Az elmúlt évek egyik legveszélyesebb versenyhétvégi szituációja alakult ki a bakui futam záró pillanataiban, amikor a szokatlan (de taktikája szempontjából teljesen érthető) módon az utolsó kör elején bokszba húzó Esteban Ocon elől a befutóra készülő személyeknek másodpercek alatt kellett félreugrania.
A versenyt követően a stewardok beidézték az illetékeseket, s közleményükben hangot adtak annak, hogy még az egy hét múlva (azaz most) esedékes Miami Nagydíjig megpróbálnak olyan módosításokat eszközölni, melyek meggátolhatják az eset megismétlődését. A változtatások pedig meg is érkeztek, s joggal bízhatunk abban, hogy az új elírások betartásával elkerülhetőek lesznek a hasonló incidensek.
A módosításokat úgy lehet összegezni, hogy a korábban már a befutó előtti percekben megkezdődő folyamatokat mostantól csak akkor lehet megindítani, ha az utolsó autót is leintette a kockás zászló, azaz garantált, hogy a bokszba már nem érkezik versenyben lévő pilóta. A közlemény a következő elemeket tartalmazza:
„A csapatok szerelői nem hagyhatják el a garázst a parc fermé irányában a hűtőventilátorokkal, melyekkel a verseny végén megálló autókat várják, egészen addig, amíg az utolsó autót le nem intette a kockás zászló. A személyzet más tagjai és a VIP vendégek nem léphetnek be a bokszutcába egészen addig, amíg az utolsó autót le nem intette a kockás zászló.”
A büntetés pedig meglehetősen szigorú: „Bármilyen kihágás a passok megvonását vonja magával az érintett csapatoktól a későbbi eseményeken, s a vétkeseket beidézhetik a sportfelügyelők.”