Hivatalosan is bejelentette a Honda, hogy 2026-tól újra motorgyártóként dolgozik majd a Formula–1-ben: mint ismert, a japánok 2021 végén névleg kivonultak a sportágból, és csak segítséget nyújtanak a Red Bullnak, de az már egy korábbi listából kiderült, hogy az új szabályok visszahozzák őket a száguldó cirkuszban a saját nevükön is.
Mivel a Red Bull akkor már a Forddal dolgozik majd együtt, a Hondának lépnie kellett, és a szándékok egymásra találtak az Aston Martinnal: a silverstone-i csapat azzal indulhat el az igazi, komoly gyári istálló státusz felé, ha saját motorpartnere lesz, és nem egy rivális szállítja az erőforrást, illetve egyéb fő alkatrészeket.
A Honda részéről deklarálták, hogy a 2026-os motorszabályok vonzzák őket be ismét az F1-be, az a technológia, amit akkor elvárnak majd a gyártóktól, egyezik az ő szemléletükkel.
Toshihiro Mibe, a Honda globális vezérigazgatója elmondta: közös a víziójuk az Aston Martinnal, ezért lépnek partnerségre, a céljuk pedig nem más, mint a világbajnoki cím – Aston Martin Aramco Honda csapatnéven.
Mindezt megerősítette Lawrence Stroll, az Aston első embere is, aki hozzátette, hogy ugyanaz a győzni akarás vezérli őket is, mint a Hondát.
Martin Whitmarsh kiemelte, hogy ez egy újabb fontos lépés az igazán nagy céljaik elérése érdekében, de hozzátette, hogy a váltás megtörténésig természetesen életben marad a Mercedesszel évek óta meglévő partnerségük is.
A téma és a bejelentés részletei itt olvashatók!
Öt ok, amiért Stroll jól jár a Hondával: https://formula.hu/f1/2023/05/24/ot-ok-amiert-stroll-jol-jar-a-hondaval
A Formula Podcast friss kibeszélő adása a témáról: