Ha ki kellene emelni egy momentumot az őrületes időmérős végjátékból, akkor talán az lenne, amikor néhány percig Esteban Ocon vezette az eredménylistát. A végén aztán „csak” negyedik lett az Alpine pilótája Max Verstappen, Fernando Alonso és Charles Leclerc mögött, de a francia így is roppant elégedett volt:
„Micsoda nap! Ha a hétvége előtt valaki azt mondja, hogy ott leszünk az első ötben, már azt aláírtuk volna. De ez még annál is jobb: két tizedre voltunk csak a pole-pozíciótól” – értékelt Ocon a Formula.hu jelenlétében. „Rendkívül elégedett vagyok azzal, amilyennek eddig az egész hétvége érződött, kezdve a szimulátortól az összes edzésen át. Magabiztosnak éreztem magam az első edzés első körétől, keményebben tudtuk nyomni, mint általában, az utolsó körben pedig száz százalékig mindent beleadtam, pár alkalommal a falat is lekoccoltam keményen, de egyértelműen sok időt jelentett ez nekünk, úgyhogy elégedett vagyok.”
Ocon köre akár pole-pozíciót is érhetett volna, ha esetleg Monacóban egyáltalán nem ritka módon piros zászlót kell belengetni a Q3 végén egy autótörés miatt. A pilóta el is ismerte, hogy ez is ott volt a fejükben: „Miamiban kifogott rajtunk a Charles miatt piros zászló, és ezt szerettük volna elkerülni. Korán ki akartunk jönni, és ezt is tettük. Sajnos ma nem volt piros zászló, de kifizetődhetett volna!” – jegyezte meg félig viccesen a francia, aki még az első helyen állt, amikor visszatért a bokszba, így láthatta a nevét a tabella tetején.
Az Alpine-pilóta azonban nem frusztrált az elmaradó megszakítás miatt: „Inkább amiatt van apró frusztráltság, hogy csak 188 ezredre voltunk a pole-tól. Mi lett volna, ha itt vagy ott jobban jövök ki a kanyarból, jobb a hőmérséklete a gumiknak az utolsó kanyarokban…? De úgy gondolom, elég szépen kihoztuk a maximumot.”
Arra a kérdésre, hogy csak Monacóban ennyire jó az Alpine vagy esetleg tényleg előreléptek, Ocon nem tudott egyértelmű választ adni: szerinte betaláltak ezen a hétvégén a beállításokba, s csak Barcelonában látják meg, mi a valós helyzet. Vasárnap viszont reménykedik abban, hogy némi káosz révén akár még előrébb léphet – ebben volt csapattársa „segítségére” számít rögtön a start után:
„Fernando a második helyről indul. Eléggé biztos vagyok benne, hogy minden kockázatot bevállal azért, hogy vezessen az első kanyar után, és ez remélhetőleg alakít majd egy kis káoszt, ami lehetőséget adhat nekünk.”