Történelmi szombat előtt állt a Formula-1, hiszen a világbajnokság históriáiban még soha nem fordult elő olyan nap, mint ma Bakuban. A kedden véglegesített új szabályok értelmében, a sprintfutam napja ugyanis szinte teljesen különvált a versenyhétvégétől, az eddig ilyenkor megszokott tét nélküli második szabadedzés helyett pedig egy külön időmérő edzést tartottak meg, ami kizárólag a sprint rajtsorrendjét határozta meg.
Ennek a szabályai is kicsit másképp mutattak, mint a normál kvalifikáció esetében. Ugyan itt is három szakaszra oszlott meg a Sprint Szétlövésnek nevezett időmérő, de a Q1 csak 12 percig, a Q2 10 percig, míg a Q3 csak 8 percig tartott. Ha mindez nem lett volna elég, még a gumik használatába is belenyúltak, ugyanis az új reguláknak hála, az első két szakaszban kötelező volt a közepes keverékek használata, az utolsó etapban pedig egy friss lágyat kellett volna felrakni. Ez mindjárt problémát is okozott, mivel Lando Norris és Yuki Tsunoda már tegnap elhasználta a plusz garnitúra lágy gumit, így ők bajba kerültek már a kezdés előtt.
A nap egyik nagy kérdése az volt, hogyan tudnak alkalmazkodni a változó körülményekhez a résztvevők, a másik pedig a Ferrari tempójára irányult. Pénteken Charles Leclerc nagyon magabiztosan szerezte meg a pole-pozíciót a vasárnapi futamra, így a legtöbben talán arra voltak kíváncsiak, mire képes majd szombaton a maranellói alakulat.
A Q1 alapvetően nyugodt körülmények között zajlott, de az utolsó percben, amikor rengetegen javítani próbáltak volna, Logan Sargeant rövidítette le a szakaszt, mivel a falba tette a Williamst a pálya utolsó szektorában. Ez elég sajnálatos volt, mivel a grove-i alakulat autói ezen a hétvégén eddig meglepően gyorsak voltak, az amerikai pedig hivatalosan továbbjutó helyen állt. Az első szakaszból így végül Guanyu Zhou, Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda, Pierre Gasly és Nyck de Vries estek ki, így ők zárták a sort a 16. helytől lefelé, az élen pedig ismét Charles Leclerc volt ekkor.
Ami a Q2-t illeti, itt már Max Verstappen volt a leggyorsabb, de csak 83 ezreddel a Ferrari monacói pilótája előtt, ami parázs csatát vetített előre, az utolsó percekben lévő tűzijáték pedig egészen szoros eredményeket hozott, mivel az első tíz pilóta egy másodpercen belül volt. A középső szakaszból a 11. helytől lefelé végül Oscar Piastri, Nico Hülkenberg, Esteban Ocon és Kevin Magnussen estek ki. A Williams parádés teljesítménye tovább folytatódott, mivel Albon bejutott a Q3-ba, ahol még a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin pilótái, valamint Norris vívta ki a jogot a szereplése, de utóbbinak erre nem volt esélye a fentebb már említett problémájuk miatt.
A Q3-ban a vadonatúj szett lágyakon két környi idő jutott az záró szekció szereplőinek, az első lövés után pedig Leclerc volt a gyorsabb Perez előtt, míg Verstappen belehibázott a körébe. Carlos Sainz elég nagy lemaradásban volt a csapattársához képest, akárcsak tegnap, figyelemreméltó volt viszont a Mercedes javulása, miután a péntek elég rosszul sült el a számukra. Itt talán kevesen számoltak drámára, Leclerc viszont az utolsó körén eltalálta a falat, így neki nem volt lehetősége a javításra, ráadásul a mögötte érkezők körét is elrontotta, így pedig Verstappen sem előzte már meg. Törött első szárnnyal tehát, de a monacói került végül a pole-pozícióba, zsinórban másodszor ezen a hétvégén.
Érdekesnek bizonyult még a Mercedes feltámadása is a tegnapi naphoz képest, George Russell negyedik helyen elég szépen mutat, de Albon sem panaszkodhat a hetedik helyre, az Aston Martin háza táján viszont már más a helyzet. Fernando Alonso csak a nyolcadik, Lance Stroll pedig a kilencedik helyről várhatja a délutáni sprintet, amit 15:30-tól rendeznek meg.
Eredmények: