DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Néha elcsodálkozom, hol vannak a többiek?” – most kell előnyt kiépíteni Horner szerint

A Red Bull-csapatfőnök úgy gondolja, a Red Bull fejlesztésre vonatkozó büntetése miatt az előny csökkenni fog a szezon későbbi részében. Szerinte Verstappen más taktikával is nyert volna Miamiban.

A Red Bull történetének korábbi legerősebb szezonkezdete a 2011-es volt, mikor a csapat az első hat nagydíjból ötöt is megnyert – 12 évvel később azonban hibátlan a mérleg, a szezon első öt versenyét besöperte az istálló, ráadásul egy kivételével kettős győzelemmel. A Red Bull még sosem indított így egy évet – emelte ki Christian Horner csapatfőnök is a Miami Nagydíj leintése után.

„Öt versenyből öt győzelem, plusz egy a sprinten, négy egy-kettes siker. Sosem kezdődött még így szezonunk” – nyilatkozta a Sky Sports stábjának a Miami Nagydíj után Horner. „Néha elcsodálkozom, hol vannak a többiek? Mi egy olyan lépést tettünk meg a tél folyamán, amit normálisnak gondoltunk. A kérdés az volt, mennyit fejlődött a Ferrari és a Mercedes.”



Horner a nagy előny birtokában – konstruktőri fronton a Red Bullnak már most duplaannyi pontja van, mint a második Aston Martinnak, 224 egység 102 ellenében – sem bízza el magát, és ismét a költséglimit átlépéséért kapott fejlesztési büntetést emlegeti, amely kiegyenlítheti a különbségeket a folytatásban.

„Ők keményen dolgoznak a nagy fejlesztési csomagon az európai versenyekre, minket pedig egy büntetés szorít meg a szezon későbbi részében ezen a téren. Ezért fontos a lehető legnagyobb különbséget kiépíteni most a riválisokhoz képest. Talán már a következő versenyen érezhetjük ezt a hatást, mikor jelentős fejlesztések várhatók. Nekünk nagyon meg kell válogatnunk, mit tesztelünk, hogyan fejlesztjük az autót. Szerencsére nem kellett nagy problémákat megoldanunk, nagyszerűen kezdtük a szezont, de arra számítok, a csapatok teljesítménye konvergálni fog egymás felé az év későbbi részében” – jósolta meg a csapatvezető.

Verstappen bármilyen taktikával győzött volna

A csupán kilencedik helyről rajtoló holland kemény-közepes cseréje nyerő választásnak bizonyult – pedig kockázat volt benne: Horner elárulta, az előzetes szimuláció alapján nem ez volt a leggyorsabb stratégia.

„Az adatok alapján a legmagasabb elérhető pontszámot az kínálta, ha Max közepesen rajtol. De szerintem a mai tempója fényében nem számított volna, hogy lágyon, közepesen vagy keményen indul. Érdekes verseny lett az eredménye, mert menedzselnie kellett azt a gumit, de a tempója, akárcsak az egész hétvégén, kiemelkedő volt” – mondta Horner. A csapatfőnök elmagyarázta, a szimuláció alapján a kemény gumin való rajt lassabb versenyt eredményezett, de benne volt az esetleges előnyszerzés egy késői biztonsági autó esetén. Ezért választotta ezt a világbajnok mérnöki stábja.

„Ő pedig elérte, hogy működjön, még biztonsági autó nélkül is. A kritikus rész a 20. körtől a 42. körig tartott, amikor a kopott gumin képes volt Checo köreit hozni és felül is múlni. Közben Checo természetesen pontosan tudta, hogy 19,8 másodperc a mágikus szám, ennél kisebb különbség kell, hogy mögé térjen vissza. De mivel Max lágyabb gumin volt, a végén már csak egy könnyű előzést kellett végrehajtania” – elemezte a nyertes versenyét a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: