DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Hírösszefoglaló

Meglepetések és bosszús élmenők – szombati F1-es hírek

Perez a pole-ban, Leclerc a falban, Hamilton már a Q2-ben kiesik, nem lesz minden nagydíjon sprint: egy helyre gyűjtöttük a Miami Nagydíj szombatjának fő híreit.

Kezdjük természetesen a kvalifikációval, amelyet Charles Leclerc piros zászlót kiváltó balesete után Sergio Perez nyert meg, így ő indulhat az élről az F1-es Miami Nagydíjon. Fernando Alonso még az első sorban, Max Verstappen csak a kilencedik – végeredmény és beszámoló ITT.

f1-miami-szombat



A rajtelső Perez maga is elismerte, hogy az időmérőig ez volt az eddigi legrosszabb hétvégéje 2023-ban: így nyilatkozott a szombati siker után.

Eközben Alonso nem tudta megállni, hogy ne szúrjon oda finoman korábbi csapatainak, miután a második lett az időmérőn – bővebben itt.

Sainz nagyjából a harmadik helyet várta előzetesen, de a történtek fényében úgy érzi, ezúttal több is lehetett volna az időmérőjében.

Max Verstappen nem a balszerencsét hibáztatja, hanem saját magát a Q3 eleji hibája miatt – viszont a győzelmet sem tartja elérhetetlennek a kilencedik helyről startolva.

f1-leclerc-crash

Leclerc is bosszús, hiszen két nap alatt másodszor csapta falnak ugyanott a Ferrarit: a monacói arról beszélt, hogy szándékosan trükkös-agresszív beállításokat választott, és tudja, hogy kockáztatnia kell az időmérőn, amely most nem jött be.

Christian Horner Leclerc és Verstappen Q3-as hibáit követően a megerősödő szélre, és a megszakító jelzés lassú megjelenésére hívta fel a figyelmet – erről itt írtunk hosszabban.

Lewis Hamilton eközben a rossz időzítést is hibáztatta a Q2-es búcsúja kapcsán: https://formula.hu/f1/2023/05/06/hamilton-az-idozitest-okolja-a-q2-es-bucsuert

A pozitív meglepetést Kevin Magnussen szolgáltatta, miután negyedik lett a Haasszal – és mindezt meg is tarthatja, miután a felügyelők nem büntették a Hamiltonnal történt Q1-es incidensért.

f1-hamilton-magnussen-q1-miami

Persze történt azért más is az F1-ben a Miami GP időmérőjén túl. A versenyzők nyilatkozatai alapján például összeszedtük, miért is válhatott máris újra nehezebbé az előzés az F1-ben az új szabályok második évében.

Stefano Domenicali arról beszélt, hogy még több sprint lehet a jövőben, ugyanakkor azt kizárta, hogy minden nagydíjhétvégén az új formátumot használnák – részletek ide kattintva.

Távozhatott a mérnök, akiben nem bízott meg az AlphaTauri csapatfőnöke: https://formula.hu/parc-ferme/35484

Végezetül pedig egy kis kitekintés egyéb autósport-szériákra: a Formula-E változatos monacói futamát Nick Cassidy nyerte, míg az F1 Academy versenyei két új győztest is hoztak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: