Elképesztő izgalmakat és Prema-pole-t hozó időmérő után érkeztek meg a Formula-2-esek a bakui sprintfutamra, amelyet Richard Verschoor kezdhetett az élről, őt Zane Maloney és Victor Martins követték. A bajnoki esélyes Theo Pourchaire a nyolcadik helyről indulhatott volna, a kvalifikációt követően azonban három rajthelyes büntetéssel sújtották feltartás miatt, így csak a 10-en kívül sorakozhatott fel.
A rajtot hasonlóan jól kapták el az élmezőny pilótái, az első kanyar előtt Martins vetődött volna be vakmerően az élről rajtolók közé, hely hiányában azonban nem jött össze a pozíciószerzés. A szűk utcákban az agresszív helyezkedés közepette sok összeérés történt, ennek lett a vesztese Verschoor és Maloney is: a holland autója annyira megsérült, hogy nem tudta folytatni a versenyt, míg a Red Bull-junior defekttel hajtott ki a bokszba. Dennis Hauger a hatodik helyről állt végül az élre, mögötte Victor Martins és Jehan Daruvala autózott. A harmadik körben pályára hajtott a biztonsági autó Ralph Boschung megállása miatt.
Az újraindítást követően Frederik Vesti helyezett komoly nyomást Daruvalára a dobogóért harcolva, így Haugerék kissé elhúztak az élen. Közben a pénteki pole-szerző Oliver Bearman ügyesen lépkedett felfelé a pontszerző helyeken, pár körön belül megfutotta a leggyorsabb kört és az élen álló négyesre is felzárkózott. A másik Premában Vesti is jó tempót diktált, a csapattársak együtt ugrották át az eddig harmadik helyen autózó indiait, így az olasz istálló fiataljai már a harmadik és negyedik helyen haladtak. A bajnoki éllovas Ayumu Iwasa hétvégéje továbbra is szörnyen alakult, a verseny felénél megadta magát autójában a motor.
— Wank Media (@boxxforsoftss) April 29, 2023
Nem úszták meg további biztonsági autós fázis nélkül a pilóták, ezúttal Roy Nissany tette falba az autóját, így az utolsó körökre összerázódott a mezőny. Az újraindítás után rendes F2-es módra jött a káosz és a dráma: Hauger és Martins az élről estek ki az első kanyarban, rajtuk kívül Pourchaire, Arthur Leclerc és Daruvala is a falban végezte. A két Prema így egymást cibálta az első helyért, pár másodperccel az újabb biztonsági autós fázis aktiválása előtt Bearman aztán elment csapattársa mellett. A 17 éves pilóta így karrierje első F2-es futamgyőzelmét szerezte, a sprintfutam dobogóját Vesti és Jak Crawford egészítették még ki. Összesen 11-en értek célba a kaotikus verseny végén.
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | Hátrány/kiesés oka |
|
||||||
1 | 8 | Ollie Bearman | Prema Racing | 21 | 51:27.274 | ||||||||
2 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | 21 | 51:28.144 | 0.870 | |||||||
3 | 9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | 21 | 51:30.364 | 3.090 | |||||||
4 | 24 | Kush Maini | Campos Racing | 21 | 51:33.759 | 6.485 | |||||||
5 | 4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | 21 | 51:35.153 | 7.879 | |||||||
6 | 23 | J.M.Correa | Van Amersfoort Racing | 21 | 51:37.679 | 10.405 | |||||||
7 | 21 | Clément Novalak | Trident | 21 | 51:38.364 | 11.090 | |||||||
8 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | 21 | 51:40.876 | 13.602 | |||||||
9 | 20 | Roman Staněk | Trident | 21 | 51:42.339 | 15.065 | |||||||
10 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | 21 | 51:43.506 | 16.232 | |||||||
11 | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | 21 | 51:45.414 | 18.140 | |||||||
12 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | 18 | 41:52.761 | 3 kör | |||||||
13 | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix | 18 | 41:52.939 | 3 kör | |||||||
14 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | 18 | 41:53.467 | 3 kör | |||||||
15 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 18 | 41:53.893 | 3 kör | |||||||
16 | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | 18 | 41:54.411 | 3 kör | |||||||
17 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | 18 | 41:54.746 | 3 kör | |||||||
16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | 13 | 28:21.296 | Kiesett | ||||||||
3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | 12 | 39:14.536 | Kiesett | ||||||||
11 | Ayumu Iwasa | DAMS | 10 | 23:34.229 | Kiesett | ||||||||
25 | Ralph Boschung | Campos Racing | 2 | 4:15.302 | Kiesett | ||||||||
22 | R.Verschoor | Van Amersfoort Racing | 0 | - | Kiesett | ||||||||
|
|