DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Formula+

Ezeket a fejlesztéseket hozták az F1-es csapatok a Monacói Nagydíjra

A Mercedes teljesen átalakította az autóját, de többen is hoztak sok fejlesztést, például az Aston Martin sem pihent, ahogy az F1-es középmezőny sem. Íme a lényeg.

Péntek délelőtt a hivatalos dokumentumokból pontosabban is kiderült, hogy melyik csapat milyen fejlesztésekkel érkezett meg az F1-es Monacói Nagydíjra.

A legnagyob változáson természetesen a Mercedes esett át: az első futómű átalakításával jobb levegőáramlást szeretnének elérni, és az oldaldobozok felé is terelnek levegőt, hogy javuljon az autó hűtése. Ha már az oldaldobozok szóba kerültek, ezzel a padlólemez irányába szeretnék terelni a levegőt, hogy ott nagyobb leszorítóerőt érjenek el, javuljon a diffúzor működése, és jobb legyen az autó hátuljának tapadása. A padlólemez széleinek íveit is átrajzolták annak érdekében, hogy a diffúzor jobban dolgozhasson, és nagyobb leszorítóerőt produkáljanak, de még ezzel sincs vége: a motorborítás átalakításával másképp terelik a levegőt a hátsó szárny és az autó hátsó része felé, a hátsó futómű környékére új kis légterelő szárnyacskákat szereltek, és magát a hátsó szárnyat is átszabták kicsit. Ezekkel az egész autó légáramlása megváltozik.

mercedes



A Red Bull csak a pályaspecifikus, nagyobb kormányszöget engedélyező első futóművet, és egy Monacóra tervezett hátsó szárnyat hozott, a Ferrari szintén hozta az idevaló hátsó szárnyat, illetve az Imolára szánt apróbb módosítást, ami a hátsó futóművet és a fékcsöveket érinti, és a célja a simább levegőáramlás. Az Aston Martin valamivel több dologhoz nyúlt hozzá, a hátsó fékcsövek átalakításához a futóművet is hozzádolgozta, és egy nagyobb leszorítóerős első szárnyat is hozott Monacóba, de természetesen a pályaspecifikus hátsó szárny sem maradhatott el.

 

A középmezőny sem pihen

Az Alpine új borítást tett az első futómű bizonyos elemeire, szélesebbre húzta az oldaldobozok belépőnyílásait, és ehhez igazítva kivágott egy részt a padlólemezből is, de hozott egy pályaspecifikus hátsó szárnyat, és hozzá egy övszárnyat is. A McLaren a padlólemez élein igazított (már Imolára tervezte), az első fékhűtésen is módoított a speciális körülmények miatt, átalakított egy kis szárnyacskát az autó hátsó szérén, és szintén elhozta a speciális monacói hátsó szárnyat.

Az Alfa Romeo jelentős csomaggal érkezett: a motorborítás új, és másképp kapcsolódik a padlólemez felső részéhez (aerohatékonysági okokból), a padlólemez széleit, és a nagy középső részt is megváltoztatta a csapat, de az autó hátulját is átszabta: új szárny, új futóműborítás, és újratervezett fékcsövek is érkeztek az istállónál. 

Az AlphaTauri egy teljesen, minden elemében új padlólemezt mutat be, az egész geometriája megváltozott, új aeroelemek is felkerültek rá, teljesen más szögben, és más módon dolgozik, mint az elődje. Ehhez hozzáigazították a diffúzort, más az oldaldoboz belépőnyílása, ehhez hozzáfaragták a motorborítást, de az első futómű geometriája is megváltozott, az egyik elemet hátrébb rakták az eddigihez képest. Ezen felül új még a hátsó szárny, és annak véglapja is.

A Williams is hozta a szokásos szárnyat, illetve az első futóművet is megvariálta: ennek egy része pályaspecifikus a nagyobb kormányszög érdekében, de további geometriai műdosítások is történtek.

 

A Haas a legcsendesebb

A Haas hozta a legkevesebb fejlesztést: az első futóművet kicsit átalakította a csapat a speciális monacói kihívások miatt, illetve a korábban bemutatott első szárnyat fejlesztette még tovább egy lépéssel, más újítást nem hozott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: