Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit! Megkezdődnek a történelem második Miami Nagydíjának eseményei, mi pedig igyekszünk minden fontos apróságról tájékoztatni a kedves olvasókat ebben a folyamatosan frissülő cikkben egészen a versenyhétvége végéig.
Bár Nyck de Vries rajt utáni megmozdulása nem nyerte el Lando Norris tetszését, a McLaren versenyzője elismerte, nem ezen múlott az eredmény. A brit teljes nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Mészáros Sándor kollégánk vasárnap este is bejelentkezett Miamiból a nap során látottakkal-hallottakkal – ez ide kattintva tekinthető meg.
Verstappent kifújolták a dobogón: „Rendben van, amíg én nyerek” – riposztolt a holland.
Fontos adalék volt a Miami Nagydíjon a két Red Bull eltérő stratégiája – ezzel egy külön cikkben foglalkoztunk. Nem volt kérdés a pole-pozíciós Perez számára, a közepesen kell rajtolnia – de pár kör után előjött az abroncs gyengesége. Eközben Verstappen bevállalta a keménnyel járó kockázatot, így nem kellett a gumimenedzseléssel törődnie.
Meghoztuk nap végi hírösszefoglalónkat, ezzel köszönünk el mára.
A 13. helyről a hatodikig zárkózott fel Hamilton a futamon, amit nagyon élvezett a hétszeres világbajnok. Az imolai fejlesztések kapcsán azonban visszafogott - itt olvasható a brit mercedeses nyilatkozata.
Megszületett az ítélet Perez ügyében: megrovással megúszta a mexikói, ahogy az várható volt. Részletek itt.
„Néha elcsodálkozom, hol vannak a többiek?” – tette fel a kérdést Christian Horner. A Red Bull-csapatfőnök úgy gondolja, a Red Bull fejlesztésre vonatkozó büntetése miatt az előny csökkenni fog a szezon későbbi részében. Szerinte Verstappen más taktikával is nyert volna Miamiban.
Az autó következetlen viselkedése a fő probléma a Scuderiánál: a Miami Nagydíj után arról beszélt Charles Leclerc, hogy akár egyik kanyarról a másikra is változhat a balansz, és egyetértett vele Carlos Sainz.
George Russell kedvét feldobta a vasárnapi futam Miamiban. Ugyan a britnek dobogóra nem volt valós esélye, autóját igen versenyképesnek érezte. A Mercedes-pilóta értékelése itt olvasható bővebben.
Alonso azért a lentire reagálva viccesen megjegyezte, hogy 30 másodperces büntetést kellene kapnia a mexikóinak...
Friss hír, hogy a stewardok behívták Sergio Perezt – de nem kell tartani attól, hogy módosul a verseny eredménye, egy protokolláris kihágás történt a futam előtt, a mexikói a versenyzői parádéról késett el.
Hogy hogyan alakult át a vb-tabella állása a futam után? Ide kattints, ha meg akarod tudni!
„A szezon kezdetén a dobogó csodálatos eredménynek számított, de most négy pódium után már ennél többre vágyunk. Legalább második helyre. A Red Bullok megtörhetetlennek tűnnek, mindig rettentő gyorsak. De talán Monacóban, talán Barcelonában lesz esélyünk” – mondta Alonso. Teljes nyilatkozata itt található.
Perez szemcsésedéssel küzdött a közepes gumikon, miközben Verstappen óriási tempót diktált a keményeken: ez döntötte el már az első etap során a Red Bullok csatáját. Itt olvasható az értékelésük.
Itt a vége a futamnak: Verstappen a 9. helyről indulva nyert, Perez révén kettős győzelmet aratott a Red Bull, Alonso pedig újra a dobogón - végeredmény és beszámoló itt.
21:30-kor rajtol a Miami Nagydíj – a futam eseményei élő közvetítésünkben, itt követhetők!
Nem akármilyen örömteli, exkluzív hírről számolhatunk be helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor révén: egy magyar orvos, Dr. Hetzman László teljesít szolgálatot az FIA orvosi autójában a Miami Nagydíjon! Részletek ide kattintva.
Az idő amúgy meglehetősen felhős és főleg szeles a helyszíni jelentések szerint, szóval van még sansz az esőre is. Amiből előző éjjel már jutott bőven, szóval a felgumizott réteget szépen lemosta az új aszfaltról...
Ha Miami, akkor celebcunami: a Top Gun-filmek sztárja, Tom Cruise a Mercedesnél.
Top Gunner. pic.twitter.com/thoqX3rhtJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 7, 2023
Még néhány fotó a parádéról:
Driver Parade. Next up, the Miami GP. pic.twitter.com/IgbQHKiTZ2
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 7, 2023
Magyar idő szerint így is az egyik legkésőbbi futam a Miami Nagydíj, de elképzelhető, hogy a jövőben még extrémebb időpontban kell majd bekapcsolnunk miatta a készülékeinket. Tom Garfinkel ugyanis elárulta: zajlanak az egyeztetések arról, hogy esetleg Miami is ugyanúgy esti futamot rendezzen, mint a majd novemberben debütáló Las Vegas. A szervezők szerint sok szempontot, így az időjárást és a tv-s jogokat is figyelembe kell venni a döntés meghozatalakor. Las Vegas egyébként európai idő szerint már másnap reggel fog rajtolni az időeltolódás révén, ennek is köszönhetően azt a nagydíjat szombat este rendezik - ennek eshetősége kapcsán a miami szervezők jelezték: egyelőre még nincsenek döntési helyzetben. Mivel amúgy Miami közelebb van Európához, mint Vegas, helyi idő szerint igen későn kellene startolnia a versenynek, ha az öreg kontinensen nem éjszaka közepi vagy hajnali időpontot akar az F1.
Mint a csapatok közösségi médiás fotóiból látszik, a helyszínen már zajlik a versenyzői parádé. Mármint ez még a hagyományos, nem pedig az új, amely most fog debütálni.
Parading#HaasF1 #MiamiGP pic.twitter.com/9imTdtGPhx
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 7, 2023
Egyik Red Bull a pole-ban, a másik csak a kilencedik helyen, Alonso az első sorban, Hamilton tízen kívül – itt mutatjuk a teljes rajtfelállást!
A nyolc nap alatti három autótörése ellenére is kiáll Leclerc mellett a Ferrari szakembere: Jock Clear szerint egy teljes évet tekintve így is kiemelkedő időmérőkre képes a monacói.
Lassan közeledünk a futamhoz (még szűk három óra a rajtig), és felmerülhet a kérdés, hogy az első rajtsor esélyt kínál-e Alonso és az Aston győzelmére. Nos, a spanyol szerint aligha, Mike Krack viszont szimatolja a lehetőséget: itt olvasható, hogyan vélekednek minderről.
Nem érti, hogy történt Lewis Hamiltonnal, ami történt, de nagyon elégedett a hétvégéjével – így nyilatkozott a 4. rajthelyre kvalifikáló Kevin Magnussen.
Megvédte hibázó pilótáját Fred Vasseur: inkább ez, mint hogy meg se próbáljon a pole-ba kerülni!
Fontos döntéseket hoztak az illetékesek, melyek biztosíthatják, hogy nem ismétlődik meg az életveszélyes bakui incidens.
Toto Wolff megszólalt a W14-es Mercedesről – és nem tűnt túl elégedettnek!
Christian Horner a hétvége korábbi részében azt a kérdést vetette fel, hogy vajon lesz-e egyáltalán hely az új csapatoknak a paddockban. Mármint fizikailag.
Folytatódik a nagy átszervezés a McLarennél: a korábbi sportigazgató tanácsadóként tért vissza.
Helmut Markót vicces hangulatban találta meg a Sky kamerája... A veterán osztrák tanácsadó kicsit odaszúrt Leclerc-nek, de azt is elismerte, hogy ők se csináltak mindent tökéletesen.
Sergio Perez számára kulcsfontosságú lehet ez a hétvége, ha a bajnoki címért akar küzdeni – többek között erről beszélt Jenson Button, aki sajnálatát fejezte ki, hogy nem sikerült a Ferrarihoz szerződnie.
Elfogadhatatlan, amatőr – ezekkel a szavakkal jellemezte az Alpine idei teljesítményét az istálló vezérigazgatója, Laurent Rossi. A francia teljes nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Nico Hülkenberget dicsérte, Günther Steinernek viszont ismét beszólt Ralf Schumacher – vajon vége lesz valaha az üzengetésnek?
Természetesen a Miami Nagydíj a nap csúcseseménye, de a motorversenyzés és a NASCAR szerelmesei is megtalálják a maguk szórakozását ma. A teljes program ide kattintva érhető el.
A McLaren versenyzői szerint az MCL60-as szombati teljesítményét nagyban befolyásolta a hőség, bár a legfőbb gondot az autó hiányzó tempójában látják… Norris és Piastri értékelése ide kattintva olvasható.
A csapat nevében magára vállalta Lance Stroll Q1-es kiesését az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack.
A katasztrofális bakui hétvégét követően visszatért az Alpine, ám Esteban Ocon szerint a piros zászló nélkül többet is elérhetett volna a szombati kvalifikáción. A francia pilóta teljes nyilatkozata itt olvasható.
Hoztuk a napi hírösszefoglalónkat, ezzel "mára" itt el is köszönünk - de vasárnap folytatjuk!
Christian Horner is nyilatkozott az időmérőt követően, mexikói pilótájának méltatása mellett igyekezett a Q3-as hibák kapcsán felhívni a figyelmet a megerősödő szélre, és a lassan belengetett piros zászlóra – a Red Bull csapatfőnökének összegzése itt olvasható.
Közben döntöttek a felügyelők: nincs büntetés a Magnussen-Hamilton incidens kapcsán, így a dán megtarthatja a negyedik rajthelyét! Részletek itt.
Kockázatot vállalt, mert tudta, hogy erre van szüksége, de két nap alatt másodszorra rakta falba a Ferrarit az emiatt roppant csalódott Charles Leclerc - az időmérő végi piros zászló kiváltójának nyilatkozata itt olvasható.
Verstappen dühös magára, de nem tartja lehetetlennek a győzelmet: itt olvasható a kilencedik helyre kvalifikáló vb-éllovas időmérős értékelése.
Hamilton már a Q2-ben kiesett, ezt jórészt a rossz időzítésnek tudja be, amely miatt nem tudta rendesen felkészíteni az abroncsokat az utolsó köre előtt: a hétszeres F1-es világbajnok nyilatkozata itt olvasható.
Nehézségeiről is beszélt az időmérőt követően Sergio Perez, aki először nyert időmérő edzést Szaúd-Arábián kívül, és nagy lehetőség előtt áll, hiszen csapattársa csupán a kilencedik lett szombaton – itt olvasható a pole-pozíciós nyilatkozata.
Fernando Alonso csípős megjegyzést tett korábbi csapataira, és ismét felmagasztalta az Aston Martint – a spanyol időmérő utáni nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Bár előzetesen a harmadik helyet érezték elérhetőnek, Sainz szerint több is lehetett volna az időmérőjükben, vasárnap viszont a rövidebb DRS-zóna sem segíthet rajtuk a Red Bull ellen - itt olvasható a spanyol értékelése.
Piros zászló, újabb Leclerc-autótörés, Perez-pole, Alonso az első sorban, Verstappen csak a kilencedik helyen - hát ez nem akármilyen időmérő volt!
Következik az időmérő edzés, élő közvetítésünk itt olvasható. Hírfolyamunk a kvalifikáció után tovább frissül a hétvége minden információjával és érdekességével.
A spanyol sajtóban felmerült: a Ferrari Leclerc-t részesíti előnyben Sainzcal szemben?
Elképesztő jelenet játszódott le magyar idő szerint ma hajnalban: miközben a hétvége egyik betétprogramja, a Porsche Carrera Cup autói köröztek a pályán, a Leclerc versenygépét szállító mentőjármű kigurult az aszfaltra – szerencsére nem lett baj az esetből...
Last week it was the Ocon pit lane incident, this week it’s this pic.twitter.com/ZRlG1b7EBy
— Tom Sp8 (@Tom_Speight98) May 6, 2023
Váltócsere Verstappennél: még nem kap büntetést a holland, de fogynak a felhasználható egységek...
Véget ért a harmadik szabadedzés, amely Verstappen sikerét hozta, de meglepően jól ment az Alpine, miközben a Mercedesek és az Astonok csak a mezőny közepén - beszámoló és végeredmény ITT.
A harmadik szabadedzés élő szöveges közvetítése itt található! Élő hírfolyamunk az edzés után folytatódik!
A pilóták már a helyszínen! Hamarosan jön az utolsó edzés az időmérőt megelőzően.
In the building. Quali day is here!#MiamiGP x @F1 pic.twitter.com/uxoXt21xKS
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) May 6, 2023
Akárhonnan nézzük, Miami megint nagyon menő sisakfestéseket eredményezett. Ezt az alábbi összeállítás is bizonyítja.
Miami always brings out the drivers' creative side #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/MtCkDAzCAI
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023
Nem igazán örül az új aszfaltnak Fernando Alonso, aki úgy gondolja, emiatt több hiba és kevesebb előzés lehet a hétvége főeseményein. A kétszeres világbajnok arról is beszélt, hogy a szabadedzéseken minden a tervek szerint haladt, az időmérőn pedig nem sokat vár maguktól, ám a versenyen annál inkább. A részletek itt.
A paddock pedig egészen különlegesre sikeredett Miamiban. Ahogyan arról már mi is beszámoltunk még a hétvége kezdete előtt, ezt a Miami Dolphins stadionjában alakították ki, azt viszont mostanáig nem láttuk, ezt hogyan hozták össze a szervezők. A Formula-1 hivatalos Twitter-oldalán viszont feltöltöttek erről egy videót, ami bemutatja nekünk röviden.
What a transformation! #MiamiGP #F1 @f1miami pic.twitter.com/lcTQO6JEJB
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023
Már nem kell sokat várni a szombati események kezdetéig. A harmadik tréning 18:30-kor veszi kezdetét, az időmérő pedig 22:00-tól magyar idő szerint. Ezeket élő szöveges közvetítésünk által itt a Formula.hu weboldalán is követhetik majd, a helyszínre pedig már érkeznek a résztvevők, így például az Alfa Romeo kettőse.
Qualifying day #VB77 #F1 #MiamiGP pic.twitter.com/jWyk6QZ3dR
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 6, 2023
Lassan beindul az élet Miamiban is! Nemrégiben a verseny hivatalos Twitter-fiókja az alábbi lenyűgöző videót tette közzé a helyszínről. A napfelkelte jól áll ennek a helyszínnek.
Rise and shine … it’s #MiamiGP QUALI DAYYY! pic.twitter.com/AWDPBFFXwe
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) May 6, 2023
Nemrégiben az AlphaTauri csapatfőnöke úgy nyilatkozott, hogy az istállónál szolgáló mérnökök közül többekben sem tud már megbízni, a minap pedig egy érdekes mondatot ejtett el a sajtótájékoztató során, ahol megjegyezte, hogy már történtek személyi változások a csapaton belül. Bár nem erősítették meg, a sajtóban megjelent hírek alapján sejteni lehet, ki volt az a mérnök, akivel igazán problémája volt Tostnak. Úgy tudni, a tapasztalt szakember már tényleg távozott munkaköréből.
Már a szezon egyharmadán sprintfutamokat rendeznének az F1-ben. Erről Stefano Domenicali beszélt, aki elárulta, nyáron határozhatnak a jövőbeli változtatásokról és az esetleges új helyszínekről. Bár a sportág vezérigazgatója szerint pozitív fogadtatása volt a Baku előtt meghozott módosításoknak a lebonyolítást illetően, Toto Wolff és Christian Horner eléggé visszafogottan nyilatkozott a témával kapcsolatban a tegnapi sajtóeseményen, ahol a Formula.hu munkatársa is jelen volt.
Elégedettek a tempóval a McLaren csapatánál, ugyanakkor jól tudják, hogy van még hová javulniuk. Erről a pilóták beszéltek őszintén, de Lando Norris és Oscar Piastri véleményét a csapatfőnök, Andrea Stella is osztotta, aki úgy véli, a Q3 sem teljesen elérhetetlen számukra az időmérő edzésen. A nyilatkozatok itt érhetők el.
A tegnapi nap is mozgalmas volt, kollégánk, Mészáros Sándor pedig összefoglalta a legfontosabbakat egy rövidke videós bejelentkezésben. Elmondja, mit hallott, mit látott a Miamiban kialakított paddockban. Ezt ide kattintva érhetik el a kedves olvasóink.
Lewis Hamilton csalódottan vette tudomásul a pénteki napot követően, hogy a biztató első szabadedzés után a Mercedes délutánra ismét egy másodpercre került a Red Bulltól… A brit teljes nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Véget is ért az FP2, méghozzá Verstappen elsőségével - itt olvasható a beszámoló és a végeredmény. Ezzel pedig egyúttal jó éjt is kívánunk itt, szombaton folytatjuk!
Nem eseménytelen az FP2: tíz perccel a vége előtt Leclerc alatt bicsaklott meg a Ferrari, amellyel aztán a falba csúszott. Piros zászló, talán azért néhány percnyi körözésre még lesz lehetőség.
Miközben mindjárt indul a második szabadedzés Miamiban, megtartották a csapatfőnökök sajtótájékoztatóját, ahol Horner reagált arra a pletykára, miszerint egyfajta „túszcsere” zajlana a Ferrari és a Red Bull között Laurent Mekies kapcsán.
Sem a Red Bull, sem a Mercedes részéről nem tulajdonítanak nagy jelentőséget annak, hogy utóbbi alakulat kettős sikerét hozta az FP1: mint arra Andrew Shovlin a Sky Sports rámutatott, ők a tréning legvégén futottak lágy gumis köröket, így ők mehettek a legjobb állapotú aszfalton.
Ha esetleg valaki lemaradt az első edzésről: íme, az eddigi egyetlen autótörés Hülkenberg jóvoltából.
Hulkenberg's first trip to Miami ended in the wall#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/lnSYnGsmdc
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
Leclerc amúgy új váltót is kapott a Miami Nagydíjra, de ezért sem jár büntetés a monacóinak.
Kiadta az FIA, hogy mely pilóták vágnak neki a hétvégének friss motorkomponensekkel. Esteban Ocon Alpine-jába új belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K és kipufogó került, nála cserélték a legtöbbet, de még egyikért sem jár büntetés. MGU-K-t kapott Charles Leclerc is a Ferrarinál, míg a mclarenes Oscar Piastri autójába friss akkumulátort és vezérlő elektronikát szereltek. Új kipufogót pedig Lando Norrisnál láthatunk még.
Lewis Hamilton és korábbi fizioterapeutája, Angela Cullen a szezon elején tértek külön utakra, ám a jó viszony megmaradt a szőke hölgy és a hétszeres világbajnok között. A brit Miamiban árulta el, kik és hogyan készítik fel mostanában a versenyekre. Részletek a képre kattintva!
Ezekkel a fejlesztésekkel érkeztek a csapatok Miamiba! Már aki hozott valamit...
Lewis Hamilton hangsúlyozta: Angela Cullen most is az élete része, és mindig is az lesz – akár a Mount Everestet is megmászná vele!
A miami székhelyű Motorsport.com "hazai versenyén" számolt be arról az értesülésről, hogy 2024-ben akár már 10 hétvégén is sprintet rendezhetnek a királykategóriában, s a kiválasztott helyszínek extra összeget fizethetnek azért, hogy sprintes fordulót tarthassanak.
Miamiben kapták mikrofonvégre Felipe Massát, aki elmondta, mi motiválja arra, hogy megpróbálja megszerezni a 2008-as világbajnoki címet.
Lewis Hamilton elismerte, hogy bizony néha ő is eljátszadozik a gondolattal, milyen lenne a Ferrari versenyzőjeként pályára hajtani. A brit a szerződéshosszabbításról is beszélt, valamint a tárgyalások kulisszatitkaiba is engedett némi betekintést.
Bár nem szorosan kapcsolódik a hétvégéhez, mégis fontos hír: megerősítették, hogy a térséget sújtó katasztrófa nem érinti az imolai futam megrendezését.
A Miami Nagydíjon nagy felhajtást kapott az új F1-es témájú, Brad Pitt nevével fémjelzett hollywoodi produkció. A film kapcsán tartott szűk körű konferenciáról egészen szürreális hírek szivárogtak ki: a világbajnokság riportere, Will Buxton posztolta, hogy a stáb a pályán felvett jelenetek érdekében „11. csapatot” hoz létre, amely Silverstone-tól a szezon végéig a mezőnnyel utazik, az 59 éves Pitt pedig F1-es autót fog vezetni a pályákon. Az ESPN pedig úgy fogalmazott, az amerikai színész a 20 másik versenyzővel együtt lesz a pályán.
A reálisabb verzió alapján Brad Pitt valóban a pályára gurul, de nem valódi F1-es autót, hanem ahhoz hasonló, F2-alapú modellt vezet, melyet a Mercedes épített – a nagydíjhétvégén belül, de nem az F1-es program etapjai során, hanem az események közti szünetekben.
Idei javulását magyarázta Sergio Perez: elsősorban tavalyi gyenge pontján, a gumikezelésen javított. A bakui futamról és a szabad versenyről is nyilatkozott.
Max Verstappen korábbi megmozdulásainak fényében kifogásolhatónak tartja riválisa viselkedését George Russell. A brit tiszteli a kétszeres világbajnokot, de hozzáállásán az ő kedvéért sem fog változtatni. A Mercedes versenyzőjének álláspontja itt olvasható.
A Hard Rock Stadiumból jelentkezett be kollégánk, Mészáros Sándor – korábban sosem látott módon a játéktéren épült fel az F1-es paddock.
A Miami Nagydíj várható nézőszáma, a street food, a kamukikötő és Perez bajnoki ambíciói is szóba kerültek a helyzetjelentésben – amely ide kattintva érhető el.
Idén sem hiányoznak a celebek Miamiból: Vin Diesel már a csütörtöki médianapon a paddockban feszített, a DPPI fotósa a McLarennél kapta lencsevégre.
Kezdjük a pénteki napot Lewis Hamiltonnal. A hétszeres világbajnok szerint nem az ő dolga meggyőzni a nézőket, de egy ötlete mégis van: ne maradjon évekig változatlan a szabályrendszer, mert akkor az erőviszonyok is változatlanok maradnak. Nyilatkozata itt olvasható.
Szintén vele kapcsolatos hír, hogy újra előveszi szivárványos sisakját: így vállal szolidaritást az LMBT-közösséggel és tiltakozik egy floridai törvényjavaslat ellen.
Bár Bakuban nagyszerűen futottak, főként az időmérőkön, Charles Leclerc nem vár csodát. A monacói annak ellenére gondolja így, hogy Miamiban új fejlesztéseket vethet be a Ferrari. A részletek itt.
Nyilatkozott a helyszínen Pierre Gasly is, aki elárulta, ez a hétvége a bizonyításról fog szólni. A francia szerint sokkal több van bennük annál, amit eddig mutattak, a bakui kisiklás pedig egyszeri eset volt.
A DRS-zónák rövidítéséről, a csapat gyengeségeiről, de a nyomás elkerüléséről is nyilatkozott nemrégiben Fernando Alonso. Mondanóját ide kattintva lehet elérni.
A helyszínre eközben már megérkeztek a résztvevők. Ne feledjük, ma már médianap van, szóval a versenyzőknek jelenésük van a sajtó képviselői, köztük a Formula.hu újságírója előtt is. Kollégánk, Mészáros Sándor is jelen van a helyszínen Miamiban.
… but actually tho pic.twitter.com/YLFy0ot8Qr
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) May 4, 2023
A hétvége krónikájához pedig hozzátartozik, hogy a Puma és az F1 megállapodtak egy több évig tartó partnerségről. A részletek itt.
Nem volt unalmas napja szedán az Alpine kettősének sem. Pierre Gasly és Esteban Ocon ugyanis megnéztek közelről egy NASCAR-autót, de a Charlotte Motor Speedwayen tartott program során pályára is vihették, valamint a pit crew munkájába is belekóstolhattak.
A hétvégével kapcsolatban egy fontos változás, hogy az FIA a bakui fordulóhoz hasonlóan itt is lerövidítette két DRS-zóna hosszát. A Miamiban kialakított utcai pályán összesen három darab szakasz van, ahol nyitni lehet majd a hátsó szárnyat. Ezek közül a célegyenesben lévő változatlan maradt, viszont ami a 9-es és a 11-es kanyar között van, illetőleg a hátsó hosszú egyenesben lévőt 75 méterrel kurtították meg. Szintén változás még, hogy a pálya új aszfaltot kapott, ami a Pirelli szerint egy ugrást jelent az ismeretlenbe.
A pilótákra elég sok PR-esemény vár a hétvégén, voltak olyanok is, akiknek már a szerda is mozgalmas volt. Lewis Hamilton például a szabadban kosarazott néhány hírességgel az IWC eseményén, ahol röviden a jövőjéről is elárult egy dolgot. Érdemes elolvasni, mivel a hétszeres bajnok arról is beszélt, mit gondol a három amerikai futamról.
Miamiban tavaly óriási volt a felhajtás igazi amerikai módra, ez pedig vélhetően idén sem lesz másképp. Az NFL-ben szereplő helyi csapat, vagyis a Miami Dolphins arénájában az alábbi látkép fogadja a helyszínen tartózkodókat. A rend kedvéért szögezzük le, a Hard Rock Stadiumról van szó.
For the next four days, ten Formula 1 teams are operating out of a temporary Team Village for the Miami Grand Prix — inside Hard Rock Stadium: pic.twitter.com/GcmAZi4R8X
— Front Office Sports (@FOS) May 4, 2023
A versenyhétvége az alábbi menetrend szerint zajlik majd. Erőltetett menet vár egyébként az F1-re, mivel egy héttel ezelőtt még Bakuban versenyeztek, ráadásul egy sprintfutamos hétvégén, most pedig már az Egyesült Államokban köröznek majd. Minden továbbiról az időrenddel kapcsolatban ide kattintva olvashatnak.