„Mindenki várta a versenyt Imolában, főleg mi, mert a hazai nagydíjunk” – nyilatkozta a japán a csütörtöki sajtónapon a történtekről. „Azonban három napon keresztül vihar volt a térségben, ami miatt majdnem egész Faenza víz és iszap alá került. A lakásomban biztonságban voltam, aztán jött az eső, ami miatt már a világítás sem működött: aggasztó volt a helyzet. Szerencsére a házamnak nem lett baja, de másnap, amikor kimentem, mindent elborított a sár. Néhol két-három méteres volt a vízszint, sok földszinti lakást elárasztott. Ez hatalmas csapás volt, és borzasztó éjszakáink voltak” – beszélt megrázó tapasztalatairól a faenzai alakulat versenyzője.
„Ezelőtt csak TV-ben láttam ehhez hasonlót, nem számítottam erre. A legrosszabb az volt, hogy minden a szemem előtt történt, teljesen más, mint amikor az ember képernyőn lát ilyet: meg voltam ijedve. Szerencsére nekem a második emeleten van a lakásom, így nem ázott be. De helikopterek is folyamatosan köröztek, igyekeztek menteni az embereket.”
Eltolódott fejlesztések
Az AlphaTauri Imolában tervezte először élesben kipróbálni a módosított padlólemezt, ám a futam eltörlése ezen számításukat is keresztbe húzta. Tsunoda így vélekedett az eltolt változtatásokról:
„Az Imolára tervezett fejlesztéseinket áthoztuk Monacóba, azonban nehéz lesz különbséget érezni, hiszen ez más karakterisztikájú pálya. Talán nehéz lesz még látni a valódi teljesítményét az autónak, de ettől még várom a futamot. Egyelőre nem láttam a módosításokat, de kíváncsi vagyok rájuk.”
A japán erőforrás feltámadása
A Honda visszatérésére is reagált a sajtótájékoztatón a távol-keleti pilóta, akinek a japán márka az egyik legnívósabb szponzora:
„A Honda-család tagjaként jó látni, hogy visszatérnek. Sajnos pont akkor vonultak hátrébb, amikor a Red Bullnak végre egy kiemelkedő éve volt. Örülök ennek a hírnek, és remélem, sikeres lesz az Aston Martinnal az együttműködésük” – mondta Tsunoda, akiről a Honda és Aston Martin részéről is azt nyilatkozták, jelölt lehet a 2026-os ülésre.