DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Élő cikkek

Így zajlott a Miami Nagydíj első edzése

Jön a szezon első amerikai F1-es versenye, annak is az első szabadedzése a tavaly debütált Miamiból: kövessétek velünk a nyitó tréninget!

Köszöntünk mindenkit, rövidesen kezdődik az idei ötödik futam, a Miami Nagydíj első szabadedzése! A pénteki programot néhány napja fél órával előrébb hozták, ezért az FP1-et itthoni idő szerint 20:00 és 21:00 között rendezik meg.

Kis túlzással a mezőny fele egyedi sisakdizájnnal készült az idei első amerikai futamra, a legfrissebben bemutatott festés Kevin Magnussené:

A Red Bull viszont a teljes autóját átdizájnolta, rövidesen a pályán is láthatjuk majd az egyik rajongójuk által megtervezett festést az RB19-esen:

Ez az átdizájnolás ugyanakkor tényleg csak a fényezésre vonatkozik, a Red Bull ugyanis semmilyen fejlesztést nem hozott Miamiba - amivel nem voltak egyedül: itt gyűjtöttük össze, ki mivel készült a hétvégére.

Elindult a 60 perces edzés, Fernando Alonso vezetésével többen is egyből kihajtottak az egyébként újraaszfaltozott pályára.

Jönnek az első köridők is, de Esteban Ocon 1:36-os ideje még nagyon tapogatozó. Verstappen közben kicsit benézett az 1-es kanyar bukóterébe, de semmi komoly.

Russellnél viszont valami nem stimmel a kormányzással: a rádión jelezte, hogy inkább csinálják meg most, még ha emiatt 30 percet is bukik az edzésből.

A hazai versenyén szereplő Logan Sargeantnek is gondjai vannak: "Nem tudom mozgatni a fejem, ember" - üzente a rádión.

Verstappen közben 1:34,054-es körrel az élen. Összehasonlításképp: tavaly Leclerc 1:28,796-os idővel szerezte meg a pole-t.

Sok a kilátogatás a bukótérbe: Verstappen után Perez is megleste az 1-es kanyarét, míg Leclerc a pálya közepén tette meg ugyanezt. Nyck de Vries azonban bemutatta a hétvége első megforgását is a 11-12-es kanyarokban - mivel utána rövid időre a menetiránnyal szemben kellett mennie, az esetet "veszélyes vezetésként" jegyezték.

Hamilton rövid időre átvette a vezetést, de mostanra már újra Verstappen az élen 1:32,4-es körrel. Russell közben ki is szállt a Mercedesből, amíg szerelik a kormányát. A hírek szerint fejlesztést próbálgatott a csapat, de túl nehéz vele vezetni, ezért változtatnak.

Verstappen tovább gyorsul, már 1:31,8-nál jár, Leclerc jön be mögé másodikként héttizedes távolságban. Közben a felügyelők döntött De Vries-ügyben: nincs szükség további vizsgálatra.

Közben a Mercedes megerősítette, hogy valóban fejlesztést próbálgatott Russell kormányán, de most visszaállnak a standard verzióra. Ez viszont nyilván időt vesz igénybe: húsz perc elteltével már csak a britnek nincs mért köre.

Albonnak volt közben egy mentése a sikán bejáratánál. Alonso pedig feljött a harmadik helyre Verstappen és Leclerc mögé, miután az első szektorban villantott egy lila részidőt. Hamilton, Perez, Sainz a további sorrend.

Felkerültek a Haasokra a lágy gumik, így Nico Hülkenberg az első, Kevin Magnussen a harmadik pillanatnyilag.

Félidőben így Hülkenberg, Verstappen, Magnussen, Leclerc, Alonso, Hamilton, Perez, Ocon, Piastri, Sainz a top 10 sorrendje. De hangsúlyozzuk: csak a Haasok futottak lágy keveréken. De mindjárt jönnek majd a többiek is.

Verstappen annak rendje és módja szerint vissza is vesszi a vezetést, de csak három tizedet ad a németnek. Perez pedig nem is tudja őt megelőzni a másik Red Bull-lal, harmadik a mexikói.

És megint Hülkenberg a képernyőn - de most azzal, hogy a falba rakta a Haast! Piros zászló!

A 3-as kanyarban sodródott le minimálisan az ívről Hülkenberg, azonnal elúszott az autó.

Már viszik el Hülkenberg autóját a törés helyszínéről, remélhetőleg néhány percen belül folytatódhat is a körözés.

Addig is itt a sorrend:

Folytatódik az edzés, 18 percük maradt a csapatoknak. A Red Bullok és Hamilton is egyből újra a pályán.

Verstappen és Hamilton konkrétan kicsit versenyzett is egymással, a brit próbált a holland sarkában maradni a kivezető körén.

Verstappen gyorsul: 1:30,549 az új etalon. Ez pedig egy jó indok arra, hogy mutassunk egy képet az említett egyedi festéses Red Bullról:

Leclerc jön fel másodiknak, de fél másodperc a lemaradása Verstappen mögött. Hülkenberg, Perez, Alonso, Piastri, Ocon a sorrend mögöttük. Russell pedig közben újra a pályán, a jelek szerint végeztek a Mercedesnél a kormánymódosítással.

Jönnek a javítások: Sainz megelőzi Leclerc-t a második helyen, Alonso feljön negyediknek az Aston Martinnal.

Gaslynak volt egy necces pillanata, nagy tempónál úszott el az Alpine hátulja, de szerencsére volt bukótér. Albon szintén hibázott az utolsó kombináció elején, egy piruettel állította újra irányba a Williamst.

Leclerc a Ferrari eddigi legbiztatóbb körével jelentkezik: két és fél tizedre zárkózik Verstappen mögé.

Pár perc már csak az első edzésből, Perez pedig egy másodperces hátránnyal mindössze a hetedik. A Mercedesek viszont különösen hátul: a 18. és 19. helyen Russell és Hamilton - igaz, előbbi ugye rengeteg időt veszített a kormánygondok miatt, utóbbi pedig csak most pattintja fel a lágy abroncsokat.

Hoppá, csak mondanunk kellett, Hamilton odapörköl: átveszi a vezetést egy perccel a vége előtt! De csak néhány pillanatig, Russell ugyanis még nála is két tizeddel gyorsabb! Mercedes 1-2!

Itt a kockás zászló, ezzel vége is az edzésnek. A szinte végig vezető Verstappent még Leclerc is lenyomta, szóval Russell, Hamilton, Leclerc a top 3 a végén!

A rend kedvéért mutatjuk a teljes végeredményt:

Ezzel meg is köszönjük itt a figyelmet, a program éjjel 23:30-kor folytatódik a második edzéssel.