DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 9. hétfő
F1

Kár, hogy nem jött piros zászló! – Ocon

Egy ideig vezette is az időmérőt, s végül kevesebb mint két tizeddel maradt le a monacói F1-es pole-ról a francia, aki reménykedik némi káoszban vasárnap.

Ha ki kellene emelni egy momentumot az őrületes időmérős végjátékból, akkor talán az lenne, amikor néhány percig Esteban Ocon vezette az eredménylistát. A végén aztán „csak” negyedik lett az Alpine pilótája Max Verstappen, Fernando Alonso és Charles Leclerc mögött, de a francia így is roppant elégedett volt:

„Micsoda nap! Ha a hétvége előtt valaki azt mondja, hogy ott leszünk az első ötben, már azt aláírtuk volna. De ez még annál is jobb: két tizedre voltunk csak a pole-pozíciótól” – értékelt Ocon a Formula.hu jelenlétében. „Rendkívül elégedett vagyok azzal, amilyennek eddig az egész hétvége érződött, kezdve a szimulátortól az összes edzésen át. Magabiztosnak éreztem magam az első edzés első körétől, keményebben tudtuk nyomni, mint általában, az utolsó körben pedig száz százalékig mindent beleadtam, pár alkalommal a falat is lekoccoltam keményen, de egyértelműen sok időt jelentett ez nekünk, úgyhogy elégedett vagyok.”

f1-ocon-alpine-monaco-1



Ocon köre akár pole-pozíciót is érhetett volna, ha esetleg Monacóban egyáltalán nem ritka módon piros zászlót kell belengetni a Q3 végén egy autótörés miatt. A pilóta el is ismerte, hogy ez is ott volt a fejükben: „Miamiban kifogott rajtunk a Charles miatt piros zászló, és ezt szerettük volna elkerülni. Korán ki akartunk jönni, és ezt is tettük. Sajnos ma nem volt piros zászló, de kifizetődhetett volna!” – jegyezte meg félig viccesen a francia, aki még az első helyen állt, amikor visszatért a bokszba, így láthatta a nevét a tabella tetején.

Az Alpine-pilóta azonban nem frusztrált az elmaradó megszakítás miatt: „Inkább amiatt van apró frusztráltság, hogy csak 188 ezredre voltunk a pole-tól. Mi lett volna, ha itt vagy ott jobban jövök ki a kanyarból, jobb a hőmérséklete a gumiknak az utolsó kanyarokban…? De úgy gondolom, elég szépen kihoztuk a maximumot.”

Arra a kérdésre, hogy csak Monacóban ennyire jó az Alpine vagy esetleg tényleg előreléptek, Ocon nem tudott egyértelmű választ adni: szerinte betaláltak ezen a hétvégén a beállításokba, s csak Barcelonában látják meg, mi a valós helyzet. Vasárnap viszont reménykedik abban, hogy némi káosz révén akár még előrébb léphet – ebben volt csapattársa „segítségére” számít rögtön a start után:

„Fernando a második helyről indul. Eléggé biztos vagyok benne, hogy minden kockázatot bevállal azért, hogy vezessen az első kanyar után, és ez remélhetőleg alakít majd egy kis káoszt, ami lehetőséget adhat nekünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: