DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Nem csak az oldaldoboz új a Mercedesen

A kevésbé látható padló és a jól megfigyelhető első felfüggesztés is a monacói fejlesztési csomag része. A számítások szerint néhány tizedmásodperc gyorsulást ér az új specifikáció a hercegségben.

A Mercedes eredetileg Imolába szánt, az események miatt Monacóban bemutatkozó fejlesztését sokan az oldaldobozzal azonosítják, és a Red Bull, illetve Aston Martin kialakítását idéző elem kapta a legnagyobb figyelmet csütörtökön, a hétvége nulladik napján.

Az oldaldoboz kapcsán a The Race szaklap kiemelte: az oldaldobozon nincs olyan nagy alávágás, mint a két említett csapat esetében, ugyanis a pilótafülke pozíciója és az oldalsó ütközőelemek meghatározták, mennyi szabadság lehetséges az oldaldoboz átalakításában. Az ütközőelemen található kis szárnyacska továbbra is jelen van az autón, kisebb mértékben átformálva – ennek magyarázata, hogy a W14 karosszériája változatlan maradt, erre illesztették rá az új oldalszekrényt.

Padló és első felfüggesztés

Hiba azonban csak oldaldobozról beszélni, ha a Mercedes monacói újdonságaira gondolunk, hiszen csomagról van szó, egymással kölcsönhatásban levő új alkatrészekről. A szívóhatásos autók legfontosabb része, a padló szinte biztosan változott, és valószínűsíthető, hogy „itt történik a varázslat” – utalva Russell nyilatkozatára. Viszont erről a területről tudunk a legkevesebbet, pozíciójából fakadóan nem készültek róla fotók csütörtökön, és a hétvége folyamán sem fogunk sokat látni belőle, legfeljebb a szegély régiójában lesznek kiszúrhatók változások.

 



Számos kép készült viszont a W14 első felfüggesztéséről, amely azzal a céllal módosult, hogy az autó jobban kontrollálhatóvá váljon. Az elülső-felső lengőkar magasabbra került, és az előző verzióval ellentétben egy törés is megfigyelhető benne – az orrkúpon pedig egy dudort alakítottak ki, hogy beépíthessék az új elemet. A felső-hátsó lengőkar ezzel egyidejűleg lejjebb kerülhetett, bár erről konkrét fotók egyelőre nincsenek.

A lengőkarok bekötési helyzete és dőlésszöge gondoskodik arról, hogy az autó orra fékezés alatt ne nyomódjon le az aszfalt irányába. Míg a Red Bull RB19 45 fokos szöget alkalmaz, a Mercedesnél ez a szám eddig csak 15 fok volt. Az új felfüggesztéssel a jelek szerint megnő ez a szög.

Tizedeket jelent a fejlesztés

Monacót megelőzően felmerült a kérdés, érdemes-e a Mercedesnek az utcai pályán bevetnie az újítást, míg több rivális inkább Barcelonáig halasztja az Imolába szánt újdonságokat. Az Auto Motor und Sport szerint azonban a Mercedes csomagja körönként néhány tizedmásodperc pluszt jelent, kiegészülve a pályaspecifikus hátsó szárnnyal, amely a leszorítóerőt maximalizálja. A versenyzők benyomása a szimulátor alapján pozitív a csomagról, márpedig ha a fejlesztésekkel nő az önbizalom, akkor a köridőjavulás még kedvezőbb lehet a kikalkulált számoknál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: