DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„A negyedik helyen kellett volna végeznünk” – Norris csalódott

Idei legjobb rajtpozíciójának örülhetett Bakuban Lando Norris, a brit azonban meglepő módon csalódott az eredménnyel. Működnek a McLaren fejlesztései.

Úgy tűnik, várva várt újításainak köszönhetően hatalmasat lépett előre a McLaren, az Azerbajdzsáni Nagydíj péntek esti kvalifikációján ugyanis Lando Norris és Oscar Piastri is bejutott az időmérő harmadik szakaszába, ahol a brit a hetedik, újonc csapattársa pedig a tizedik rajtkockát szerezte meg a vasárnapi futamra. Norris nem először villantotta meg már-már legendássá váló egykörös tempóját, ám a hatalmas előrelépés ellenére sem elégedett a hetedik hellyel: szerinte Bakuban a negyedik pozíció is benne volt a McLarenben.

Első hallásra talán túlzónak tűnik Norris optimizmusa, a végeredmény azonban a brit szavait támasztja alá, hiszen a meglehetősen gyengén teljesítő Carlos Sainz csupán bő két tizeddel előzte meg korábbi csapattársát. „Azt hiszem, a mai nap előtt kérdés nélkül aláírtuk volna ezt az eredményt. A fejlesztések nagyszerűen működtek, akárcsak az autó, emellett úgy érzem, én is jobban vezettem. Mindazonáltal sokkal jobb eredményt kellett volna elérnünk, szerintem a negyedik helyet kellett volna elcsípnünk, tehát őszintén szólva egy kicsit csalódott vagyok” – mondta Norris a Sky Sportsnak.



A McLaren üdvöskéje már csütörtökön is bizakodó volt az új csomaggal kapcsolatban, véleménye pedig a pénteki napot követően sem változott. „Csapatként bizonyos helyzetekben nem hoztunk jó döntést, de ezt leszámítva pozitív napon vagyunk túl. Egy kicsit a senki földjére kormányoztuk magunkat a hetedik helyért azzal, hogy holnap nem körözhetünk új gumikkal. Vegyes érzéseim vannak, sok a pozitívum, a csapat pedig nagyszerű munkát végzett a fejlesztésekkel. Bíztunk benne, hogy minden rendben megy majd velük és pontosan így történt” – lelkendezett a 23 éves pilóta.

„Keményen dolgoztunk azért, hogy javítsunk az autó légellenállásán, ma pedig sokkal kisebb leszorítóerővel mentünk a korábbiakhoz képest. Az új padlólemez is nagyszerűen működik, a kis módosítások pedig végül összeadódnak. Ausztráliában nem voltunk rosszak, mi pedig erre építettünk. A féktávokon jó az autó, valamint talán egy kicsit a pálya is jobban fekszik nekünk” – zárta gondolatait Norris.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: