Magyar idő szerint vasárnap 21 óra 30 perckor, némileg felhős és szeles időben startolt el a 2023-as Formula-1-es szezon ötödik futama, a Miami Nagydíj. A pole-pozícióból Sergio Perez várhatta a piros lámpák kialvását, aki a mögötte sorakozó hat pilótához hasonlóan a közepes gumikon startolt, ellentétben többek között a kilencedik helyről induló vb-éllovassal, Max Verstappennel, valamint a 13. pozícióból kezdő Lewis Hamiltonnal.
A start után Perez megőrizte a vezetést Fernando Alonso és Carlos Sainz előtt, Kevin Magnussent viszont átlépte Pierre Gasly, George Russell és Charles Leclerc is. Verstappen egy helyet bukott a rajtot követően, de hamar megkezdte a felzárkózást: Esteban Ocont, Valtteri Bottast, majd az egymással vívó Leclerc–Magnussen duót egyszerre (!) utasította maga mögé a Red Bull-os. Az első kanyarban amúgy egy komolyabb koccanás történt: Nyck de Vries találta el hátulról Lando Norrist.
Perez sokáig nem tudta másfél-két másodpercnél jobban leszakítani magáról Alonsót, akit szorosan követett Sainz, míg a tizedik körhöz érve már Verstappen volt a negyedik, miután megelőzte Russellt és Gaslyt is – utóbbi páros között amúgy szintén helycsere történt, a Mercedes elment az Alpine mellett. A leggyorsabb köröket egymás után szóró Verstappen persze nem állt meg itt: néhány kör alatt utolérte a két spanyolt, akiken a 15. körre szintén áthámozta magát, így már a második helyen haladt a címvédő, négy másodperccel Perez mögött.
Verstappen ezt a távolságot is rohamosan elkezdte ledolgozni, miközben a Red Bullok mögött megkezdődtek a kerékcserék: ez többek között azt eredményezte, hogy Leclerc újfent Magnussen mögé került, Sainz pedig azzal jár pórult, hogy az Alonso elleni elévágási kísérlet során túl nagy tempóval, a kerekeit is füstölve érkezett meg a bokszbejárathoz, amiért később meg is kapta az öt másodperces büntetését.
A 20. kör végén aztán Perez is érkezett a bokszba, így Verstappen átvette a vezetést. Alonso négy körrel később ejtette meg a maga szervizelését, Sainz pedig az említettek ellenére is átlépte az astonos honfitársat. Alonso viszont hamar utolérte a ferrarist, s a táv feléhez érve vissza is vette tőle a pozíciót – ami persze Sainz büntetésével együtt amúgy is az övé volt virtuálisan. A középmezőnyben egyébként számos csatát láthattunk: Russell előzte meg például több, még bokszkiállás előtt álló ellenfelét – beleértve csapattársát, Hamiltont is, aki az eltérő taktika miatt nem is gördített persze akadályt elé. Russell remek versenyt futott amúgy, nem sokkal később Sainzt is elkapta.
Mindeközben az élen 16-17 másodperc körül billegett Verstappen és Perez között a különbség, ami elsősorban a kemény abroncsokat sokáig nyúzó hollandnak volt jó hír. Tizenkét körrel a vége előtt aztán a regnáló világbajnok is megejtette a maga kerékcseréjét, ami után Perez állt az élre. Ez azonban csak pünkösdi királyság volt a mexikói számára, Verstappen a frissebb és lágyabb gumikon már a következő kör végén megelőzte az amúgy szépen védekezni próbáló csapattársát, s visszavette a vezetést.
Innen már nem is történt változás: Verstappen a leggyorsabb kört és az azért járó bónuszt is bezsebelve nyerte meg a Miami Nagydíjat, idei harmadik győzelmét aratva. Perez révén újabb kettős Red Bull-diadal született – öt verseny alatt már a negyedik –, viszont a mexikói hátránya ezzel 14 pontra nőtt az összetettben. Alonso is már negyedik dobogóját szerezte az Aston Martinnal idén.
Őket a Mercedesek és a Ferrarik követték felváltva: Russell lett a negyedik, Sainz az ötödik, a remek felzárkózást produkáló Hamilton a hatodik, a szürke futamot teljesítő Leclerc pedig a hetedik. Az Alpine-ok húzták be a nyolcadik és kilencedik pozíciót Gasly, Ocon felállásban, míg a pontszerzők sorát Magnussen tette teljessé a Haasszal. A nulla kiesést hozó futam negatív szenzációját a 17. és 19. helyen beérő McLarenek okozták.
Folytatás két hét múlva Imolában, az Emilia-romagnai Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | |
2. | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 5.384 |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 26.305 |
4. | George Russell | Mercedes | 33.229 |
5. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 42.511 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | 51.249 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 52.988 |
8. | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 55.670 |
9. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 58.123 |
10. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1'02.945 |
11. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1'04.309 |
12. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'04.754 |
13. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1'11.637 |
14. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1'12.861 |
15. | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1'14.950 |
16. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1'18.440 |
17. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1'27.717 |
18. | Nyck de Vries | AlphaTauri/Honda RBPT | 1'28.949 |
19. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1 kör |
20. | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1 kör |