DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Aston–Honda: cél az F1-es vb-cím!

Hogyan néz majd ki a partnerség, gyári Honda-csapat lesz-e az Aston, kik lesznek a pilóták, mi lesz a Mercedesszel? Minden tudnivaló a nagy házasságról.

Lawrence Stroll a néhai Racing Point megszerzése óta mondja, hogy nem szeretne a mezőnyben autózó csapatot működtetni: ha ő belevág valamibe, akkor annak nagyot kell szólnia, és csak a győzelem érdekli. Ennek érdekében gigantikus beruházásokat hajtott és hajt végre az infrastruktúra terén, rengeteg kiváló szakembert igazolt a Mercedestől és a Red Bulltól, ennek köszönhetően idén egy hatalmas ugrással megérkeztek a Mercedes és a Ferrari szintjére, de addig nem lehetnek világbajnokok, amíg nincs saját motorjuk – ennek pedig az a legjobb megoldása, ha egy olyan gyártóval szerződnek, amely csak rájuk koncentrál.

Így találtak egymásra a Hondával, amely a Red Bull-lal már épített a világbajnok autót, így az Astonnál sem lehet más a cél: „Mint az ismert, az Aston Martin egy olyan F1-es csapatot épít, amely képes a győzelemre. Az elmúlt másfél évben felvettük a megfelelő embereket, befektettünk a szükséges infrastrukturális fejlesztésekbe, kiépítettük a megfelelő kultúrát és folyamatokat, amik a győzelemhez kellenek. Azonban azt is tudjuk, hogy ehhez megfelelő partnerségek is szükségesek: a Cognizant és az Aramco révén már vannak ilyen partnereink, de óriási dolog, hogy egy ilyen világméretű márkával lehetünk gyári csapat, mint a Honda” – mondta Martin Whitmarsh, az Aston Martin Performance Technologies csapatának vezérigazgatója.

f1-astonmartin-honda



A szakember hozzátette, hogy tisztában vannak azzal, hogy a 2026-os szabályok értelmében már csak olyan istállónak lehet esélye a győzelemre, amely gyári csapatként hangolja össze a karosszériáját az erőforrásával. Komoly kihívás lesz azt kiváltani, hogy jelenleg a Mercedes sebességváltóját és hátsó futóművét is használják a motor mellett – de egy szükséges, nélkülözhetetlen feladat. Whitmarsh abban bízik, hogy a szabályrendszer majd egyszerűsíti a hajtásláncok felépítését.

 

A Mercedes nem hibás, nem tényező

Az is elhangzott a sajtótájékoztatón, hogy a váltásnak semmi köze nincs a Mercedeshez: elégedettek a csillagosokkal, a tőlük érkező alkatrészekkel, segítséggel, szolgáltatással, az egész partnerséggel, de tisztában kell lenni azzal, hogy nyerni csak független csapatként lehet, és egy Mercedes-partneristálló (illetve bármilyen partneristálló) sosem lesz az, így kikerülhetetlen lépés ez a világbajnokká válás útján.

Whitmarsh szerint az ő csapatuk most már szintet lép, és készen áll a győzelemre, így bár nagyon elégedettek a Mercedesszel, de az ő legyőzésükhöz nem használhatják például az ő szélcsatornájukat, külön kell válniuk mindenben és a saját útjukat járni.

Az is kiderült, hogy a Honda csak a versenycsapathoz érkezik partnerként: a Mercedes részvényes az utcai autógyártó részlegben, és ez a továbbiakban is így marad majd a jelenlegi tervek szerint.

 

Ez lesz a gyári Honda csapat – „Honda-pilóta” nélkül

Két ízben is hangsúlyozták a sajtótájékoztatón, hogy a Hondának nem lesz másik partneristállója 2026-tól, a tervek egyelőre csak és kizárólag az Aston Martinról szólnak. Whitmarsh megerősítette, hogy az Aston Martin megtartja a maga nevét, brandjét és minden tulajdonságát, de a Honda gyári csapataként üzemel majd.

Koji Watanabe, a Honda Racing Corporation elnöke nyomatékosította, hogy a Honda-motorokat az Aston Martin autójához optimalizálják majd, ők végzik a tervezést, a fejlesztést és a gyártást is. 

A japánok kijelentették, hogy a pilótafelállásba nem szólnak bele, nem akarják például beerőszakolni a csapatba Yuki Tsunodát vagy más egyéb támogatott pilótájukat, az ilyen jellegű döntések teljes egészében az Aston csapatvezetésére tartoznak. 

 

Öt ok, amiért Stroll jól jár a Hondával: https://formula.hu/f1/2023/05/24/ot-ok-amiert-stroll-jol-jar-a-hondaval 

A Formula Podcast friss kibeszélő adása a témáról:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: