DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
17:47

Nem jött össze az első sor az őrült időmérőn Charles Leclerc-nek, a monacói viszont bármit lehetségesnek tart holnap, ha megjön a beígért eső - ezt nyilatkozta a Ferrari pilótája a kvalifikáció után.

Az időmérőn elkövetett kapitális hibája miatt nem tudott pontot szerezni Monacóban Sergio Perez, és mivel Max Verstappen nyert, így a mexikói vb-hadjárata jelentős pofont kapott: hatalmas hátrányba került csapattársával szemben. Perez a futam után elnézést kért a Red Bulltól.

„Megfizettük az időmérőn elkövetett hibám árát. Ez most nagyon sokba került, és bocsánatot kell kérnem az egész csapattól, mert egy ilyen hiba elfogadhatatlan. Tovább kell lépnem, tanulnom kell belőle, de nem fér bele még egy nullázás a bajnokságban. A futam egy nagy katyvasz volt, forgalomba került, rosszkor jöttem a bokszba az eső megérkezésénél, hibáztam, minden megtörtént. Egy katyvasz volt” – mondta önkritikusan Perez.

Charles Leclerc szerint ezt a Ferrarit nagyon nehéz vezetni a forgalomban, Sainz szerint pedig érthetetlen a csapat taktikai döntése. Ezt mondták a Monacói Nagydíj után a Scuderia pilótái:

https://formula.hu/f1/2023/05/28/sainz-beszel-a-ferrarival-leclerc-szerint-nem-hibaztak 

„A harmadik helyezés egyértelműen elérhető lett volna ma. Csak most tudtam meg, hogy a hibámat a tévében sem mutatták. Kényelmesen Lewis és Ocon előtt álltam, mert slicket nem cseréltem, keményről rögtön a köztesre váltottam” – nyilatkozta Russell, bővebben itt.

Verstappen meglógott, Pereznek már inkább Alonsóra kell figyelni, a Mercedes a második helyért támad: így áll az F1-es pontverseny a Monacói Nagydíj után.

https://formula.hu/bajnoksag-allasa 

„Kék zászlót akartam Maxnak!” – Lando Norris szerint a futam végén ők voltak a leggyorsabbak, mert sokat kockáztattak, de a szárazgumis tempójuk sokkolóan lassúra sikerült.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/05/28/kek-zaszlot-akartam-maxnak-norris 

Rettentő nehéz volt így győzni Max Verstappen szerint. Alonso stratégiája, szemcsésedés, vizes és csúszós pálya, falérintések: számos akadályon elmehetett volna monacói elsősége. A holland büszke rá, hogy végig nyugodt tudott maradni.

„Hihetetlenül csúszós volt a pálya, ha pedig az embernek ekkora előnye van az élen, akkor nem akarja erőltetni, de nem akar időt sem veszíteni. Nagyon nehéz ilyen körülmények közt. Párszor a falat is súroltam, rettentő nehéz volt odakint. De Monacóban ilyen.”

A dobogó harmadik fokára Esteban Ocon állhatott fel Monacóban, aki a tegnapi időmérő után ma is megvillant. Futamot követő nyilatkozata itt olvasható, amiben örömében még viccelődésre is futotta.

Fernando Alonso szerint nem volt esélye a győzelemre, a rajtot feladták, a taktika pedig nem jött be, mert Verstappen túl jól vezetett.

Íme a spanyol rövid nyilatkozat: https://formula.hu/f1/2023/05/28/nem-volt-eselyunk-alonso 

Max Verstappen nyerte a Monacói Nagydíjat Fernando Alonso és Esteban Ocon előtt!

A futam beszámolója és végeredménye itt található!

Itt pedig a hivatalos rajtrács. 

Mosolygósan nyilatkozott viszont Esteban Ocon, aki Leclerc büntetése után megörökölte a harmadik rajthelyet. „Remekül érzem magam. Fantasztikus nap volt a tegnapi, nagyon gyorsak vagyunk, a Q3-ban is azok voltunk, amikor számított. A legjobb háromba kerültünk, ami nagyon erős pozíció, szóval remélem, képesek leszünk ezt megtartani, de majd meglátjuk. A második szabadedzés során miénk volt a legjobb autó a versenytempót illetően, és az utolsó edzésig gyorsak maradtunk. Az autó nagy önbizalmat ad ahhoz, hogy előre nyomuljunk, valami pedig egészen más ezen a hétvégén. Kiderül hamarosan, ez milyen hatással lesz a futamra. Szuperül készültünk, és ez a hétvégén is megmutatkozott” – mondta el a francia.

Leclerc közben újra elismerte hibáját a Sky-nak adott interjú során. „Mindig is megvolt az a megállapodásunk, hogy az alagútban nem vezetsz lassan. Sajnos itt már hozzászoktam, hogy kénytelen vagyok elfogadni az ilyesmit, egy rajt előtt elszenvedett vereséggel pedig nehéz mit kezdeni, de mindent megteszek majd” – mondta Leclerc.

Többször is beszámoltunk már a Haas jubileumáról, de Yuki Tsunodának is lehet oka az ünnepre egy kerek szám miatt. Ez az 50. versenyhétvégéje az F1-ben.

A hangulatra nem lehetett panasz. Mosolygós arcok a pilótaparádéról. 

„Ez egy nagyon hosszú verseny sok körrel, és a falak nagyon közel vannak egymáshoz. Szóval mindig teljesen koncentráltnak kell lenned, ami azonban nagyon megnehezíti a dolgodat. Az emberek mindig azt mondják, hogy a verseny a könnyű Monacóban, de ettől még kemény. Persze tudjuk, hogy itt nehéz előzni, egyúttal hibázni is könnyen lehet. Mentálisan tehát rendkívül megterhelő versenyünk lesz” – mondta el a pilóták bemutatásán Max Verstappen néhány perccel ezelőtt.

Nem kertelt Christian Horner, amikor Fernando Alonso formájával kapcsolatban faggatták a különböző tévécsatornák. A Red Bull csapatfőnöke, azt mondta, fogalma sincs, milyen tablettákat szed a spanyol, hogy ilyen formában versenyzik. A szakember kitért még Alonso életkorára, valamint a Verstappennel való hasonlóságokra is. Részletek itt. 

Itt láthatók a várható stratégiák a Pirelli kalkulációja alapján. A gumibeszállító alapvetően egyetlen kiállással számol Monacóban. Meglátjuk, igazuk lesz-e végül.

„Ez egy nagyon különleges hétvége a számomra. Remélhetőleg most az egyszer normális versenyünk lesz” – mondta mosolyogva Charles Leclerc a pilótaparádén Monacóban. A Ferrari pilótájának a hazai versenyei eddig nem sikerültek jól, még a dobogó sem jött össze számára korábban ezen a helyszínen.

Inkább magát hibáztatja a tegnapi időmérőn elért eredményét Lando Norris, mint a Ferrari monacói pilótáját. Ahogyan az már ismert, Charles Leclerc három hellyel hátrébbról indulhat, mivel feltartotta a McLaren versenyzőjét. 

 

Bármilyen furán is hangzik Lewis Hamilton beismerte, nagyon örült volna annak, ha Fernando Alonso szerzi meg a pole-pozíciót Monacóban tegnap. A hétszeres világbajnok azt is elárulta, lenyűgözte az Aston Martin tempója. Minden további itt. 

Frederik Vestivel nem lehetett mit kezdeni az F2 futamán, pedig piros zászlóval egyszer muszáj volt megszakítani a száguldást. A fiatal tehetség ezzel a pontversenyben is visszavette a vezetést, a versenyről készült rövid összefoglalónkat pedig itt olvashatják. 

Itt egy nagyszerű összehasonlítás, ami elviekben megmutatja, hogyan lett gyorsabb Verstappen Alonsónál. Szemmel elég nehéz lekövetni, de érdemes megnézni. 

Apróbb, de annál fontosabb adalék a mai F1-es Monacói Nagydíjra. Így állnak az abroncsokkal a mezőny tagjai a futamot megelőzően. 

Piros zászlóra volt szükség a Formula-2 futamán. Jack Doohan szenvedett nagy balesetet, az autója pedig kigyulladt, illetőleg a korlát is jelentősen sérült, így most áll a verseny. Van bőven dolga a tehát a Monacóban szolgálatot teljesítő munkaerőnek. A futamon történtekről a későbbiek folyamán röviden beszámoltunk majd. 

Vajon a Ferrari pilótái megajándékozzák csapatvezetőjüket egy győzelemmel? Erre jelenleg kevés esély mutatkozik, ám ma ünnepli 55. születésnapját Frederic Vasseur, aki alighanem ezzel lenne a legboldogabb. Isten éltesse!

Mondhatni nem volt túl boldog Sergio Perez hibája miatt a Red Bull tanácsadója. Helmut Marko nemes egyszerűséggel hülyeségnek nevezte a mexikói balesetét, de mondott még olyat, amivel erősen kritizálta pilótájukat. Érdemes elolvasni nyilatkozatát, amiért ide kell kattintani. 

Két baleset, egyetlen biztonsági autós fázis, illetőleg egy vadonatúj futamgyőztes. Röviden így lehetne összefoglalni azt, ami vasárnap reggel az F3 futamán történt Monacóban. Itt vannak a részletek. 

 

Egyelőre még nem jött meg az eső Monacóba, noha már napok óta ezzel riogattak mindenkit a meteorológusok. Jelenleg 21 fokos a levegő, vagyis kicsit hűvösebb, mint az előző napokban, de azért ehhez tegyük hozzá, még a reggeli órákban vagyunk. Az ég picit felhős, a radarképek alapján pedig megérkezik majd a nap folyamán a zivatar, de kérdéses, hogy a futam óráiban történik-e mindez, vagy majd csak estére áztatja el az eső a helyszínt. Most éppen a Formula-3 futama zajlik a legendás utcai pályán, amelynek eseményeiről mi is beszámolunk majd röviden. 

Bár utólag megjegyezte, csak viccelődni próbált, azért Toto Wolff eléggé kiakadt a monacói sportbírókra. A harmadik szabadedzés végén ugyanis egy daruval emelték ki Lewis Hamilton autóját a pályáról, ám ezt elég hirtelen módon tették. Wolff szerint a Cirque du Soleil nevű világhírű cirkusz egyik munkatársa felelhetett a daru kezeléséért. Nyilatkozatáért ide kell kattintnani. 

Úgy tűnik a balszerencse továbbra is üldöző hazai pályán a Ferrari pilótáját. Charles Leclerc a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, de csak a hatodik pozícióból indulhat, mivel néhány perce hivatalossá vált, hogy három hellyel hátrébb sorolják büntetésképp, amiért feltartotta Lando Norrist. A részletek itt. 

A hatodik helyet sikerült elérnie Lewis Hamiltonnak, aki elég sokat szenvedett azzal, hogy működésre bírja a gumikat, de ennek ellenére kifejezetten jó kedvében volt az időmérő edzést követően. A brit kifejtette, hogy miért, szóval érdemes elolvasni a cikket, amit itt tudnak elérni a kedves olvasók. 

A nap vesztese egyértelműen az a Perez, akinek kapcsán Christian Horner Red Bull-főnök azt is elhintette, hogy akár az alvázát is ki kell majd cserélni a Q1-es baleset következtében.

Egy ideig vezette is az időmérőt, s végül kevesebb mint két tizeddel maradt le a monacói F1-es pole-ról Esteban Ocon, aki sajnálja, hogy nem jött piros zászló, s aki reménykedik némi káoszban vasárnap - itt olvashatjátok, mit mondott a kvalifikáció meglepetésembere.

Amúgy nemcsak Leclerc-re vár vizsgálat az időmérő után, hanem Lance Strollra is, aki egy mérlegelést mulasztott el...

El sem hiszem, mit csináltam... - mondta a már a Q1-ben autót törő Perez, aki rémálomszerű versenyre számít vasárnap a rajtrács végéről. Itt olvasható a mexikói csalódott és lemondó nyilatkozata.

Alig hitte el, amit látott Christian Horner. A Red Bull csapatfőnöke szuperlatívuszokban beszélt Max Verstappen teljesítményéről az időmérő után, de kitért Sergio Perezre is, aki még az elején összetörte az autóját. Érdemes elolvasni az interjút. 

"Egyszerűen blokkolt, ez ilyen egyszerű. Egy szabály van: ne lassíts az alagút közepén, de pont ezt tette" - nyilatkozta Norris, aki büntetésre számít Leclerc számára.

Max Verstappen állhat tehát az első rajtkockában holnap Monacóban, azonban ezért nagyon meg kellett küzdenie, az utolsó szektorban mindent kockáztatott. Nyilatkozatában – melyet itt olvashattok – arról is beszélt, hogy nyugodt versenyzéssel lehet meg a győzelem.

Nagyon szerette volna megkaparintani a pole-t Fernando Alonso, de reálisan látja a helyzetet. A spanyol elmondta, tisztában kell lenniük azzal, mennyire sokat ér az első sor Monacóban, a rajt pedig különösen fontos lesz véleménye szerint. Minden további itt. 

Lesz majd egy vizsgálódás az időmérő után: a Q3 végén Leclerc tartotta fel Norrist az alagútnál. Ebből még baja is lehet a hazai pilótának...

Úristen, milyen időmérő volt ez! Nem is mondtunk többet, itt a beszámoló a végeredménnyel együtt.

Elkezdődött az F1-es kvalifikáció, ide kattintva követhetik az eseményeket velünk!

Extra nyomás? Ez az F1! - így reagált Otmar Szafnauer arra, hogy érez-e plusz terhet Laurent Rossi kemény kritikája után. A nyilatkozata itt olvasható.

Véget is ért közben az F2-es sprintfutam, amelyet Ayumu Iwasa nyert, ezzel újra az összetett élére állt. A verseny beszámolója itt olvasható!

Zajlik az F2-sprint Monacóban...

A Ferrari fél másodperccel lassabb lett, Hamilton megvillant egy lila első szektorra, aztán falba tette a Mercedest, a Red Bull 1-2-ben – ez történt az utolsó edzésen.

Monacói tudósítónk Abdullah maláj királyba botlott a paddockban. A delegáció Domenicalival és Ben Sulayemmel tárgyalt – arról is értesültünk, hogy a Malajziai Nagydíj visszatéréséről!

12:30-kor következik az időmérő előtti utolsó gyakorlás, amelyen élesedhet az erőviszonyokról alkotott kép. Kövessétek velünk az eseményeket!

A monacói harmadik szabadedzéstől egy új grafikai elem kerül az F1-es közvetítésbe. A „Közel a falhoz” infografika különleges kamerák és számítások alapján azt jelzi ki, mekkora a távolság a fal és az autók legközelebbi alkatrésze között. Az innováció célja, hogy megmutassa, mennyire pontosnak kell lennie egy versenyzőnek Monacóban és az utcai pályákon, hogy baleset nélkül megússza.

A pénteki edzések alapján a következő erősorrend rajzolódik ki: két csapat lehet esélyes a pole-ra, az Aston Martin kis lépés hátrányban, az átépített Mercedes lemaradva, a középmezőny szoros. Verstappen és a Red Bull körét megvizsgáltuk: ki melyik szakaszon gyorsabb? Elemzés az időmérő előtt.

A pénteki napot Carlos Sainz egy első hellyel és egy ütközéssel zárta Monte Carlóban. Utóbbi szerinte nem okoz nagy problémát, a spanyol esélyt lát a pole-harcra – nyilatkozata itt olvasható.

Megújulva fogadja Katar az F1-es mezőnyt 2023-ban, a Lusail versenypálya újításait pénteken, a Formula.hu jelenlétében mutatták be Monacóban. Több kép itt található.

Jachtról jelentkezett be kollégánk tegnap este Monacóból – Mészáros Sándor videós beszámolója a napi hírekről ide vagy a képre kattintva található.

Verstappen úgy érzi, több kell a monacói elsőséghez: a holland zárt az élen ma Monacóban, azonban úgy látja, hogy holnap több kell majd, mert csapata egyes részeken hátrányban van a versenytársakhoz képest.

A nyilatkozata: https://formula.hu/f1/2023/05/26/verstappen-ugy-erzi-tobb-kell-a-monacoi-elsoseghez 

„Rápróbálok, aztán meglátjuk” – Leclerc szerint a Red Bull és az Aston is gyorsabb a Ferrarinál, de azért nem mond le a pole-ról.

Íme az értékelése a nap végén: https://formula.hu/f1/2023/05/26/raprobalok-aztan-meglatjuk-leclerc-szerint-a-red-bull-es-az-aston-is-gyorsabb-a-ferrarinal 

Annak ellenére, hogy a második szabadedzést megnyerte, Max Verstappen nem volt elégedett pénteken, úgy látja, hogy holnap több kell majd, mert csapata egyes részeken hátrányban van a versenytársakhoz képest. A holland mellett Sergio Perez szerint is javulásra van szükség – értékeléseiket itt olvashatjátok.

Könnyű vezetni az Aston Martint Monacóban, Fernando Alonso szerint pedig itt ez a legfontosabb: bizakodó a szombati nap előtt, és szerinte van esélyük a pole-ra.

Részletek: https://formula.hu/f1/2023/05/26/eselyesek-lehetunk-a-pole-ra-alonso 

George Russell és Yuki Tsunoda is büntetést kapott a felügyelőktől a Monacói Nagydíj pénteki napjának végén, de egyikük sem kapott pénzbüntetésnél súlyosabbat. Mindketten túllépték a Monacóban 60 km/h-s bokszutcai sebességhatárt, de Russell tényleg csak épphogy: 60,2 km/h-val mérték be, amiért egy százeurós bírságot kapott a Mercedes, Tsunoda viszont 76,2 km/h-val haladt, ami ezer eurót ért. A hivatalos dokumentum szerint Tsunoda beismerte, hogy elfelejtette benyomi a sebességkorlátozót.

George Russell és Yuki Tsunoda is büntetést kapott a felügyelőktől a Monacói Nagydíj pénteki napjának végén, de egyikük sem kapott pénzbüntetésnél súlyosabbat. Mindketten túllépték a Monacóban 60 km/h-s bokszutcai sebességhatárt, de Russell tényleg csak épphogy: 60,2 km/h-val mérték be, amiért egy százeurós bírságot kapott a Mercedes, Tsunoda viszont 76,2 km/h-val haladt, ami ezer eurót ért. A hivatalos dokumentum szerint Tsunoda beismerte, hogy elfelejtette benyomi a sebességkorlátozót.

"Egyértelműen érezni a fejlődést": Pozitívan értékelte a Mercedes radikális fejlesztéseit Lewis Hamilton, de azt nem árulta el, pontosan hol javultak. Russell nem foglalkozik az újításokkal - itt olvasható a két Mercedes-pilóta pénteki nyilatkozata.

Frederic Vasseur Ferrari-főnök arról beszélt Monacóban, hogy nem néhány nagyobb, hanem sok kisebb újítással igyekeznek javítani az autón. A barcelonai csomag jelentőségét is igyekezett kisebbíteni - részletek itt.

Verstappen húzta be a második edzést, de ott van a sarkában Leclerc, az autót törő Sainz, valamint Alonso is. Meglepően elöl Norris, felemás kép a Mercedesnél - az edzés összefoglalóját és végeredményét itt találjátok.

Hamarosan megkezdődik a második szabadedzés Monacóban. Nem érdemes lemaradni, így ajánljuk élő szöveges közvetítésünket, amit itt érhetnek el.

Nocsak, ki tűnt fel a monacói paddockban és azon belül is az Aston garázsában:

Lezajlott közben az F2-esek időmérője Arthur Leclerc autótörésével és Frederik Vesti pole-jával - beszámoló itt.

Ha Lewis Hamilton eredményét nézzük, aki a harmadik helyen zárt, akkor a Mercedes egyelőre elégedett lehet a jelentősen módosított autójával Monaco utcáin, ugyanakkor még nagyon sok van hátra ebből a hétvégéből. Erről beszélt nemrégiben a Sky Sports adásában a csapat vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin is, aki elárult néhány apróságot az eddigi tapasztalataikról. 

 

Nem konkrétan a monacói hétvégéhez kapcsolódó hír, de a Williams és a Gulf most jelentette be, hogy a rajongók szavazhatnak róla, hogy a lent látható négy festés közül melyikkel álljanak rajthoz majd a Szingapúri, a Japán és Katari Nagydíjakon:

Ha esetleg valaki lemaradt volna Bottas Pac-Man ihletésű sisakjáról:

Sainzé a legjobb idő, jó az Aston és a Mercedes, egyelőre bizonytalan a Red Bull.

Így indult a hétvége Monacóban, íme az első szabadedzés beszámolója: https://formula.hu/f1/2023/05/26/sainz-az-elen-ket-piros-zaszlo-a-monacoi-nagydij-elso-edzesen 

Indul közben mindjárt az első edzés Monte-Carlóban, ide kattintva követhetik percről percre tudósításunkat róla.

Nem aggódik Sergio Perez miatt Alexander Albon. A Williams versenyzője szerint a mexikói ugyanazon a szinten van, mint a csapattársa, így abszolút jó esélyekkel száll harcba a világbajnoki címért Max Verstappen ellen. A brit-thai pilóta bővebben kifejtette, mit gondol a Red Bull párosáról. Részletek ide kattintva érhetők el. 

 

Hogy milyen fejlesztéseket hoztak az F1-es csapatok a Monacói Nagydíjra? Összeszedtük őket: https://formula.hu/formulaplusz/2023/05/26/ezeket-a-fejleszteseket-hoztak-az-f1-es-csapatok-a-monacoi-nagydijra 

Nem csak az oldaldoboz új a Mercedesen. A kevésbé látható padló és a jól megfigyelhető első felfüggesztés is a monacói fejlesztési csomag része. A számítások szerint néhány tizedmásodperc gyorsulást ér az új specifikáció a hercegségben. Technikai részletek.

„Borzasztó éjszakáink voltak” – Tsunoda az imolai árvízről mesélt. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/05/26/borzaszto-ejszakaink-voltak-tsunoda-az-arvizrol 

A Hamilton–Ferrari pletykák cáfolata, a Mercedes fejlesztése és a Red Bull legyőzésének esélye: ezek voltak a fő hírek az F1-es Monacói Nagydíj csütörtökjén.

Minden fontos hír és érdekesség csütörtökről egy helyen: https://formula.hu/hirosszefoglalo/2023/05/25/uj-mercedes-cafolo-hamilton-csutortoki-f1-es-hirek 

A hétvége egyik legfontosabb kérdése: Miért nem csütörtökön vannak az F1-es szabadedzések Monacóban?

Erről itt írtunk: https://formula.hu/f1/2023/05/25/miert-nem-csutortokon-vannak-az-f1-es-szabadedzesek-monacoban 

Kezdjük Mészáros Sándor kollégánk csütörtöki helyszíni videós bejelentkezésével, amiben benne van a lényeg - ez a YouTube-csatornánkon megtekinthető!

Köszöntünk mindenkit, lassan felpörög az F1-es Monacói Nagydíj hétvégéje, ebben a hírfolyamban pedig minden fontos és lényeges információt megtaláltok a következő három napban.