DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Formula-E

FE: Cassidy fantasztikus felzárkózás után győzött Monacóban

A kvalifikáció még a Nissanról szólt, a futamon viszont a két biztonsági autós fázis sem vehette el a kilencedik helyről induló Nick Cassidy győzelmét, aki a pontversenyben is az élre ugrott.

Egy igazán legendás helyszínen, Monacóban rendezték meg a Formula-E világbajnokságának idei kilencedik versenyét. Ezúttal csak egyetlen futamot rendeztek a versenyhétvége során, melynek szabadedzésein Mitch Evans és Maximilian Günther tűntek a leggyorsabbnak, az időmérő edzés aztán mégis a Nissan kettőséről szólt. A pole-pozíció eredetileg Sacha Fenestrazhoz került, ám utólag megbüntették, amiért túllépte a 350 kW-os energialimitet, ezáltal Jake Hughes örökölte meg a rajtelsőséget.

Fenestraz szerencséje volt, hogy csak a döntőben szerzett győzelmét vették el a pole-pozícióval együtt, így maradhatott az első sorban. Mögöttük a csapattársa, Norman Nato, valamint Günther, egy sorral hátrébb pedig Dan Ticktum, illetőleg Evans várhatták a lámpák kialvását.

A 29 körös futam rajtnál nem történt sok változás a mezőny gond nélkül eljött, ami igazán feltűnő volt, hogy Ticktum két helyet is javított, így már a negyedik pozícióban volt. Mivel a hercegség utcái hírhedten nehezek, így nem volt meglepő, hogy mindössze két kör telt el teljes nyugalomban, a harmadik kezdetén egy pilóta már félreállt. André Lotterer volt ugyanis az, aki megtörte az autóját, miután összeakadt René Rast versenygépével. A McLaren német versenyzője egyébként elég agresszív volt a futam elején, de még nála is bátrabb versenyzést mutatott be Nick Cassidy, aki a kilencedik helyről indulva elég kockázatos előzésekkel egerészte előre magát az élmezőnybe, nyolc kör után pedig már a vezetés is az övé volt.

Addigra egyébként szép lassan mindenki elkezdte felvenni az első támadó módot, amit egy körrel később Cassidy is megtett, az Envision versenyzője pedig jókor lépte meg ezt, mivel csak a negyedik helyig esett vissza, később pedig visszakerült az élre. A különböző stratégiák által valamelyest egyébként szétszakadt a mezőny, de valójában különböző vonatok alakultak ki, ami annak is köszönhető volt, hogy aki tehette, az eléggé spórolósra vette a Monaco E-prix első felét.



 

15 kör után Cassidy mögé a második támadó móddal együtt is felzárkózott Evans, a Jaguar pilótája pedig szinte árnyékként követte az élen állót, amire a csapata is utasította gondolván az utolsó körökre. Ennek ellenére egy körrel később mégis elment mellette, de előnyt nem tudott kiépíteni és hamar visszaesett a második helye, miközben sokat előre lépő Jake Dennis, és Fenestraz is próbálta támadni őket.

Kilenc körrel a leintés előtt tehát teljesen nyílt volt a meccs, mögöttük pedig az ötödik és a tizedik hely között is nagy csata zajlott. Ezen később aztán egyrészről Ticktum veszített rajta, aki belement Fenestrazba, míg hátrébb Edoardo Mortara, vesztette el az első szárnyát, amikor ütközött a csapattársával, majd Günther még rosszabbul járt, akárcsak Oliver Rowland, hiszen mindkettejük versenye véget ért egy balesetnek köszönhetően.

Mivel Günther rossz helyen állt meg, a biztonsági autó bejött az utolsó körökre, ennek az egésznek pedig az a Jean-Eric Vergne lett az egyik kedvezményezettje, aki az utolsó sorból indulva önerőből már eleve feljött a pontszerzők közé, így azonban a hetedik helyről várhatta az újraindítást.

A futam a 25. körben folytatódott, onnantól kezdve pedig Cassidy ahogyan lehetett próbálta kontrollálni a tempót és maga mögött tartani Evanst, a maradékot viszont sajnos nem tudták rendesen lefutni, mivel Sam Bird a falba tette Nico Müller autóját, ami ott ragadt a Saint Devote kanyarban. Emiatt így ismét jöhetett a safety car, ami gyakorlatilag véget vetett a versenynek. Nick Cassidy ezzel zsinórban második győzelmét aratta, valamint a tabellán is átvette a vezetést, mivel a korábbi éllovas, Pascal Wehrlein csak a 11. lett.

Cassidy mellett Evans és a Dennis állhattak még fel a dobogóra, mögöttük pedig Fenestraz, Hughes, a sérült autóval célba érő Ticktum, a fantasztikus felzárkózást bemutató Vergne, valamint Buemi, Vandoorne és a végén balesetet okozó Bird zárták a legjobb tízet. A folytatás majd egy dupla futamos hétvégével következik június 3-4. között Indonézia fővárosában, Jakartában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: