DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F1

Tűz és Verstappen-vezetés a csonka edzésen

Pierre Gasly kigyulladó Alpine-ja okozta a legnagyobb fennakadást a bakui F1-es tréningen, amelyen sormintát alkottak az élen a Red Bullok és a Ferrarik.

Az új sprintlebonyolításnak köszönhetően az egyetlen szabadedzéssel vette kezdetét pénteken a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj programja. Amely nem indult eseménytelenül: előbb csak Carlos Sainz koccolta le belső íven a falat, majd Yuki Tsunoda már oda is csapta a jobb hátsó kerekét az AlphaTaurinak.

Az igazán nagy probléma azonban Pierre Gaslynál jelentkezett: a francia alatt kigyulladt és füstölni kezdett az Alpine, így kénytelen volt vele félreállni (az alakulat hidraulikus problémáról számolt be később). Eközben ráadásul Kevin Magnussen Haasa a bukótérben ragadt, méghozzá az istálló jelentése szerint üzemanyagnyomás-csökkenés miatt. A két incidens együttesen kiváltotta a piros zászlós megszakítást, amellyel az új formátum révén különösen értékes időt veszítettek a csapatok.

f1-gasly-alpine-baku-tuz



Nagyjából bő fél órával a leintés előtt indították újra a tréninget, amelyet ekkor Max Verstappen és Sergio Perez révén a Red Bullok vezettek a Ferrari párosa előtt. Ezt a sort törték meg az Aston Martinok, Fernando Alonso és Lance Stroll is beékelődött Charles Leclerc és Carlos Sainz közé. De nem is csak ők tettek így: Nyck de Vries és Alexander Albon is feltűnt a közvetlen élbolyban – igaz, a holland már ekkor a lágy gumikat használta, míg a többség a közepes vagy esetleg a kemény keveréket.

Az Alpine amúgy hatványozottan sok időt bukott az edzésen, hiszen a Gasly-eset után a csapattárs Esteban Ocon autójának hátulját is elővigyázatosságból vizsgálta a csapat, így a másik francia nem hajthatott ki a pályára. Alonso negyed órával a vége előtt DRS-gondokra panaszkodott, ezért kellett visszatérnie a bokszba. Leclerc pedig azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy kétszer is megjárta a bukóteret.

f1-verstappen-baku-fp1

Az utolsó tíz percre fordulva már többen is felrakták a lágy abroncsokat, s egy pillanatra Albon még vezetett is velük a Williamsszel, de aztán gyorsan hátrébb szorították őt a Red Bullok. Kettejük közül végül Verstappen bizonyult a gyorsabbnak, aki az 1:42,315-ös idejével be is húzta az edzéselsőséget a mexikói. A Ferrarik is biztatóan szerepeltek viszont: Leclerc még Perez elé is befurakodott, s csupán 37 ezreddel maradt el Verstappentől, míg Sainz negyedik lett.

Négyük mögött Lando Norris lett az ötödik a McLarennel, majd jött De Vries, valamint a két Aston Martin, míg a tízbe Albon és Guanyu Zhou fért még be. A Mercedesek viszont haloványan kezdtek: Lewis Hamilton a 11., George Russell mindössze a 17. helyen zárt. A program magyar idő szerint 15 órakor már az időmérő edzéssel folytatódik, amely a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét fogja meghatározni.

A szabadedzés végeredménye:

1. Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1'42.315  
2. Charles Leclerc Ferrari 1'42.352 0.037
3. Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1'42.454 0.139
4. Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'42.899 0.584
5. Lando Norris McLaren/Mercedes 1'43.125 0.810
6. Nyck de Vries AlphaTauri/Honda RBPT 1'43.414 1.099
7. Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1'43.455 1.140
8. Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1'43.560 1.245
9. Alexander Albon Williams/Mercedes 1'43.628 1.313
10. Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 1'43.748 1.433
11. Lewis Hamilton Mercedes 1'43.798 1.483
12. Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1'43.980 1.665
13. Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 1'44.010 1.695
14. Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT 1'44.137 1.822
15. Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1'44.323 2.008
16. Logan Sargeant Williams/Mercedes 1'44.900 2.585
17. George Russell Mercedes 1'45.082 2.767
18. Esteban Ocon Alpine/Renault 1'45.955 3.640
19. Pierre Gasly Alpine/Renault 1'46.321 4.006
20. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1'47.498 5.183
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: