várva egy érdekes nyilatkozat: Günther Steiner arról beszélt, lehet-e helye Hamiltonnak más csapatnál, illetve kicsit odaszúrt Toto Wolffnak...
Kevin Benavides balesete miatt csúszik az F2 időmérő edzése, miután a védőfal is javításra szorul az alábbi incidens után. Mint látható, Benavides nem viselte jól a történteket.
Úgy fest, a csapatok egyből kihasználják azt, hogy néhány napja elfogadták, hogy az eredeti három helyett négy darabot lehet felhasználni a szezon során több motorkomponensből is, ugyanis összesen 17 (!) pilótánál cseréltek legalább egy alkatrészt. A Mercedes-motorosoknál Lando Norrist leszámítva mindenki friss belső égésű motort, turbót, MGU-H-t, MGU-K-t és kipufogót kapott, s ugyanígy járt Yuki Tsunoda is az AlphaTaurinál. Carlos Sainz és a Haas párosa új MGU-H-t kapott, Nico Hülkenberg pedig MGU-K-ból is kapott egy frisset. Kipufogóból a Red Bull és a Ferrari versenyzői rendelkeznek újjal ezen a hétvégén. A rend kedvéért a váltókról is ejtsük szót: ott a Williams és a Haas duója, valamint Fernando Alonso és Esteban Ocon kapott újat. A kivételt jelentő három pilóta, akinek semmiből sem szereltek be frisset az autójába: Norris, Nyck de Vries és Valtteri Bottas.
Hát, fogalmazzunk úgy, hogy hektikus edzés volt, Red Bull-Ferrari sormintával az élen - eredmények és beszámoló ITT!
Indul közben az első és egyetlen szabadedzés Bakuban, az erről készülő élő szöveges tudósítást itt követhetitek.
Milyen fejlesztéseket hoztak a csapatok Azerbajdzsánba? Baku-specifikus hátsó szárnyak viszik a prímet a legtöbb F1-es istállónál, de az Alpine, a McLaren és az AlphaTauri jelentősebb csomaggal rukkolt elő. Részleteket itt olvashattok!
Fernando Alonsót csütörtökön nem csak a Taylor Swift-pletykákról kérdezték: többek között arról is beszélt, hogy szerinte a szabályváltozásokig kevés esély van arra, hogy a Red Bullt utolérjék, ennek ellenére szeretne minél hamarabb ellenük harcolni.
Közben Bakuban megkezdődött az akció a Formula-2-esek szabadedzésével. Az F1-esek itthoni idő szerint 11:30-kor gurulnak majd pályára az első és egyetlen szabadedzés keretében (nevezzük el sprintszabadedzésnek, követve a trendeket?).
GREEN LIGHT
— Formula 2 (@Formula2) April 28, 2023
Free Practice is under way!
Live timing https://t.co/qLgyAl7LUL#F2 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/huOjLeJ2TH
Vannak még érdekes megszólalások a csütörtöki sajtónapról: a versenyzők érdekvédelmi szövetségét vezető George Russell szerint az utóbbi időben született néhány „őrült és furcsa” döntés, ezért a pilóták válaszokat várnak az FIA-tól. Russell nyilatkozata itt olvasható.
Természetesen ezen a hétvégén is játszhattok a Formula Tipperrel, méghozzá a ma délutáni időmérőig: ide kattintva mutatunk néhány szorzót is, amelyeken érdemes lehet elgondolkodni!
Szép jó reggelt kívánunk mindenkinek, eljött a pénteki nap, ami ugyebár ezúttal nemcsak szabadedzést, hanem időmérőt is fog tartogatni, méghozzá a vasárnapi futamra. Itt találjátok a teljes menetrendet.
Megérkezett esti hírösszefoglalónk, mely ide kattintva érhető el, benne a nap összes fontos hírével! Ezzel kívánunk jó éjszakát, tartsatok velünk holnap is!
Christian Horner után egykori versenyzője, Jean-Eric Vergne is mesélt egy sztorit Helmut Marko születésnapja alkalmából, mely elképesztő maximalizmusról tanúskodik.
A nap egyik legérdekesebb nyilatkozatát Otmar Szafnauer adta, aki közölte, hogy csapata, az Alpine célba vette a második helyet.
Sok más mellett Max Verstappen arról is beszélt az Azerbajdzsáni Nagydíj sajtónapján, hogy nem igazán motiválja Michael Schumacher és Lewis Hamilton rekordjainak utolérése.
Jeles évfordulót ünnepel ma a Red Bull: 80 éves lett Helmut Marko, akiről Christian Horner felidézte első találkozásuk történetét is.
Amit még nem mutattunk itt meg, az a hétvége programja, de most gyorsan pótoljuk ezt a mulasztást:
„Eljön a pont, amikor feltesszük a kérdést: megéri-e mindez?” – a bakui sprinthétvége felvezetéseként Verstappen újfent elmondta: eljöhet az a pont, amikor a sikerek és a szenvedély ellenére túl sokká válik az F1 számára.
Naná, hogy a múlt heti pletyka és a hét eleji videó után megkérdezték Alonsót Taylor Swiftről! Ti is úgy látjátok, mintha zavarba jött volna?
Fernando was Swift to respond #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/LLTCOZZ1UT
— Formula 1 (@F1) April 27, 2023
„Nem nagy dráma” a Ferrarinak a sportigazgató elvesztése - legalábbis ezt mondta Vasseur a minapi Mekies-hírről.
"A szezon elején kellett volna itt tartanunk" - Lando Norris nem tartotta magában a kritikát a McLaren fejlesztési ütemével kapcsolatban.
Teljes mértékben megbízik Fred Vasseur tervében Charles Leclerc, aki úgy fogalmazott Bakuban az elmúlt hét pletykáira reflektálva, hogy egyelőre még nem tárgyal a Mercedesszel.
Téma volt persze néhány esetben az is, ami az április eleji Ausztrál Nagydíjon történt. Az Alpine-ok ütközése kapcsán például Esteban Ocon állítja, hogy megbeszélték az incidenst Pierre Gaslyval.
A hétvége fő érdekessége természetesen az új sprintformátum, konkrétan a külön sprintidőmérő - vagy ahogy hivatalosan nevezik: sprintszétlövés - debütálása. A versenyzőket jól ki is faggatták az újításról a csütörtöki médianapon, s igazából meglehetősen egyhangú volt a fogadtatása: itt olvashatók a nyilatkozatok Lando Norristól Sergio Perezen át Lewis Hamiltonig.
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, csaknem egy hónapos szünet indul az idei negyedik Formula-1-es hétvége, az Azerbajdzsáni Nagydíj! Mentsétek el könyvjelzőbe a következő négy napra ezt a folyamatosan frissülő cikkünket, itt ugyanis minden fontos mozzanatot megtalálhattok egy helyen Bakuból!