DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Elképesztő Leclerc-pole a Red Bullok előtt Bakuban

Legyőzte Verstappent és Perezt az azerbajdzsáni időmérőn Charles Leclerc: a Ferrari monacóija döbbenetesen nagy körrel került az élre, nyolc tizedet adott csapattársának.

A bakui (első) időmérő előtti órák legnagyobb kérdése az volt, hogy Pierre Gasly látványos technikai hibát produkáló Alpine-ját sikerülhet-e összerakni a kvalifikációra. A francia csapat végül megnyerte a versenyfutást az óra ellen, így mind a húsz versenyző megkezdhette a péntek délutáni száguldást – méghozzá semmit se bízva a véletlenre, egytől egyig a lágy abroncsokon gurultak a pályára.

Az első 1:41-es időt Max Verstappen futotta, így korán az élre állt, majd hamarosan félbeszakították az edzést, mivel Nyck de Vries a falba dobta az AlphaTaurit. A holland a második DRS-zóna végén fékezte el magát, és miután nem próbált kifutni a menekülőútra, véget ért számára a kvalifikáció. A sorrend ebben a pillanatban Verstappen, Leclerc, Alonso, Norris, Hamilton, Hülkenberg, Piastri és Perez volt – míg Carlos Sainznak a mezőnyből De Vries mellett egyedüliként nem sikerült mért időt futnia.

A műszaki mentéssel adódott némi probléma, így az incidens nagyságához képest meglehetősen sokáig tartott a megszakítás. És hamar jött az újabb: alig indult újra a gyakorlás, Pierre Gasly tette a falba az Alpine-t, így újabb piros zászló következett – közben Sainz is megforgott, de ő elkerülte a falat, és nem törte meg a Ferrarit. Az újabb takarítás után bő hét perc maradt a Q1-ből, amiből Magnussennek csak a fele jutott: a csapat szólt neki, hogy lassítson le, és jöjjön be a bokszba, olyan technikai hiba lépett fel, amivel nem kockáztathattak – elnézést kértek a pilótától az eset miatt.

A hibázó De Vries és Gasly mellett így ő is hamar feliratkozott a kiesők közé, melléjük pedig még a másik Haasszal Hülkenberg, illetve az Alfa Romeóval Zhou fért be, ők nem jutottak tovább a Q2-be – Ocon századokkal úszta meg a kiesést. A végén Leclerc, Verstappen, Alonso sorrenddel zárult a Q1, míg Sainz közel egy másodpercet kapott a monacóitól a másik Ferrariban – a két Mercedes összekapta magát, de a Williamsek és a McLarenek is biztató tempót mutattak.

leclerc1



A Q2-ben is szorosan alakult az élmezőny, egyrészt a Red Bullok is közel voltak egymáshoz, másrészt az ezen a pályán különösen jól mozgó Leclerc is veszélyesnek tűnt – végül a holland zárt az élen a Ferrari, Perez, és a fél másodpercet kapó Sainz előtt, majd jött Alonso, Norris és Tsunoda, a McLaren és a japán alatt az AlphaTauri is remek tempót mutatott. Betlizett viszont a Mercedes: Hamilton épphogy becsúszott a Q3-ba a tizedik helyen, a hibázó Russell viszont óriási meglepetésre kiesett, csak a 11. helyen zárt – Ocon, Bottas, és a korábban biztató, itt viszont elfogyó két Williams mellett búcsúzott a brit. A Q3-ban a két Red Bull, a két Ferrari, a két Aston, meglepetésre a két McLaren (!), valamint Tsunoda és Hamilton vehetett részt.

A Q3 első próbálkozása elképesztő döntetlent hozott Verstappen és Leclerc között: 1:40,445-öt autóztak mindketten, ezredre azonos idővel álltak az élen, és mivel a holland futotta előbb, így hivatalosan övé volt az első hely, vagyis ha senki nem javít második próbálkozásra, övé a pole. Perez bő egy tizedet, Sainz pedig már fél másodpercet kapott.

Majd jött a második próbálkozás: Leclerc 2,5 tizedet (!) talált az utolsó körében, ennyit sem Verstappen, sem Perez nem tudott gyorsulni - a holland közel két tizedet kapott, míg Perez szűk hármat, így idén először nem Red Bull áll a pole-ban, hanem egy Ferrari! Leclerc bámulatos, mágikus körét az helyezi igazán kontextusba, hogy a negyedik helyen záró Sainz nyolc (!) tizedmásodpercet kapott csapattársától...

Hamilton az ötödik, Alonso a hatodik, majd jött Norris, Tsunoda, Stroll és Piastri. Folytatás szombat délelőtt egy újabb időmérővel, ami ezúttal a sprint rajtsorrendjét fogja eldönteni, Leclerc viszont a vasárnapi nagydíjra biztosan megszerezte az első rajtkockát!

Az időmérő végeredménye:

kvali

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: