A Miami Nagydíj is azon versenyhétvégék sorát erősítette a Ferrarinál, ahol a kvalifikáción még viszonylag erősen szerepeltek, a futamon azonban eltűntek. Carlos Sainz és Charles Leclerc csupán az ötödik és hetedik helyet kaparintották meg a versenyen: nem elég, hogy a két Red Bull és Fernando Alonso Aston Martinja előttük végzett, még egy-egy Mercedes is megelőzte őket. Abban mindkét pilóta egyetértett, hogy az SF-23-as túl következetlen és rendkívül szűk tartományban működik csak jól:
„Úgy gondolom, egy tanulási folyamat közepén járunk, és ez a hétvége is segíteni fog ebben” – nyilatkozta Sainz a Sky Sports F1 kamerái előtt a futamot követően. „Tegnap megint harcban voltunk a pole-ért, aztán egy kifejezetten jó etapot futottunk ma a közepes keveréken, hajtottuk Fernandót. Aztán hirtelen, amikor felraktuk a kemény gumit és megnyomtunk három-négy kört, hogy megpróbáljunk elévágni, az azt eredményezte, hogy húsz másodperccel amögött az autó mögött végeztünk, amelyeken valójában gyorsabbak voltunk a közepes keveréken.”
„Nyilván meg kell értenünk ennek az okát, mert pillanatnyilag zavarba ejtő ez és nehéz ezt megérteni. Rendkívül következetlen az autó, abszolút a határon, késhegyen kell vezetni, ahogy egész hétvégén láthattuk, s ez azt jelenti, hogy a futamon megfizetjük ennek az árát.”
„Nagyon kevés rugalmasságra van lehetőségünk. Ha megnyomunk egy kört, akkor jók vagyunk. De aztán elé kell vágnunk, és túl hosszú a futam… Nem igazán van terünk játszani a stratégiával a riválisokhoz képest, emiatt pedig sok az ismeretlen a versenyt megelőzően. Sokat kell tanulnunk, mert egyértelműen nem tartunk ott, ahol szeretnénk, és biztosra akarunk menni, hogy a jó irányba fogunk lépéseket tenni. Továbbra is próbálkozni fogunk, ennyit mondhatok.”
Akár kanyarról kanyarra változhat a Ferrari viselkedése
Leclerc is hasonlóan lemondóan értékelte a Miamiban látottakat: „Egész nap küszködtünk. Nagyon hasonló a kép, mint az év elején: versenyképesek vagyunk az időmérőn, de amikor eljön a versenynap, őrült módon szenvedünk. Nagyon szűk az a tartomány, amelyben működik az autó, s ha kikerülünk ebből, annak komoly hatása van az egyensúlyra.”
„Ez egyik kanyarról a másikra változik, de még egy konkrét kanyarban is előfordul, hogy a nagy alulkormányzottság nagy túlkormányzottságba csap át. Ez nyilván nem ideális, ha bízni akarsz az autóban. Plusz sokat pattogott is ma az autó, amire még nincs magyarázatom, ellenőriznünk kell az autót. De egyszerűen a következetesség az, ami hiányzik jelenleg, ezen fogunk dolgozni.”
„Ahogy mondtam, rengeteg munka vár ránk. Találnunk kell valamit. Már egy ideje küszködünk a versenyeken. Elő kell állnunk megoldásokkal” – mondta el a monacói, aki így reagált arra, hogy még a Mercedestől is kikaptak: „A Mercedes gyors, az Aston Martin roppant gyors a futamon, sőt az Alpine is elég jónak tűnt. Nem tudok többet hozzátenni, mint hogy sok munka áll előttünk.”