A Formula-E vezérigazgatója, Jeff Dodds beszélt arról: a 2026/27-es szezonban debütáló, összkerékhajtású Gen4 modell teljesítménye 71 %-kal nő, így a köridőbeli különbség minimálisra csökken az új szabályrendszerben lassuló Formula-1-hez képest. A Gen5 pedig gyorsabb lesz az F1-nél – jósolja a sportvezető.
„A Gen4-es ugrás a Gen3-hoz képest nagyobb, mint korábban bármelyik generációs ugrásunk. Összkerékhajtás, 71 %-kal több erő, körülbelül 10 másodperccel gyorsabb köridő a jelenlegi Gen3-hoz képest. Nincs kérdés, hogy bezárul a különbség a Formula-1-hez képest” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Jeff Dodds a várhatóan 600 kW teljesítményű negyedik generációs modell egy év múlva esedékes bemutatkozása kapcsán.

„Sőt mi több, a Formula-1 következő autója valószínűleg kicsit lassabb is lesz, így a különbség nagyon csekélynek várható. Miközben az autó építésébe és versenycsapatba invesztált költség töredéke egy Formula-1-es csapaténak.”
„Azaz lényegében a teljesítmény 95-98 %-át megkapod a befektetés töredékéért. Arra számítok, hogy a Gen4-gyel a sarkukban leszünk, a Gen5 pedig valószínűleg gyorsabb is lesz” – összegezte Dodds.
Az ötödik generáció felemlítése kapcsán hozzátette: az akkumulátorok technológiája egyre fejlődik, és ez lesz a további gyorsulás kulcsa a jövőben.
„Természetesen az ötletelés sosem áll le. Még csak nem is slicken versenyzünk, hanem utcai gumikon, nincs sok aerodinamikai leszorítóerőnk, nincsenek szélcsatornáink, a csapatok nem fejlesztenek aerocsomagot. Ezt a sebességet az akkumulátorral, hajtáslánccal és szoftverrel érjük el. Igen, a Gen5 a jobb akkumulátortechnológiából profitál majd, melynek fejlődése jelenleg hihetetlen.”
